Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entäs miten Te-toimisto on tarjonnut teille mielivaltaisia kursseja?

Vierailija
22.05.2019 |

Tässä kun on pyörinyt ketju työkkärin älyttömistä työpaikkatarjouksista, niin nyt tarvitaan vertaistukea älyttömään kurssi pakkohakuun. Eli pakko hakea netissä tapahtuvaan myynnin ja mainonnan digiosaajan kurssille. Minulla ei ole mitään erityisosaamista tietokoneista. Osaan käyttää nettiä ja esim. kirjoittaa tänne. En muuta. En ole missään faseissa ym, joiden hyödyntäminen yritysten markkinoinnissa kuului opetuksen sisältöön. Vihaan kyseisiä aiheitakin. Ikää on 49v, enkä koe minkäänlaista mielenkiintoa liittyä mihinkään blokkaajien ja vloggaajien joukkoon Ikinä. Käytössänikin on vain pieni 8 tuuman tabletti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nirsoile Ap, kurssille mars

Vierailija
2/16 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoleksi vuodeksi karenssilla uhkaamalla konsulttitston höykyttämäksi..Kurssista hyötä nolla, ja ilmeisesti valtaosalle (elei kaikille)muillekin, kun työkkäristä naureskelivat itsekin kurssille sen päätyttyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitse asioida te-toimistossa. Kurssille vain! Täytyy teidänkin jotain sen rahan eteen tehdä.

Vierailija
5/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten henkilöstä, joka ei ole kiinnostunut/saatikka ymmärrä tietokoneista, eikä mainonnasta yhtään, voisi tulla pakottamalla yritysten mainostukihenkilö, joka pitäisi yllä facebookkia ja huolehtisi mainonnasta? ? Ei mitään järkeä.

Vierailija
6/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten henkilöstä, joka ei ole kiinnostunut/saatikka ymmärrä tietokoneista, eikä mainonnasta yhtään, voisi tulla pakottamalla yritysten mainostukihenkilö, joka pitäisi yllä facebookkia ja huolehtisi mainonnasta? ? Ei mitään järkeä.

Siinähän se homman ydin on todettu, koska ei ole osaamista mutta työpaikka pitäisi lohjeta, niin sitten tehdään sitä mihin rahkeet riittää. Näin yksinkertaista, ja sen jälkeen turha pullikoida ettei mukamas ole alan koulutusta, kyllä on, ja jos tarjottu hanttipaikka ei kelpaa, napsahtaa karenssi päälle.  Jo hyvinkin viisikymmpinen ehtii olla vielä yhden täyden rupeaman alalla jossa töitä piisaa. Sitäpaitsi siellä kurssilla todetaan ensialkuun, ettei ole niin suurta merkitystä, vaikka kävisi jonkin muun sorttisen, jotta etsimään vaan kiinnostavaa, pääasia että ymmärtää vaihtaa alaa jos oma ei vedä. 

Vierailija
8/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tiistaina infossa, jossa kävi ilmi, että tulevilla kerroilla 3x4h opetellaan perinteistä cv:n ja hakemuksen tekoa. Ensimmäisellä kerralla keskitytään siihen. Toisella kerralla mallinnetaan työhaastattelutilanteita, eli siis larpataan. Ja kolmannella tehdään videoCV.

Siinä samassa porukassa, jossa olin oli kaksi kolmas osaa tulijoita. Todella huono suomen osaaminen ja siivoushommia hakivat. Halusivat enemmän koulutusta. Mietin siinä, että mitenhän se videocv.n taitaminen auttaa heitä siivoushommia saamaan.. onko siellä työnantajalla edes valmistauduttu katselemaan sellaisia?

Omasta pärstääni en halua nähdä yhdessäkään videossa. "onko pakko jos ei halua?" kyllä se nyt kuuluu tähän kurssiin. Kaikilla on nykyään semmoinen ja se tehdään.

Kyselin lähipiiriltäni, että käyttääkö kukaan koskaan missään tämmöistä videocv:tä. Ei ollut kukaan kuullutkaan asiasta. Suurin osa kuitenkin linkedin porukkaa.

Mulla on onneksi vaihtoehtoja, monella ei ole. Lähden syksyllä opiskelemaan. Tällä hetkellä voisin tehdä määräaikaisia keikkoja tai sitten elää säästöillä. Ilmoittauduin työkkäriin, että otetaan raha pois roikkumasta ja vietän kesän satunnaisesti kurssitellen.

Tuollainen hyppyyttäminen voi monelle olla aika nöyryyttävää. Etenkin ujoimmille voi olla hankalakin paikka.

Vierailija
9/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se homman ydin on todettu, koska ei ole osaamista mutta työpaikka pitäisi lohjeta, niin sitten tehdään sitä mihin rahkeet riittää. Näin yksinkertaista, ja sen jälkeen turha pullikoida ettei mukamas ole alan koulutusta, kyllä on, ja jos tarjottu hanttipaikka ei kelpaa, napsahtaa karenssi päälle.  Jo hyvinkin viisikymmpinen ehtii olla vielä yhden täyden rupeaman alalla jossa töitä piisaa. Sitäpaitsi siellä kurssilla todetaan ensialkuun, ettei ole niin suurta merkitystä, vaikka kävisi jonkin muun sorttisen, jotta etsimään vaan kiinnostavaa, pääasia että ymmärtää vaihtaa alaa jos oma ei vedä. 

Kyseessä on nettikurssi. Mite kun en osaa juurikaan käyttää tietokonetta, niin opettaja opettaisi?. Minulla käytössä vain fifillä toimiva 8 tuuman tabletti.

Vierailija
10/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yhtä ainoaa videota väännä itsestäni vaikka aseella uhattaisiin. Ihan mahdoton ajatuskin.

Tuo on pelkkää ihmisten kiusaamista, alistamista ja nöyryyttämistä.

Vierailija
11/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin tiistaina infossa, jossa kävi ilmi, että tulevilla kerroilla 3x4h opetellaan perinteistä cv:n ja hakemuksen tekoa. Ensimmäisellä kerralla keskitytään siihen. Toisella kerralla mallinnetaan työhaastattelutilanteita, eli siis larpataan. Ja kolmannella tehdään videoCV.

Siinä samassa porukassa, jossa olin oli kaksi kolmas osaa tulijoita. Todella huono suomen osaaminen ja siivoushommia hakivat. Halusivat enemmän koulutusta. Mietin siinä, että mitenhän se videocv.n taitaminen auttaa heitä siivoushommia saamaan.. onko siellä työnantajalla edes valmistauduttu katselemaan sellaisia?

Omasta pärstääni en halua nähdä yhdessäkään videossa. "onko pakko jos ei halua?" kyllä se nyt kuuluu tähän kurssiin. Kaikilla on nykyään semmoinen ja se tehdään.

Kyselin lähipiiriltäni, että käyttääkö kukaan koskaan missään tämmöistä videocv:tä. Ei ollut kukaan kuullutkaan asiasta. Suurin osa kuitenkin linkedin porukkaa.

Mulla on onneksi vaihtoehtoja, monella ei ole. Lähden syksyllä opiskelemaan. Tällä hetkellä voisin tehdä määräaikaisia keikkoja tai sitten elää säästöillä. Ilmoittauduin työkkäriin, että otetaan raha pois roikkumasta ja vietän kesän satunnaisesti kurssitellen.

Tuollainen hyppyyttäminen voi monelle olla aika nöyryyttävää. Etenkin ujoimmille voi olla hankalakin paikka.

Millä alalla olet töissä? Minä en ole viimeisen vuoden aikana hakenut töitä muulla tavalla kuin videohaastattelun avulla. Ihan normisettiä alle 30v ikäisille. Tosin joka kerta se on aina uusi video työnantajan antamien kysymysten mukaisesti.

Vierailija
12/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en yhtä ainoaa videota väännä itsestäni vaikka aseella uhattaisiin. Ihan mahdoton ajatuskin.

Tuo on pelkkää ihmisten kiusaamista, alistamista ja nöyryyttämistä.

Niinhän se työnhaku on. Seuraava hallitus on luvannut runsaasti apua kaltaisillesi osatyökykyisille, jotka eivät uskalla hakea töitä.

Vierailija
13/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tullut mitään osoitusta mihinkään kurssille, aina olen niihin itse pyrkinyt, nyt hiljattain sain omalta työkkärinvirkailijalta postissa tiedoksi kurssin syksylle ja nyt harkittuani asiaa hain sinne. Kyseessä taloushallinnon kurssi.

Vuosi sitten kävin neljän viikon uravalmennuskurssin koska tuli se aktiivimalli ja siitä jäi useampi satanen enemmän käteen kun sai verottomat ysieuroiset ja korotetun ansiosidonnaisen päivärahan. Olihan se todellakin höpöhöpöä, enkä viitsisi kyllä toiste mennä.

Vierailija
14/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen normaali nuori ihminen, joka on erittäin tottunut tietokoneiden käyttäjä. Eikös TE-toimisto määrännyt minut jokunen vuosi sitten tietokoneiden ja internetin käytön alkeiskurssille, jossa opeteltiin esimerkiksi perustermejä kuten näyttö ja hiiri. Lisäksi pääsin opettelemaan sähköpostin käyttöä. Kaiken huippu tässä oli se, että samaan aikaan valmistauduin pääsykokeisiin unelmieni alalle. Olisin kovin mieluusti käyttänyt turhalla kurssilla istumiseen tuhlaamani ajan hyödyllisemmin. Onneksi pääsin opiskelemaan ja valmistuttuani pääsin melko nopeasti oman alan töihin, ei tarvinnut enää kestää TE-palveluiden idioottimaisuutta.

Vierailija
15/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt vähän vain sivuaa aihetta mutta kerron kuitenkin.

Olin ollut max puolisen vuotta työkkärin kirjoilla. Hain opiskelemaan työvoimapoliittiseen koulutukseen joka kesti vuoden ja pääsinkin siihen koulutukseen. Valmistuttuani tein satunnaisia sijaisuuksia kuukausittain mikä sopi silloiseen elämäntilanteeseen loistavasti.

Jonkin ajan kuluttua minulle soitettiin jostain kuntouttavasta työtoiminnasta ja sanottiin että olen ollut tietyn ajan työmarkkinatuella (kyllä kun opiskelin työmarkkinatuella) ja pitäisi lähteä kuntouttavaan toimintaan. Kerroin että en ole toimettomana ollut kuitenkaan ja sanoin että olen vielä hakemassa lisäkoulutukseen jossain vaiheessa. Hän keksi sitten että menen ilmaiseksi töihin sinne minne tein myös palkallisia sijaisuuksia ja harjoittelisin näitä lisäkoulutuksen juttuja. Innostuinkin tuosta. No selvisi että kyseessä oli eräs "hanttihomma" jota menisin tekemään puoleksi vuodeksi enkä saisi ottaa vastaan palkallista sijaisuutta jos tuohon suostun.

No en tietenkään suostunut

Siitä alkoi painostus ja pommittaminen ja kun sanoin ettei työkkäri edes puolla kuntouttavaa työtoimintaa kun sinne paniikissa soitin niin tämä nainen totesi että "kyllä sinulle sinne papereihin merkintä saadaan jossa joudun kuntouttavaan"

Sain sitten onneksi vähän pidemmän sijaisuuden niin pääsin eroon tuosta kuntouttavasta työtoiminnasta 😅

Vierailija
16/16 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt vähän vain sivuaa aihetta mutta kerron kuitenkin.

Olin ollut max puolisen vuotta työkkärin kirjoilla. Hain opiskelemaan työvoimapoliittiseen koulutukseen joka kesti vuoden ja pääsinkin siihen koulutukseen. Valmistuttuani tein satunnaisia sijaisuuksia kuukausittain mikä sopi silloiseen elämäntilanteeseen loistavasti.

Jonkin ajan kuluttua minulle soitettiin jostain kuntouttavasta työtoiminnasta ja sanottiin että olen ollut tietyn ajan työmarkkinatuella (kyllä kun opiskelin työmarkkinatuella) ja pitäisi lähteä kuntouttavaan toimintaan. Kerroin että en ole toimettomana ollut kuitenkaan ja sanoin että olen vielä hakemassa lisäkoulutukseen jossain vaiheessa. Hän keksi sitten että menen ilmaiseksi töihin sinne minne tein myös palkallisia sijaisuuksia ja harjoittelisin näitä lisäkoulutuksen juttuja. Innostuinkin tuosta. No selvisi että kyseessä oli eräs "hanttihomma" jota menisin tekemään puoleksi vuodeksi enkä saisi ottaa vastaan palkallista sijaisuutta jos tuohon suostun.

No en tietenkään suostunut

Siitä alkoi painostus ja pommittaminen ja kun sanoin ettei työkkäri edes puolla kuntouttavaa työtoimintaa kun sinne paniikissa soitin niin tämä nainen totesi että "kyllä sinulle sinne papereihin merkintä saadaan jossa joudun kuntouttavaan"

Sain sitten onneksi vähän pidemmän sijaisuuden niin pääsin eroon tuosta kuntouttavasta työtoiminnasta 😅

Huhhuh! Ihan hullua touhua.