Pesettekö rintsikat pesukoneessa? Missä asteessa?
Kuulemma pilaan liivini kun pesen ne neljässäkympissä hienopesussa. Pesupussia käytän. Joskus liotan OxyAction extra hygienessa ja sen jälkeen pesukoneeseen. Mites te muut?
Kommentit (28)
Kyllä pesen. Ihan tavallisessa 40-asteisessa pesussa, välillä 60 asteessa. Ne ei ole mitään pitsihepeniä eikä edes kaarituellisia, joten hyvin kestää lämpimämmänkin pesun. Käytän pesupussia.
Pesen kyllä, mutta luulen, että parempina ne kestäis kauemmin, jos pesis käsin.
40:ssä.ja pesupussina käytän tyynyliinaa:)
Hepenet pesupussissa 40 asteessa, urheilurintsikat 60 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Hei, kiitti ideasta. Itse en ole uskaltanut kaarituellisia pestä koneessa edes pesupussin kanssa ettei kone hajoa, mutta tämä!
40 asteessa pesupussissa. Hyvin on kestäneet. Nytkin Triumphin 50 e rintsikat jo varmaan seitsemättä vuotta käytössä, neljillä rintsikoilla menen.
Käsipesuohjelma tai villapesu. Kierroksia vähemmän.
Kaarituellisia en pese koneessa. Mä käyn suihkussa niiden kanssa. Hierotaan hieman LV palasaippuaa kaarituille ja suihkutellaan samalla, kun itse suihkutun.
Tämän ohjeen sain vuosia sitten rintaliiviliikkeestä ja sillä olen mennyt. Hyvin on toiminut.
Urheilutopit menee koneeseen.
Ei mun liivit kyllä tyynyliinan sisällä pysy. Onko teillä jotain napillisia tai vetskarillisia tyynyliinoja sitten?
En.
Sanotaan, että kaarituet voivat päästä irti.
Ne maksavat satasen. En ota riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, kiitti ideasta. Itse en ole uskaltanut kaarituellisia pestä koneessa edes pesupussin kanssa ettei kone hajoa, mutta tämä!
Mikä ero on pesupussilla ja tyynyliinalla?
Herkille vaatteille tarkoitetussa pesuohjelmassa rintaliiveille tarkoitetun pesupussin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesupussissa on reikiä, joista kaarituet pääsevät kyllä ulos.
Mä pesen rintsikat koneessa 40 asteessa, mutta en käytä enää kaarituellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reikiä? Ei mun pesupussissa ole kyllä reikiä. Tiheää kangasta ovat, suunnilleen tuon näköisiä http://www.kylpyhuonekauppa.fi/tuote/hemtex-fred-pesupussi-valkoinen-3-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reikiä? Ei mun pesupussissa ole kyllä reikiä. Tiheää kangasta ovat, suunnilleen tuon näköisiä http://www.kylpyhuonekauppa.fi/tuote/hemtex-fred-pesupussi-valkoinen-3-…
Jaa. Mulla ei ole yhtään tuollaista. Kaikki neljä erilaista ovat verkkomaista kangasta.
Pesen pesupussissa 40'C muun samanvärisen pyykin kanssa. Kyllähän nuo vähän tuppaavat vuosien varrella kulumaan ja menettävän ryhtiään, mutta käsinpesu ei inspiroi.
Ihan normaalissa 4-kympin pesussa. Tosin pääsääntöisesti käytän kotirintsikoita, jotka pesen aniharvoin.