Miksi niitä koiria on pakko lenkittää kuumimpaan
Kommentit (14)
... tai rahjata mukaan kauppareissulle kuumaan autoon
No jos sillä koiralla on hätä? Sisäänkö sen pitäisi pissiä? Tai jos siellä sisällä on vielä kuumempi, kun aurinko porottaa eikä edes ilmavirtaa ole?
Koska se kuuma aika on niin pitkä että pakko vaan on pikaisesti käydä.
Oma koira tosin on lyhytkarvainen ja aluskarvaton, sääliksi käy turkkirotuja.
No ei ole pakko. Pissalla joutuu tietysti käyttämään välillä, oli kuuma tai ei mutta pidemmät lenkit ainakin itse säästän kesällä myöhäiseen iltaan, kun vähän viilenee. Kuumalla asfaltilla ei lenkkeillä käytännössä ollenkaan, mennään metsään. Kaupareissuille koira ei lähde mukaan eikä koskaan joudu odottamaan kuumassa autossa.
Pissittäminen on ihan eri asia kuin pitkä lenkki.
Kokeilkaas tosiaan itse kävellä paljain jaloin nyt asfaltilla.
Mun aikataulun mukaan mennään ha pakko käydä kohta. Mä olen töihin lähdössä.
Tai en mä lenkille nyt oo lähdössä. Tossa lähimettässä tassutellaan tarpeilla ja hajuilla. Illalla kun tuun käydään juoksee kilsoja.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole pakko. Pissalla joutuu tietysti käyttämään välillä, oli kuuma tai ei mutta pidemmät lenkit ainakin itse säästän kesällä myöhäiseen iltaan, kun vähän viilenee. Kuumalla asfaltilla ei lenkkeillä käytännössä ollenkaan, mennään metsään. Kaupareissuille koira ei lähde mukaan eikä koskaan joudu odottamaan kuumassa autossa.
Ihmisillä voi olla vuorotöitä, joku sairastaa äkisti jne. Ei se elämä aina mene suunnitelman mukaan.
Ulkona on vilpoisempaa kuin sisällä. Mulla ainakin koira nauttii jos kävellään metsässä.
Seuraatko niitä koirantaluttajia pitkäänkin vai mistä tiedät, että tekevät kunnon lenkin eivätkä vain kävelytä koiraa sen verran, että se saa asiansa tehtyä?
Minä olen lähdössä töihin, joten koirat on pakko lenkiittää ennen sitä. Ajan ilmastoidulla autolla metsän reunaan. Metsässä on viileää.
Meidän meksikonkarvatonkoira nauttii kesästä vasta kun on +25 astetta lämmintä. Ei sitä haittaa lenkkeily kuumalla, tykkää vaan.
Ei siellä Suomessa nyt niin hirveän kuuma ole. Meillä on kesäisin viileään aikaan yöllä 33 astetta esimerkiksi, ja koiraa on käytettävä myös 40 asteen päivälämpötiloissakin jonkin verran ulkona. Ja koiria on täällä paljon. Eiköhän se sama eläin kestä siis ihan hyvin alle 30 asteen lämpötilat.
Joskus on pakko.