Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyvanhempi on hukassa omien tunteidensa kanssa.

Vierailija
22.05.2019 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000006114480.html

Tämä on nähtävissä suurimmassa osassa aikuisista, omaa pahaa oloa puretaan lapsiin tai muihin kanssaihmisiin.

Piakkoin yhden psykoterapiajakson läpikäyneenä, sanoisin minulla olevan kohtalaiset työkalut moneen tilanteeseen. Siltikin on huvittavaa että "mielenterveysongelmat" leimaa ja nähdään poikkeuksetta jonain negatiivisena.

En etsi tilastoja, mutta ihan mutulla veikkaan suurella osalla mielenterveyspalveluiden piirissä olevilla olevan masennukseen/ahdistukseen verrattavia oireita. Kun vointi kohenee, kohenee myös tietoisuus omasta itsestä.
Eli terapian läpikäynyt on todennäköisesti erittäin hyvin muut (ja itsensä) huomioiva työkaveri ja lähimmäinen.

Jos ihminen ei ole tietoinen itsestään, hän ongelman kohdatessaan ja "pallon" saadessaan heittää sen, tai jopa sillä, lähimpää ihmistä, ilman että hän edes ajattelee miksi näin tuli tehtyä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis pääkopan hajoaminen olisi jotenkin hyvä ominaisuus ihmisessä? :D

Vierailija
2/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis pääkopan hajoaminen olisi jotenkin hyvä ominaisuus ihmisessä? :D

Olet ilmeisesti ihminen joka etsii kaikesta ja kaikista virheitä. Ja se on sitten lopullista. Erittain valitettavaa sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tällä hetkellä päätäni kasailevana ymmärrän pointin. Olen kolmekymppinen, koko aikuisikäni mielenterveysongelmista kärsinyt. Masennusta, ahdistusta ja nyöhemmin myös alkoholiongelma. Oma itse on ollut todella hukassa, mutta olen pikku hiljaa löytämässä sitä.

Vierailija
4/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tällä hetkellä päätäni kasailevana ymmärrän pointin. Olen kolmekymppinen, koko aikuisikäni mielenterveysongelmista kärsinyt. Masennusta, ahdistusta ja nyöhemmin myös alkoholiongelma. Oma itse on ollut todella hukassa, mutta olen pikku hiljaa löytämässä sitä.

Tsemmpiä!

Vaikka olen mielestäni aina ollut aika ennakkoluuloton, ei asioita ole osannut kyseenalaistaa niin syvällisesti ennen kuin on ollut pakko. Tähän sopii sanonta "Ihmisen täytyy mennä rikki tullakseen ehjäksi" ja ehkäpä juuri tästä syystä niin moni vaikeuksista selvinnyt kokee olevansa onnellisempi kuin ennen.

Syvät vedet nähtyään niitä ei voi enää olla näkemättä ja tämä on rikkaus.

Vierailija
5/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä osasin analysoida itteeni myös Ennen terapiaa. Se on varmaa yks syy miks mä hakeuduin sinne. 😊

Vierailija
6/6 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ennen kaikki vanhemmat olivat tervepäisiä sodan ja kaikenlaisen kituutuksen jäljiltä, olivat rakastavia vanhempia, jotka sanoittivat taitavasti lastensa tunteita jne. :D