Kun terkkari sanoi, että nyt juot punaista maitoa...
Mulla on hyvin hoikka tytär, joka on syönyt aina hyvin.
On pakotettu lisäämään ruokiin öljyä ja juomaan punaista maitoa, vaikka se sisältää ns. kovaa rasvaa.
(Tytön ollessa vauva, juotin hänelle öljyssä uitettua maitoa.)
Piupaut olen välittänyt kaikki nämä 12 vuotta moisista ohjeistuksista saaden parin lääkärin ja sittemmin kouluth:n vihat niskaani.
-SINÄ OTAT VASTUUN!
Otan, otin, tulen ottamaan.
Lapsi on kasvanut hyvin ihan ilman ohjeiden noudattamista.
Ihmettelen mikseivät th:t ja lääkärit tajua äidin tietävän parhaiten?????
Kommentit (6)
KUN lapsi kasvaa omalla käyrällään, EI pitäisi suositella punaista maitoa.
Saa arvata, olenko ostanut moista hirveyttä.
Tyttärelläni on "laihat geenit" niin isänsä kuin äitinsä puolelta, muttei asia ole koskaan kiinnostanut yhtäkään terveydenhoitajaa, koska he tuijottavat ihan muita "tilastoja".
Onneksi tärkein lääkäri kaikista ei ole ikinä puuttunut asiakaan.
Onneksi meillä ei ole kuin valkoista maitoa, sitä saa suoraa tilatankista. Ei prosessoitua juotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyttärelläni on "laihat geenit" niin isänsä kuin äitinsä puolelta, muttei asia ole koskaan kiinnostanut yhtäkään terveydenhoitajaa, koska he tuijottavat ihan muita "tilastoja".
Ei punaista mitoa pidäkään suositella, vaan ihan oikeaa tilamaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Tyttärelläni on "laihat geenit" niin isänsä kuin äitinsä puolelta, muttei asia ole koskaan kiinnostanut yhtäkään terveydenhoitajaa, koska he tuijottavat ihanaa muita "tilastoja".
Mun miehellä on "laihat geenit". Siltä se näyttää kun toinen voi syödä mitä vaan lihoomatta. Laskin joskus kalorit muutamalta päivältä ja totesin, että elää silti kalorivajeella. Se niistä geeneistä siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttärelläni on "laihat geenit" niin isänsä kuin äitinsä puolelta, muttei asia ole koskaan kiinnostanut yhtäkään terveydenhoitajaa, koska he tuijottavat ihanaa muita "tilastoja".
Mun miehellä on "laihat geenit". Siltä se näyttää kun toinen voi syödä mitä vaan lihoomatta. Laskin joskus kalorit muutamalta päivältä ja totesin, että elää silti kalorivajeella. Se niistä geeneistä siis.
Jos hän ei ole tähän mennessä kuollut aliravitsemukseen, niin ei hän missään jatkuvassa kalorivajeessa elä, vaan syö sen,ä verran, minkä kuluttaa.
Jos lapsi kasvaa tasaisesti omalla käyrällään, on se sitten +8, 0 tai - 8, niin mitään huolta ei tarvitse pitää. Olen yllättynyt, kuinka huonosti terveydenhuollon henkilökunta ymmärtää omia työvälineitään. Ja punaisen maidon sijaan voisi suositella vaikka avokadoja tai pähkinöitä. Niissä on sentään hyviä rasvoja kaloreiden lisäksi.
Eri asia, jos käyrään tulee yllättäviä muutoksia, esimerkiksi painon radikaali nousu tai lasku tai pituuden yllättävä laahaaminen tai epänormaali nousu. Muuten asiaa voidaan selittää aika pitkälti perintötekijöillä, miten lapsi kasvaa.