Juhlakutsu vain miehelleni. Mitä sanoo etiketti?
Meille on tullut aviomieheni sukulaiselta hääkutsu, joka (sekä kuoressa että kortissa) on osoitettu "Matti Virtaselle perheineen". Kenelle kutsu siis on tarkoitettu? Onko kutsu tarkoitettu miehelleni lapsineen? En ole ihan varma, voinko "tunkea" mukaan kun nimeäni ei ole kutsussa.
Kommentit (22)
Lasketko itsesi kuuluvaksi perheeseen?
Vain Matti saa mennä lasten ja vaimonsa kanssa. Sinä jäät tällä kertaa kotiin.
Miehesi perheineen on kutsuttu. Jos et siihen vaimona kuulu, niin miksi asut vielä samassa osoitteessa?
Onko kuulumisesi Matin perheeseen jotenkin kyseenalainen? Vai miksi kysyt?
Kerä aviomiehesi perheeseen kuuluu? Heidät kaikki on kutsuttu. Jos et kuulu perheeseen, et ole kutsuttu.
Voi hyvää päivää taas.... Olet siis naimisissa, ja lapsiakin on, ainakin miehelläsi? Olette perhe, koko porukka sinä mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Vain Matti saa mennä lasten ja vaimonsa kanssa. Sinä jäät tällä kertaa kotiin.
Tarkennetaan nyt vielä, että vaimo voi mennä mukaan siinä tapauksessa, että on lasten äiti ja siten kuuluu Matin perheeseen.
Oikeasti voi olla niin hassuja tilanteita, että kutsuja ei tiedä sukulaisensa puolison nimeä. Nykyään kun ei ole mitenkään itsestään selvää, että edes aviopuolisoilla on sama sukunimi.
Kyllä se avovaimokin kuuluu perheeseen, erityisesti, jos on lapsia.
Mutta melkoinen tikettikysymys Ap:lta
Kiitokset kaikille! Vauvapalstaan voi aina luottaa! Juu, olen siis vaimo ja kutsuttu Matti mieheni. Asia selvinnyt teidän ansiostanne ja joudun häihin.. Olin jo mielessäni suunnitellut bileiltaa kaupungilla joka ei nyt toteudu:/
Lienee kaikkien kannalta parasta, että jätät menemättä.
Etiketin mukaan Matti Virtanen perheineen on kutsuttu juhliin.
Jos sinun nimea ei ole erikseen kutsussa, et tietenkään ole kutsuttujen listalla, ellet kuulu Matti Virtasen perheeseen ja ole vaimo tai Virtasen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi perheineen on kutsuttu. Jos et siihen vaimona kuulu, niin miksi asut vielä samassa osoitteessa?
Eikun AP on kakkosnainen. Saa istua kotona sillä välin kun Matti perheineen juhlii.
Ei et joudu häihin. Matti voi mennä lapSineen tai ihan itsekseen. Voitte ilmoittaa että sinulla on este ja olet sopinut aiemmin muuta tärkeää ko. Illalle
Vierailija kirjoitti:
Kiitokset kaikille! Vauvapalstaan voi aina luottaa! Juu, olen siis vaimo ja kutsuttu Matti mieheni. Asia selvinnyt teidän ansiostanne ja joudun häihin.. Olin jo mielessäni suunnitellut bileiltaa kaupungilla joka ei nyt toteudu:/
Turhaan haaveilet bilettämisestä. Noin siinä käy, kun suostuu vihkivalaan ja vielä synnyttämään lapsia, silloin olet Matti Virtasen suvun käytössä ja biletykset voit unohtaa.
No vedä nyt herne oikein kunnolla nenääsi.