Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suolavalehtelu

Vierailija
23.05.2019 |

Suositus on alle 5 g päivässä.
"Tutkimusten" mukaan naisille tulee keskimäärin 7 ja miehille 9. Tämä on naurettava väite.
Itse saan kovalla tsemppaamisella alle 7, mutta se edellyttää lähes suolattomuutta ruuanlaitossa, ei ruokailua "ravintoloissa" ja valmisruokien lähes täydellistä ostoboikottia.
10 ylittyy kaikilla, jos ei tsemppaa, monilla varsinkin miehillä 20:kin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän! Käytän jozon ihmesuolaa, pahaahan se on mutta siihen tottuu. Alle 5 vaatii todella tarkkaa säätöä.

Vierailija
2/10 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvoin perheessä, jossa syötiin vähäsuolaista ruokaa äidin munuaissairauden vuoksi. Joka paikassa, koulussa, ravintolassa jne. oli mielestäni ruoka pilalla, kun se oli niin suolaista. Kotona käytin opitun tavan mukaan hyvin vähän suolaa. Lopputulos: struuma ja kilpirauhasen vajaatoiminta liian vähäisen jodinsaannin vuoksi sekä liian matala (109/45) verenpaine, huono olo ja huimaustaipumus.

Nyt syön suolaa, ruokakin maistuu paremmalta. Struuma ei parane koskaan, patti kaulassa muistuttaa hullusta suolattomasta elämästäni. N63

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuottaisi todella suuria vaikeuksia saada edes se 5g täyteen. Joskus laskeskelin suolamääriä ja keskimäärin päivässä kertyi ruokavaliollani 2g.

Vierailija
4/10 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen suolavalehtelu? Suurin osa suomalaisista käyttää liikaa suolaa ja hyvin monille siitä on terveyshaittaa, kuten korkea verenpaine, siitä kärsii yli puolet aikuisista.

Itse tykkään vähäsuolaisesta ruuasta ja liika suola pilaa yleensä esimerkiksi ulkona syömisen. Mitään grammoja en ole tosin koskaan laskenut.

Vierailija
5/10 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuottaisi todella suuria vaikeuksia saada edes se 5g täyteen. Joskus laskeskelin suolamääriä ja keskimäärin päivässä kertyi ruokavaliollani 2g.

Fakiireja ei ole montaa ;-)

Vierailija
6/10 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee. Mies saa jo yhdestä lenkkimakkarasta sen 10 g rikki!

Vierailija
7/10 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kasvoin perheessä, jossa syötiin vähäsuolaista ruokaa äidin munuaissairauden vuoksi. Joka paikassa, koulussa, ravintolassa jne. oli mielestäni ruoka pilalla, kun se oli niin suolaista. Kotona käytin opitun tavan mukaan hyvin vähän suolaa. Lopputulos: struuma ja kilpirauhasen vajaatoiminta liian vähäisen jodinsaannin vuoksi sekä liian matala (109/45) verenpaine, huono olo ja huimaustaipumus.

Nyt syön suolaa, ruokakin maistuu paremmalta. Struuma ei parane koskaan, patti kaulassa muistuttaa hullusta suolattomasta elämästäni. N63

Iha pihala. Suola on natriumkloridia. Ei yhtään jodia. Suolaan voidaan toki sekoittaa mitä tahansa.

Suola peittää ruuan maun. No halvaksi tulee jos suolan mausta tykkää.

Vierailija
8/10 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siitä ollut joku tutkimus että kymmenenkään grammaa ei vielä aiheuta mitään haittaa jos verenpaine ei ole koholla. ja verenpaineeseen vaikuttaa muukin kuin vain suola.

Vierailija
9/10 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakiireja ei ole montaa ;-)

😂 Voi kuule, on enemmän kuin uskotkaan!

Vierailija
10/10 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö muutenkin liikaa, niin suolaa saa liikaa.

Oman esimerkkipäiväni saanti ruokapäiväkirjan perusteella on:

suola

Oma saanti

79 % 3934,5 mg

Suositus

5000 mg