Huolissani naapurin 2 v
Imetään yhä vielä 2 v poikaa kuten hänen isoveljeään 4 v. Olen kotona. Olen todella huolissani naapurin 2 v 2 kk tytöstä joka on päiväkodissa ja jota oletettiin vain 2 kk. Tytön puheessa on ongelmia. Kirahvi on kivahri ja komero koremo. Voiko imettämättömyys vaikuttaa puheeseen
Kommentit (16)
Mielestäni 2 kk:n vanha lapsi on aivan liian nuori hoitoon. Muuten olet liiankin kiinnostunut toisten elämästä.
Olen huolissani sinun äidinkielen taidoista, ilosanomasta. Ehkäpä voisit käydä jonkun kurssin? Jouduin lukemaan kolmesti aloituksesi, että ajatus aukeni :D
2 -vuotiaan naapurin lapsen puhe on täysin normaalia, hän vasta opettelee! Voi hyvä tavaton!
Minusta on hyvä, että lapsesi tukkoisuuteen on käytössä imeminen, sillähän saa limaa pois kurkusta. Jos olet huolissasi naapurin lapsen flunssasta, niin neuvo ihmeessä vaikka nenäkannun käyttö.
Minä olen imeytynyt kaksi kuukautta kumpaakin lasta. Sitten ovat olleet hoidossa .. Kumpikin ovat lahjakkaita. Ei Imettäminen vaikuta puheeseen. Meillä ei ole myöskään ollut mitään ongelmia kiintymysuhteen luomisessa.
Pitkä imetys tuhoo äidin aivosolut.
Puuh kirjoitti:
Olen huolissani sinun äidinkielen taidoista, ilosanomasta. Ehkäpä voisit käydä jonkun kurssin? Jouduin lukemaan kolmesti aloituksesi, että ajatus aukeni :D
2 -vuotiaan naapurin lapsen puhe on täysin normaalia, hän vasta opettelee! Voi hyvä tavaton!
Imettämättömyys vaikuttaa puheeseen, kuten ap sanoi :D
Vierailija kirjoitti:
Minä olen imeytynyt kaksi kuukautta kumpaakin lasta. Sitten ovat olleet hoidossa .. Kumpikin ovat lahjakkaita. Ei Imettäminen vaikuta puheeseen. Meillä ei ole myöskään ollut mitään ongelmia kiintymysuhteen luomisessa.
Imeytynyt:) Ketjuhan menee vaan hullummaksi.
Lasu tuosta nelivuotiaan tissin lutkuttamisesta pitäisi tehdä.
Hyi hemmetti!
Vierailija kirjoitti:
Hymähdin. Ihan hauska provo idea.
Mutta myös yhdyssana.
monet imevät tissiä vielä yli 60 vuotiaanakin. silti voi olla esim. r tai s vika. joten ole huoleti imetys ei vaikuta puhumisen oppimiseen. ja jos haluat kokeilla, tarjoa tissiäsi vaikka naapurin arskalle, ja katso miten hän vastaa. (änkytääkö hän vai tapahtuuko jotain muuta erikoista).
Hei!
Ei tarvitse olla huolissaan, lapsen puhe kuulostaa täysin normaalilta. Moni tuon ikäinen hieman sekoittaa kirjaimia, varsinkin konsonantteja. Paljon vanhemmatkin tekevät niin. Lapset on erilaisia ja oppivat asiat eri tahtiin :) Osa ei edes puhu juurikaan mitään tuossa iässä. Sekin on normaalia
Lapselle on imetys toki tärkeää, mutta ei välttämätöntä. Se ei ole kaikille mahdollista, se on herkkä aihe.. Ajattelen, että siitä ei pitäisi syyllistää tai tuntea ylemmyyttä. Se on tärkeää että ollaan läsnä, välitetään, pidetään huolta.
Voisit miettiä myös itseäsi, näetkö usein muissa jotain vikaa, ärsyttääkö muut ihmiset sinua, arvosteletko helposti? Oletko muita parempi? Tuletko lapsiasi? Entäpä naapurin äitiä? Häiritseekö jos joku ajattelee eri tavalla kuin sinä?
Ehkä voisit keksiä itsellesi jotain mukavaa tekemistä itsellesi, joka pitää ajatukset järkevämmissä mietteissä ja asioissa, muru! Osta vaikka kesäkukkia ja ala hoitamaan niitä <3
Onko sua imetetty?