Miksi kauppojen peileissä näyttää aina ihan kauhealta, vaikka kotoa lähtiessä olisi ihan kivan näköinen?
Onko muilla tätä ongelmaa? Kotona laittaa hiukan meikkiä ja näyttää ihan kivalta, mutta riittää kun käy ruokakaupassa ja vilkaisee siellä peiliin ja näyttääkin aivan kaamealta, kuin ei olisi meikkiäkään ollenkaan ja olisi 10 kiloa enemmän painoa! Oikeastaan kaikissa julkisissa paikoissa olevissa peileissä sitä näyttää aivan kauhealta.
Kommentit (27)
Se on tällaiselle vaalealle ihmiselle varsinkin kamalaa. Kauppojen peileissä näyttää siltä ettei olisi kulmakarvojakaan lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Kotoa lähtiessä vielä hissinkin peilissä näyttää hyvältä, mutta sitten muualla ihan hirveältä. Ja siis ei tarvi olla peilikään, vaan myös näyteikkunoiden heijastuksessa sama efekti. Ärsyttävää.
Noissa näyteikkunoiden heijastuksissa näyttää tosiaan ihan kamalalta lyllertäjältä ja paljon läskimmältä kuin kotona peilin edessä.
Ja juu, on ylimääräistäkin mutta ei sitä nyt oikeasti noin pahalta näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että kotinne peili on edelliseltä asukkaalta jäänyt ns. miespeili?
Mikä on miespeili?
Oletin, että tämä oli huumoria. Miespeilistä ainakin itselleni tulee mieleen sellainen peili, jossa näyttää todellisuutta paremmalta, sillä miehet tunnetusti näkevät itsensä komeampina kuin miten naiset heidät näkevät.
Olen ilmeisesti aika taitava meikkaaja, sillä näytän lähestulkoon valaistuksessa kuin valaistuksessa hyvältä. Olen kyllä meikannut 12-vuotiaasta asti, ja jo silloin luokkakaverini pyysivät minua meikkaamaan heitä, kun olin siinä heidän mielestään niin hyvä.
Meikkaan luonnonvalossa aina kun mahdollista, mutta aina se ei tietenkään ole mahdollista. Minulla on kunnon spottivalaisimet makuuhunoeessani, joten pimeään aikaan meikkaan siellä. Muualla kodissani ei valaistukset ole päteviä meikkaamiseen.
Tottakai on selvää, että tietyissä valaistuksissa ei kulmakarvat näy ja muutenkin kasvot voivat näyttää meikittömiltä, mutta siitä ei kannata välittää. Paljon pahempi olisi se, että ihosta pomppaisi esiin esimerkiksi täysin vääränsävyinen meikkivoide, jota on laitettu liikaa tai jota ei ole kunnolla levitetty.
Juu, tuttu juttu mulle myös. Ihan säikähdän kun kaupassa kuljen peilin ohi.
Olen miettinyt asian näinpäin: Kiva kun näyttää kotona paremmalta, niin eivät mies ja lapset säiky äippää. Muut ajatelkoot mitä lystää!😂
Ei ole peilin syy, jos naama on vino.