Omakotitalo, pohjoisen ja hiekkatienpuoleinen julkisivu likainen. Pesu?
Vaalea vielä väriltään niin on aika törkeän näköinen. Lautaverhoilu, tuuletusrako on. Miten tuo on puhdistaminen on fiksuinta tehdä ettei rakenteet kastu?
Kommentit (14)
DD kirjoitti:
Ihan painepesurin kanssa huoltopesulla (tarkasta että tuote todella on huoltopesuun, eikä vaadi maalausta pesun jälkeen. Pinta kostutetaan painepesurilla pienellä paineella, pestään aineen ohjeen mukaan ja huuhdellaan.
Maalaisjärjellä pestään, eli ei painaria täysille eikä ruokitaan välikattoa märäksi..
Mitä tarkoittaa huoltopesu? Joku pesuaine? Painepesuri olisi kyllä ollut viimeinen millä olisin alkanut tuota pesemään, onko se oikeasti turvallinen? Ajattelin ihan puutarhaletkulla liruttaa varovasti ja harjalla hangata.
Meillä on vanha puutalo ja toissapäivänä pesin ulkoseiniä ihan pelkällä vedellä ja puutarhaletkussa suht mietovoimainen suutin. Pitävartisella autonpesuharjalla hankasin. Minusta painepesuri on turhan kovakourainen kun hellemminkin lika lähtee.
Huoltopesu on joo sen aineen nimi. Painepesuri on parempi, ylhäältä alas kun täytyy pestä ettei jää vesinorojen jälkiä seinään, mutta siinä p.pesuria käytetään siis vähän vesiletkun tapaan, hyvin pienellä teholla.
Vierailija kirjoitti:
DD kirjoitti:
Ihan painepesurin kanssa huoltopesulla (tarkasta että tuote todella on huoltopesuun, eikä vaadi maalausta pesun jälkeen. Pinta kostutetaan painepesurilla pienellä paineella, pestään aineen ohjeen mukaan ja huuhdellaan.
Maalaisjärjellä pestään, eli ei painaria täysille eikä ruokitaan välikattoa märäksi..
Mitä tarkoittaa huoltopesu? Joku pesuaine? Painepesuri olisi kyllä ollut viimeinen millä olisin alkanut tuota pesemään, onko se oikeasti turvallinen? Ajattelin ihan puutarhaletkulla liruttaa varovasti ja harjalla hangata.
Pesuaineiden kanssa saa olla tarkkana, ettei maalin pinta vauroidu. Pelkkä vesi mieluummin.
Ja voit siis käyttää ihan hyvin toisen kommentoijan letkusysteemiä myös, meillä on vaan aika iso talo ja olen nopeab toiminnan nainen, niin itsestä tuntuu helpommalla pesuri.
Se pesusuunta oli alhaalta ylöspäin, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
DD kirjoitti:
No voithan vaikka hammasharjalla jynssätä ja välissä lasissa kastella.
Eihän painepesurilla tarvitse painaa viiden sentin päästä täydellä paineella. Sen voi pitää vaikka parin metrin päässä, jolloin on sama kuin sillä puutarhaletkulla laskisi, mutta vesimäärä on pienempikin.
DD kirjoitti:
Huoltopesu on joo sen aineen nimi. Painepesuri on parempi, ylhäältä alas kun täytyy pestä ettei jää vesinorojen jälkiä seinään, mutta siinä p.pesuria käytetään siis vähän vesiletkun tapaan, hyvin pienellä teholla.
Siis eikö noin päin just nimenomaan jää vesinorojäljet?
Tässä on varmaan monta kikkaa, mutta itse olen pessyt ylhäältä alas, jotta kun vesi tietenkin valuu alaspäin, ei jää niitä valumajälkiä
Eli kostuta ylhäältä, peset alkaen ylhäältä, ja huuhtelet alkaen ylhäältä, niin se mikä ehtii valua jää seuraavan huuhdeltava kohdan alle. Selitänköhän nyt jotenkin tosi epäselvästi.
Jos alhaalta alkaa huuhdella, kun pääsee ylös asti sieltä ylhäältä valuu se vesi alas ja seinään saattaa jäädä raitainen vaikutelma.
DD kirjoitti:
Tässä on varmaan monta kikkaa, mutta itse olen pessyt ylhäältä alas, jotta kun vesi tietenkin valuu alaspäin, ei jää niitä valumajälkiä
Mun kokemuksen mukaan noin päin jää niitä valumajälkiä. Kun niissä valumissa se vesi+pesuaine ehtii vaikuttaa kauemman aikaa.
Joo, voi olla jos koko seinää koittaa kerralla, olen omaa hinkannut niin että ensin se ylin osa(kostutus,pesu,huuhtelu) ja sitten keskeltä ja viimeiseksi se alaosa.
Voihan sitä johonkin pihavajan seinään kokeilla mikä paremmalta tuntuu, AP varmaan kuitenkin perusideasta sai kiinni. 😀