Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsipuolen kohtalo tässä tilanteessa, osaako kukaan auttaa?

Vierailija
22.05.2019 |

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 7v, meillä on kaksi yhteistä lasta ja lisäksi miehen 6-vuotias on asunut meillä liki alusta asti, äitinsä huumeongelmien vuoksi. Äiti kuoli jokunen vuosi sitten, ja olen muutenkin oikeastaan ollut lapselle se äiti jonka hän tietää ja joksi on aina kutsunut minua. Nyt olemme miehen kanssa kuitenkin eroamassa, hänen lisääntyneen alkoholinkäyttönsä ja mt-ongelmien vuoksi, lisäksi hänellä on uusi nainen joka ei halua lapsia ja elämäntapa muutenkin aika.. Ei lapsiystävällinen.
Mitä tuolle miehen lapselle nyt tapahtuu? Mies haluaisi että tyttö jäisi asumaan mun ja sisarustensa kanssa, mutta viekö joku lastensuojelu lapsen automaattisesti sijoitukseen kun en ole biologinen äiti? Lapsen mummo ainakin on ilmaissut halunsa ottaa tyttö, samoin miehen sisko. Tuon ikäisen omaa mielipidettä ei ilmeisesti vielä kuunnella? 😥

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mies saa huoltajana päättää, missä hänen lapsensa asuu ja kenen kanssa viettää aikaa. Ei siihen viranomaisia tarvita.

Valitettavasti ei mene ihan näin

Vierailija
22/23 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oheishuoltajuus mulla on kyllä. En osannut ajatella että siitä tosiaan varmasti on apua, kiitos! Kai mä sitten otan yhteyttä sosiaalitoimeen? Vai miehenkö pitäisi?

Mieluimmin yhdessä. Sinun halukkuus ja mielipide on tärkeä ja ratkaiseva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mies saa huoltajana päättää, missä hänen lapsensa asuu ja kenen kanssa viettää aikaa. Ei siihen viranomaisia tarvita.

Valitettavasti ei mene ihan näin

Lapsen asioista päättävät lapsen isä ja ap. jolla oheishuoltajuus. Ja myös asumisesta ja lapseen liittyvistä asioista, ellei se vaaranna lapsen oikeutta ja turvallisuutta.

Jo nyt ap. on lasta koskeviin asioihin päätösvalta, jos oheishuoltajuus.