Miksi rikkaiden ja pyrkyrien lapsilla menee ylppärit huonosti?
Kommentit (23)
Alapeukuttajaa harmittaa. Olis rahat hienoihin bileisiin mutta pöydällä on vain a:ta ja b:tä.
Miten siinä nyt sillain kävi? Äidin ja iskän äo?
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoitin LLLLLEE vuonna 2015 ja vanhemmat hyvätuloisia kylläkin. Jotenkin kuvittelen ja onhan sitä tutkittu että vanhempien koulutustaso korreloituu lapsille (ja nyt tietysti koen, että hyvätuloisuus- ja koulutustaso kulkevat käsikädessä)
Äidin koulutustaso korreloi eniten.
Miksi sinun pitää hieroa tuota asiaa ja kuulostaa niin katkeralta? Luulin että on olemassa vain huonoja häviäjiä, mutta näemmä sitten löytyy teitäkin eli onnettomia voittajia.
Köyhän pitää pärjätä omillaan. Ei voi luottaa siihen, että isi ja äiti turvaavat taloudellisesti aikuiselämää vaikka koulut menis niin ja näin.
T. Köyhän perheen kasvatti
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää hieroa tuota asiaa ja kuulostaa niin katkeralta? Luulin että on olemassa vain huonoja häviäjiä, mutta näemmä sitten löytyy teitäkin eli onnettomia voittajia.
Onnettomat voittajat? Mitä sä tarkoitit?
Ehkä heidän ei tarvitse kilpailla työpaikoista samalla tavalla kuin muiden?
No oma kokemus:
-varakkaat ovat usein itse hyvin koulutettuja ja hyvät geenit
-paremmat eväät raivata latua, hommata tukiopetusta/preppausta jos tarve ja kotoa kannustetaan koulutukseen
-koska talous kunnossa niin ei tarvitse käydä töissä tai muuten rasittua samalla
Tutut korkeakoulutetut ja varakkaat ihmiset ovat vietelleet oikein mukavia yo-juhlia joissa on juhlistettu E-L -tason yo-todistusta ja tästä matka jatkunut yliopistoon.
On muuten aika mautonta kerskailla lapsensa yo-todistuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo se, ettet ymmärrä tätä kommenttia, kertoo omasta kapasiteetistasi pärjätä missään kokeissa.
HSEn adonis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo se, ettet ymmärrä tätä kommenttia, kertoo omasta kapasiteetistasi pärjätä missään kokeissa.
Kyllä mä olen pärjännyt pääsykokeissa. Miksi sä olet niin ärtynyt?
Geenit ei ole syynä vaan raha, mahdollisuudet jne , tuon koulutuskorreloinnin suhteen
HSEn adonis kirjoitti:
No oma kokemus:
-paremmat eväät raivata latua, hommata tukiopetusta/preppausta jos tarve ja kotoa kannustetaan koulutukseen
-koska talous kunnossa niin ei tarvitse käydä töissä tai muuten rasittua samalla
Tutut korkeakoulutetut ja varakkaat ihmiset ovat vietelleet oikein mukavia yo-juhlia joissa on juhlistettu E-L -tason yo-todistusta ja tästä matka jatkunut yliopistoon.
Kävikö siinä sitten niin että sä kävit siloitetun tien mutta lapsesi ei menestynyt vaikka tie oli sliipattu?
Ap, olet erehtynyt. Tapiolan, Ressun ja Norssin lukiot ovat täynnä rikkaiden ja pyrkyreiden lapsia.
Minulle on jopa länsirannikon pyrkyri-narsisti sanonut suoraan lapsista keskustellessamme, että _hänen_ ja minun lapset ovat täysin eri asia. Sairastan vaikeasti, lapseni kirjoitti hyvin ja valmistuu korkeakoulusta. Itse olen akateeminen mutta työkyvyttömyyseläkkeellä. Tosin hän kiusasi sairaudestanikin. Että sellaista "ihmisyyttä".
Koska se ylioppilastodistus ei korreloi sen kanssa, kuinka rikkaaksi päädyt. Rikkain tuntemani ihminen on rikastunut ihan amistaustalla. Hyvillä ylioppilastodistuksilla päädytään lääkäreiksi, opettajiksi ja muihin keskiluokkaisiin ammatteihin, mutta harvempi kuitenkaan rikkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
HSEn adonis kirjoitti:
No oma kokemus:
Kävikö siinä sitten niin että sä kävit siloitetun tien mutta lapsesi ei menestynyt vaikka tie oli sliipattu?
Minulla ei ole lapsia. Jotain kupruja varmasti siloiteltiin, mutta kyllä itse myös luin tutkintoni. Erikoista että kirjoittamani perusteella epäilisit tuota.
Saatte olla tyytyväisiä jos itse ette ole aikanaan pärjänneet ja omat lapsenne pärjää nyt sillä se on tilastojen mukaan harvinaista. Ap osoittaa hyvin miksi se on harvinaista. Taitaa Ap:n lapsi hävetä tyhmiä vanhempiaan jotka edelleen pienessä mielessään kuvittelevat että rikkaudet tulevat ihmisille muulla kuin älykkyydellä. Heitä ei voi esitellä tulevaisuuden kumppanille joka ehkä on yhtä älykäs ja kunnianhimoinen kuin ap: n lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on jopa länsirannikon pyrkyri-narsisti sanonut suoraan lapsista keskustellessamme, että _hänen_ ja minun lapset ovat täysin eri asia. Sairastan vaikeasti, lapseni kirjoitti hyvin ja valmistuu korkeakoulusta. Itse olen akateeminen mutta työkyvyttömyyseläkkeellä. Tosin hän kiusasi sairaudestanikin. Että sellaista "ihmisyyttä".
Kermaperseisten ABBA-lapsien elukkavanhempi ollut asialla.
Erikoinen yleistys., joka ei pidä edes paikkaansa.
Entäs sitten kun on yksinhuoltajan lapsi ja äiti yrittäjä. Tytär kirjoitti hyvin ja pääsi heti lukemaan amk-tutkinnon (kansainvälinen markkinointi tai vast). Pääsi ulkomaille hyvään suomalaiseen ISOON firmaan suorittamaan harjoittelun. Kun valmistui pääsi heti töihin ja nyt vaihtoi unelmaduuniin. Jes.
Tytön kavereista osa vielä pyrkii Helsingin yliopistoon...
Itse kirjoitin LLLLLEE vuonna 2015 ja vanhemmat hyvätuloisia kylläkin. Jotenkin kuvittelen ja onhan sitä tutkittu että vanhempien koulutustaso korreloituu lapsille (ja nyt tietysti koen, että hyvätuloisuus- ja koulutustaso kulkevat käsikädessä)