Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin helteet tulee takaisin Etelä-Suomeen?

Vierailija
23.05.2019 |

Ulkona on harmaata ja kylmä tänään, ankeaa suorastaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei koskaan. Menee taas monta päivää ennen kuin asunnon lämpötila laskee edes alle 25 asteen.

Taas tätä iänikuista ruikutusta, kun ilmastointilaitteita saa jokaisesta kodinkonekaupasta.

Oletko katsonut mitä sellainen maksaa??

Kunnollinen maksaa noin 1500 euroa.

Pieni hinta siitä, että seuraavat 10+ vuotta asunnossa on juuri niin kylmää tai lämmintä, kuin itse haluaa.

Paljonko se lohduttaa, että se on "pieni hinta siitä...", jos ei ikinä hurjimmissa unelmissakaan olisi varaa maksaa 1500 euroa mistään?

Kannattaa mennä töihin.

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Tule pois sieltä. Koska kykenet tänne kirjoittamaan, kykenet myös tekemään lukuisia eri alojen töitä ja sinulla on laitteet ja välineetkin niiden tekemiseen.

Joo, on tosi realistista odottaa, että täysin työkyvytön ihminen voi vain "mennä töihin", kun tässä maassa ei ole töitä edes terveille, jotka hakevat epätoivoisesti työpaikkaa.

Ei täällä olla mistään täysin työkyvyttömistä henkilöistä puhuttu, vaan täysin työkykyisistä. Ja aina voi työllistää itse itsensä, mutta kun siinä soffalla makaaminen on vaan niin paljon kivempaa.

Vierailija
22/27 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei koskaan. Menee taas monta päivää ennen kuin asunnon lämpötila laskee edes alle 25 asteen.

Taas tätä iänikuista ruikutusta, kun ilmastointilaitteita saa jokaisesta kodinkonekaupasta.

Oletko katsonut mitä sellainen maksaa??

Kunnollinen maksaa noin 1500 euroa.

Pieni hinta siitä, että seuraavat 10+ vuotta asunnossa on juuri niin kylmää tai lämmintä, kuin itse haluaa.

Paljonko se lohduttaa, että se on "pieni hinta siitä...", jos ei ikinä hurjimmissa unelmissakaan olisi varaa maksaa 1500 euroa mistään?

No sitten kannattaa keskittyä elämänhallinnan laittamiseen kuntoon.

Kertoisitko vielä miten tämä auttaa asuntoni lämpötilaan, kun sinulla on noin hyviä neuvoja?

Siten että sen jälkeen voi kääntää sen ilmastoinnin haluamaansa lämpötilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää riidelkö ilmalämpöpumpuista ja siitä, kenellä on niihin varaa. Minä ostin 1400 euron hintaisen ILP:n vuosia sitten, kun olin töissä ja tulin hyvin toimeen. Nyt olen ollut työtön pitkään, ja tuo 1400 on kahden kuukauden tuloni yhteensä. Ei sillä ostella edes ruokaa koko kuukaudeksi, saati sitten säästellä ilmalämpöpumppuun. Tuulettimet ja vedellä viilentävät koneet ovat halvempia mutta samalla yhtä tyhjän kanssa.

ILP on pudottanut talvikuukausien sähkönkulutustani (suora sähkölämmitys) kolmanneksella. Helteellä pumppua käytetään korkeintaan muutama tunti vuorokaudessa - ei siis jatkuvasti kuten "telkkarissa" - joten viilennyksen sähkönkulutus kesää kohti ei maksa muutamaa euroa enempää.

Siitä huolimatta, että minulla on ILP, toivon juuri tällaista säätä koko kesäksi. Lämpötila on reilut kymmenen astetta, ilma on kostea ja raikas, ja yhdessä yössä koivut ovat muuttuneet vihreiksi. Saakoot koivut, muut kasvit ja metsäneläimet juotavaa taivaalta koko loppuvuoden. :)

Vierailija
24/27 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko jossain pierukuutiossa missä ei saa ovea ja ikkunoita auki? Mulla oli eilen 29c ja nyt tänään jo 24c kun nukuin koko yön kaikki ikkunat ja partsin ovi auki.

Vierailija
25/27 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha luulla,että on lämmintä.

Viime kesä poikkeus kymmeneen vuoteen.

Tulee vesisadekesä.

Vierailija
26/27 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa.

Vierailija
27/27 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko jossain pierukuutiossa missä ei saa ovea ja ikkunoita auki? Mulla oli eilen 29c ja nyt tänään jo 24c kun nukuin koko yön kaikki ikkunat ja partsin ovi auki.

On kyllä ikkunat ja parvekkeen ovi auki, mutta se ei kauheasti auta, kun ulkona on tyyntä, joten ei tule kunnon läpivetoa, ja lisäksi kerrostalon seinät varaavat helteellä lämpöä ja kuumentavat asuntoja vielä pitkään. Asun ylimmässä kerroksessa, alemmissa asunnoissa on varmastikin viileämpää.