Muita luuydinnäytteissä käyneitä
Olen 34-vuotias nainen ja minulla on ollut trombosytoosia reilu vuoden, samoin pientä leukosytoosia (9.2-9.6) Muut arvot olleet koko ajan viitteissä, hemoglobiini siellä 124-127. Trombosytoosikin vielä suht lievää, vuosi sitten vähän päälle 420, tänä vuonna ensin oli 465 ja pari viikkoa tästä 500 paikkeilla. Olen ymmärtänyt, että tälläisiä arvoja lähinnä seuraillaan, mutta minä jouduin heti luuydinnäytteisiin, jos on essentielliä trombosytoosia. Viimeisen verikoetulosten jälkeen lääkäri konsultoi yliopistollisen keskussairaalan hematologia, joka oli sitä mieltä, että pitää tutkia. Pääsinkin parin viikon päästä luuydinnäytteisiin ja tarkempiin verinäytteisiin. Nyt vielä odotellaan hemtologin tapaamista. Hieman ahdistusta ollut ilmassa asian suhteen, varsinkin kun olen jonkin verran työskennellyt aloilla joissa on ollut ainakin mahdollista bentseeni altistumista. Noista verikokeista ensimmäinen otettu puolisen vuotta ko aloilla työskentelyn jälkeen.
Onko muita luuydinnäytteisiin joutuneita, ja miksi otettu. Onko kenellekään todettu luuydinnäytteen jälkeen, että olikin ns väärä hälytys, eikä oltu löydetty niitä muutoksia mitä näytteistä etsittiin.