Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä opiskele hoitajaksi

Vierailija
23.05.2019 |

Varoitus kaikille, joilla Keva on tai tulisi olemaan ”oma” eläkelaitos.

Keva eli kuntien- ja valtion työntekijöiden eläkelaitos:

Jos olisin tiennyt ettei sairaanhoitajalla ole mitään oikeusturvaa kun menettää työkyvyn niin olisin ehdottomasti lukenut itseni aivan toiseen asiantuntijatehtävään.

Nyt en ehtinyt kun menin sairastumaan.

Sen lisäksi hoitoala on fyysisesti ja psyykkisesti raskasta työtä, myös palkka on huono. Ei kannattanut ”kutsumusammatti”, todellakaan.

Voin sanoa ohjeeksi että KOSKAAN IKINÄ EI KANNATA LUKEA AMMATTIIN, JOSSA TUON KYSEISEN ELÄKELAITOKSEN PIIRIIN JOUTUU.
Ei missään tapauksessa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh oon lähäri ja sn kyllä kuntoutus tukea sairauteen

Vierailija
2/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Työkaveri myös sairastui niin pulassa oli ja joutui työttömyyskortistoon ja tuleva eläke on pieni.

Lukekaa nuoret yliopistotutkinto tai ainakin valitkaa kaupallinen- tai atk-ala.

Kutsumuksella ei elä! Terveisin perushoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaa on nykymeno, ei pidä sairastua

Vierailija
4/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kuvittelette että joku muu eläkelaitos on yhtään sen parempi niin kuvittelette turhaan. Ihan sama käytäntö jokaikisessä eläkelaitoksessa. 

Vierailija
5/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala on surkeaa. Tympeää työtä, kiittämättömyyttä, tyhmiä elämänkoulu työkavereita, määkiviä omaisia, vaativia esimiehiä, joustamattomia työnantajia, huinot työajat, huono palkka ja huonot vuorolisät. Älkää lähtekö hoitoalalle!

Vierailija
6/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajajfjfjfjfjf kirjoitti:

Hoitoala on surkeaa. Tympeää työtä, kiittämättömyyttä, tyhmiä elämänkoulu työkavereita, määkiviä omaisia, vaativia esimiehiä, joustamattomia työnantajia, huinot työajat, huono palkka ja huonot vuorolisät. Älkää lähtekö hoitoalalle!

Amen.

Vierailija
7/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh oon lähäri ja sn kyllä kuntoutus tukea sairauteen

Sarjassamme kun kaikki kelpaa lähihoitajakoulutuksiin..

Vierailija
8/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työskennellyt hoitajana päälle 30 vuotta ja olen tykännyt työstäni. Palkallakin olen tullut toimeen. Jos olisin nuori ja olisin valitsemassa ammattia uudelleen, niin valitsisin hoitoalan uudestaan.

Hoidettavani ovat olleet välillä vaikeahoitoisia, mutta mitään ylitsepääsemätöntä ei ole tullut vastaan. Omaistenkin kanssa tulen hyvin toimeen ja jos tulee kohtuuttomia haukkuja, annan valua kuin vesi hanhen selästä, koska tiedän, mitä olen tehnyt ja kirjannut, niin omatunto on puhdas ja minun jälkeni voi vaikka suurennuslasilla tarkastaa.

t. tyytyväinen hoitsu

Vierailija
9/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala on perseestä, hirveet työkaverit, suurin osa hoidettavista on vihanneksen tasolla, lähinnä vaihdat vaippoja ja peset ja syötät. Kuuntelet työkavereitten ruikutusta. Vihaan joka helvetin päivää, minkä joudun tätä hommaa vielä tekemään.

Vierailija
10/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään pelastusta tästä lähärin hommasta, jos otan loparit, tulee monen kuukauden karenssi ja sen jälkeen työkkäristä pakotetaan hakemaan samaa työtä ja joutuu aloittamaan paskimmasta paikasta, johon kukaan muu ei halua. En ois uskonu, että tämmönen helvetti tulee ammatin hankkimisesta. Muulle alalle, en enää jaksa opiskella. Pitänee totaalisesti tuhlata kaikki säästöt ja ruveta yhteiskunnan elätiks.

Vierailija
11/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajajfjfjfjfjf kirjoitti:

Samaa sanon minä!!

Vierailija
12/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen töitä röntgenhoitajien kanssa. Tuntemani pitävät työtään ok:na, pääasiassa siksi, että potilaskontaktit ovat niin lyhyitä. Potilas tulee, tekee mitä käsket ja lähtee pois eikä jää lällyteltäväksi. Yllättäen eivät ole tippaakaan hoivaviettistä sakkia.

Vierailija
13/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitänyt jälkikasvustani huolta että käyvät koulut ja ei hoitoalalle kuten äiteenså

Vierailija
14/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hoitajasta sä ap puhut? Lähihoitajan työstä? Hoitoalalla on aika paljon muutakin kuin lähihoitajan työ 😄

Vierailija
15/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen töitä röntgenhoitajien kanssa. Tuntemani pitävät työtään ok:na, pääasiassa siksi, että potilaskontaktit ovat niin lyhyitä. Potilas tulee, tekee mitä käsket ja lähtee pois eikä jää lällyteltäväksi. Yllättäen eivät ole tippaakaan hoivaviettistä sakkia.

Itse olin pari vuotta sitten harjoittelussa, jossa sairaanhoitajan työnkuva oli toimia lääkärin kanssa toimenpiteissä. Tällöin asiakkaat vain tuli toimenpiteeseen, toimenpide suoritettiin, sitten häipyivät. Lyhyitä, nopeita asiakaskontakteja. Tosi helppoja, pääosin täysin perusterveitä asiakkaita. Ketään ei todellakaan paapottu.

Vierailija
16/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä pilalla kirjoitti:

Hoitoala on perseestä, hirveet työkaverit, suurin osa hoidettavista on vihanneksen tasolla, lähinnä vaihdat vaippoja ja peset ja syötät. Kuuntelet työkavereitten ruikutusta. Vihaan joka helvetin päivää, minkä joudun tätä hommaa vielä tekemään.

Miks ihmeessä et lähe tekemään töitä vaikka ensihoidossa, hammashoidossa, mielenterveyspuolella tai päiväkodissa?

Vierailija
17/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä pilalla kirjoitti:

Vai että oikein elämä pilalla, hohhoijaa taas. Mikään pakko ei ole hoitajaksi kouluttautua ja varsinkaan mikään pakko ei ole työssä jatkaa jos ei yhtään kiinnosta.

Vierailija
18/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaa päätös kirjoitti:

Minä olen pitänyt jälkikasvustani huolta että käyvät koulut ja ei hoitoalalle kuten äiteenså

Käyvät koulut? Hoitoalalla kaikki ammatit on 3,5-4,5v pituisia amk- tutkintoja, lähäriä lukuunottamatta.

Vierailija
19/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihme puhetta. Ainoa ongelma tällä alalla on nämä aivan älyttömät ruikuttajat. Oma tuntipalkka hoitoalalla ilman mitään aiempaa työkokemusta nuorena aloittelijana lähärin hommissa oli noin 13e/h. Se oli hyvä palkka. Lisät oli ihan normaaleja ja sunnuntaina tietenkin 100% eli tuplat. Sh hommissa 16-19e/h. Lisät ei siis mukana.

Ihan älytöntä ruikutusta. Tuntuu ettei moni lähäreistä ole tehnyt koskaan minkään muun alan töitä. Samat ongelmat ne on joka alalla. Onneksi hoitoalallakin löytyy älyttömästi vaihtoehtoja, missä työskennellä.

Vierailija
20/25 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te valittajat ootte tällä alalla? Miksette lähde muualle, vaikka kaupan kassalle, varastoon tai opiskelemaan kokonaan muuta alaa? Tervemenoa vaan, ei teitä täällä kaivata. Kukaan jaksa kuunnella valittavaa kollegaa.

T: tyytyväinen hoitsu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi