Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elää jatkuvan helvetinpelon kanssa?

Vierailija
23.05.2019 |

Olen pahoista mt-ongelmista kärsivä nainen. Olen jo vuosia elänyt jatkuvan helvetinpelon kanssa johon ei auta mikään :( Olen rukoillut ja yrittänyt useita kertoja tulla uskoon. Jollain tavalla uskonkin ja olen varma että joudun ikuiseen kadotukseen. En saa Jeesusta elämääni joten taidan olla menetetty tapaus. On yritetty terapiaa jne. Alan olemaan ihan lopussa tämän pelon takia. Haluaisin jotain vertaistukea, onko täällä ketään joka painii samanlaisten ajatusten kanssa? Miten selviätte pelon kanssa, oletteko tulleet uskoon vai antaneet kokonaan periksi? Itse olen siinä rajoilla, mutta en voi tehdä itse.murhaa koska sitten joudun varmasti helvettiin...Ja tämä ei ole provo vaikka saattaa siltä kuulostaa. Olen vain niin lopussa enkä tiedä mikä auttaisi

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät vain tämän hetken. Kukaan ei sinua uhkaa ja raamattu on vain sienihoureissa kirjoitettu kirja. Menet ihmisten luo, esim. torille  tai kansankapakkaan ja kysyt, että "mitäs tykkäätte Rinteestä?" tai meinaatteko käydä äänestämässä eurovaaleissa.

22/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on sovittanut syntimme. Jumala haluaa pelastaa sinut, ei Hän halua että sinä tai kukaan joutuu kadotukseen. Juuri siksi Hän lähetti Poikansa Jeesuksen.

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

"En saa Jeesusta elämääni joten taidan olla menetetty tapaus."

Ei se, että "Jeesus tulee elämään" välttämättä ole dramaattinen kokemus. Jos kerran uskot, että helvetti, josta Raamatussa kerrotaan, on totta, niin toki silloin uskot myös sen, mitä se sama Raamattu kertoo pelastuksesta?

Ehkä helvetinpelkosi johtuu mt-ongelmastasi, taipumuksesta ahdistukseen, pelkoon että tapahtuu pahin jne.? Voit luottaa siihen, että Jumala on suurempi kuin kaikki tuo. Jumalalle on tärkeää se, keneen turvaamme eikä se, mitä pelkäämme.

Raamatussa sanotaan: "Onhan kirjoitettu: »Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.»" (Room. 10:13).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvettiä ei ole. Kadotus tarkoittaa tyhjiin raukeamista, vastapainona siis ikuisesta elämästä. Tuliset lieskat keksittiin rahvaan nöyränä pitämiseksi keskiajalla. 

Minä olen uskossa, mutta mielelläni raukeaisin tyhjiin. Elämä on niin rankkaa, että saisi tämä joskus kyllä loppuakin. Ikuista elämää en jaksaisi, vaikka saisi mitkä siivet ja harpun.

Olet uskossa, muttet halua taivaaseen? Ei kristinuskon mukaan ihminen kärsi taivaassa, ei siellä ole tylsää, eikä ihminen saa siipiä (ei muutu enkeliksi!) tai joudu soittamaan harppua.

Vierailija
24/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiä ei ole. Vain pappien päässä. =)

Opiskele Jeesuksen opit uusista kirjoista. Raamattu on pilattu käännöksin ja väärin opetuksin.

Meditaatiota Jeesuskin opetti. Joten aloita sillä.

Vierailija
25/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä uskontojen uhreihin. Sinua vaivaa maapallollamme varsin yleinen joukkopsykoosi nimeltä uskonto. Raamattu on satua eikä Jeesusta tai Jumalaa ole olemassa. Helvetinpelko loppuu kun oivallat tämän ja saat apua sitkeisiin pakko/harha-ajatuksiin. 

Vierailija
26/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Tuksulta. Tai oikeastaan riittää että luet niitä sen nykypäivityksiä niin huomaat ettei sen kanssa oikein eletä mitenkään.

Vierailija
27/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvettiä ei ole. Kadotus tarkoittaa tyhjiin raukeamista, vastapainona siis ikuisesta elämästä. Tuliset lieskat keksittiin rahvaan nöyränä pitämiseksi keskiajalla. 

Minä olen uskossa, mutta mielelläni raukeaisin tyhjiin. Elämä on niin rankkaa, että saisi tämä joskus kyllä loppuakin. Ikuista elämää en jaksaisi, vaikka saisi mitkä siivet ja harpun.

Olet uskossa, muttet halua taivaaseen? Ei kristinuskon mukaan ihminen kärsi taivaassa, ei siellä ole tylsää, eikä ihminen saa siipiä (ei muutu enkeliksi!) tai joudu soittamaan harppua.

Siivet ja harppu olivat kielikuva.

Minulle riittää tämä yksi elämä.

Vierailija
28/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä Tuksuun, sillä on ihan samanlaisia murheita.

Vierailija
29/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä Persuja niin ei olisi tätäkään ongelmaa

Vierailija
30/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu New Age -Jeesukseen. New Age -tyypeillä on paljon rennompi suhde Jeesukseen.

Hyvin harhaoppinen suhde.

Vierailija
31/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso elokuva Hereafter.

Vierailija
32/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaksi kuolemanraja -kokemusta. Pelkäsin ennen kuolemaa, nyt odotan sitä. Koin, että muutuin joksikin suureksi energiaksi, ja ainoa mitä tunsin, oli rakkaus. Tunsin Jumalan läsnäolon. Tajusin, ettei sellaista paikkaa ole kuin helvetti. Tai no, ajattelen, että elämämme täällä maan päällä on helvetti. Täällä meitä koetellaan, mutta kaikki menettää merkityksensä kuollessamme. Jäljelle jää vain rakkaus.

Oli miten, oli, kuolemamme hetkellä aivomme vapauttavat huomattavan määrän dmt:tä. Joten ainakin todennäköisesti tulet trippailemaan kovasti ennen kuolemaasi, jos tämä yhtään helpottaa.

Maanpäällinen helvetti ei ole ikuinen, tuonpuoleinen on. Jumala on rakkaus, mutta vain Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuskin varoitti helvetistä.

Vierailija
33/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko keskustelu jonkun kirkon työntekijän kanssa? Sieltä varmasti saisit keskusteluapua ja tukea.

Itse mietin tuollaisia yläasteella mutta en ollut kovin huolissani, ja totesin sitten ettei minusta ole uskomaan.

Kenestäkään ei ole uskomaan. Ei usko synny omin voimin. Se on lahja.

Vierailija
34/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun uskot Jeesukseen, niin pelastut. Riippumatta siitä, miltä sinusta tuntuu, ja vaikka kuinka pelottaisi. Rukoilen sinulle rauhaa.

Vierailija
35/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema. Ilm. 21:8

Kuvitettuna:

Vierailija
36/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema. Ilm. 21:8

Kuvitettuna:

Nautitko helvetillä pelottelusta?

Vierailija
37/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä helvetistä te oikein puhutte :D

Vierailija
38/40 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaksi kuolemanraja -kokemusta. Pelkäsin ennen kuolemaa, nyt odotan sitä. Koin, että muutuin joksikin suureksi energiaksi, ja ainoa mitä tunsin, oli rakkaus. Tunsin Jumalan läsnäolon. Tajusin, ettei sellaista paikkaa ole kuin helvetti. Tai no, ajattelen, että elämämme täällä maan päällä on helvetti. Täällä meitä koetellaan, mutta kaikki menettää merkityksensä kuollessamme. Jäljelle jää vain rakkaus.

Oli miten, oli, kuolemamme hetkellä aivomme vapauttavat huomattavan määrän dmt:tä. Joten ainakin todennäköisesti tulet trippailemaan kovasti ennen kuolemaasi, jos tämä yhtään helpottaa.

Maanpäällinen helvetti ei ole ikuinen, tuonpuoleinen on. Jumala on rakkaus, mutta vain Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuskin varoitti helvetistä.

Ei helvetistä vaan kadotuksesta.

Vierailija
39/40 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitettuna:

Nautitko helvetillä pelottelusta?

Tuntuu että moni uskova nauttii siitä, eipähän itse tarvitse pelätä mutta on kiva luoda pelkoja muille! Eräs tuttuni kertoi katsoneensa youtubesta helvetti-videoita :D  Jäin kyllä miettimään että minkä ihmeen takia, mikä siinä helvetissä niin kiehtoo ja kiinnostaa? Eiköhän Raamattu kerro ihan tarpeeksi kyseisestä paikasta

Vierailija
40/40 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liittyä johonkin seurakuntaan, täältä saat ystäviä jotka tukevat sinus ja heille voi vaikka soittaa jos näitä pelkoja tulee. "Tee muille niin kuin tahtoisit itsellesi tekevän", kun noudatat tai yrität parhaasi noudattaa näitä ohjeita, niin mitään pelkoa ei ole ja rukous on se millä asioita saa anteeksi. Itse kuitenkin uskon että tärkeää on olla rehellinen itselleen ja muille, sekä nähdä elämä hyvänä, vaikka välillä on vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi