Mua hävettää ihan hemmetisti, kun joudun ulosottoon.
En pysty enää maksamaan velkojani. Mites työpaikalla? Ilmoitanko ulosottoon suoraan vaan palkanlaskennan tiesot, niin esimies ei saa tietää mitään vai? Olisin kyllä pystynyt yhdistelylainalla helposti maksamaan velkani, mutta sellaista ei näköjään saakaan, vaikka maksuvaraa olisi tonni kuussa.
Huoh!
Kommentit (26)
Ap täällä. Mulla on luottotiedot vielä kunnossa, mutta en pysty enää varmaan maksamaan noita velkoja, koska menee koko palkka niihin siis. Jos ne olisi oikeasti saanut yhdisteltyä, kuten luulin niin olisi ollut ihan ok.
Miksei niitä yhdistelylainoja sitten saakaan, vaikka niin mainostetaan? Vai tuleeko lopulta halvemmaksi maksaa ulosottoon vaan? Noloa kuitenkin ja luottotiedot menevä:(
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Mulla on luottotiedot vielä kunnossa, mutta en pysty enää varmaan maksamaan noita velkoja, koska menee koko palkka niihin siis. Jos ne olisi oikeasti saanut yhdisteltyä, kuten luulin niin olisi ollut ihan ok.
Miksei niitä yhdistelylainoja sitten saakaan, vaikka niin mainostetaan? Vai tuleeko lopulta halvemmaksi maksaa ulosottoon vaan? Noloa kuitenkin ja luottotiedot menevä:(
Todennäköisesti pikavippifirmat ansaitsevat enemmän laittamalla velat ulosottoon.
Ja jos velat ovat nyt vielä ajantasalla, niin todennäköisesti pystyt pitämään luottotietosi päästämällä velat perintään, tekemällä maksusuunnitelmat ja hoitamalla ne. Riippuu tietysti siitä, millaiset maksusuunnitelmat saat neuvoteltua, eli riittävätkö rahasi hoitamaan kk-lyhennykset. Saattavat hyvinkin, joten kannattaa ainakin tiedustella yrityksiltä tästä.
Kun olet töissä, saatat myös pystyä saamaan Takuusäätiön lainan.
AP, tsemppiä!
Ole nyt yhteydessä velkojiin ja tiedustele, voitko pienentää eriä.
Lisäksi realisoi mitä pystyt ja käytä tulot lyhennykseen.
Jos jaksat tähän ketjuun eritellä lainojasi, niin voisi vähän miettiä siltäkin pohjalta.
Eli jos on jokin pieni laina niin jos saisit sen kokonaan pois, niin selkiytyisi siltä osin jne. Tai lyhennät reilusti kalleinta jne.
Oliko jossakin kokonaismäärä jo kerrottu, minulta meni ohi jos on.
Mitä noloa siinä on? Aika moni julkkis on ulosotossa ja ihan pokkana näyttelevät ”luksuselämäänsä” lehtien sivuilla.
Ja olen siis yksi niistä hölmöilleistä.
Arvaa, v*tuttaako se, mitä olen mennyt tekemään. Mutta se pitää vain hoitaa. Kaikki kulut minimiin ja palkasta mahdollisimman paljon velkojen maksuun.
Ja tämän jälkeen on kyllä todellakin oppinut sen läksyn, etten enää koskaan hölmöile raha-asioiden kanssa.