Ostettiin mökki, nyt on jo juhannusvieraita tunkemassa kylään
Kyse on siis vanhempieni mökistä, mikä ostettiin mieheni kanssa vähän aikaa sitten. Vanhemmat eivät enää jaksaneet pitää sitä, eikä kumpikaan sisaruksistani ollut kiinnostunut ostamaan. Juhannusta on vietetty mökillä vähän vaihtelevalla porukalla, ja sisarukset kuvittelevat perinteen jatkuvan entisellään. En vaan halua kestitä porukkaa samalla lailla kuin vanhempani, vaan viettää juhannusta oman perheen kesken. Riitaa siis vissiin tulossa :/
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on just se syy, miksi me ei lopulta olla mökkiä ostettua. Eikä sen puoleen asuntoautoakaan.
Nimittäin sillä samalla sekunnilla kun mökki tai asuntoauto olisi hankittu, alkaisivat lähisukulaiset (miehen lapsuudenperhe ensisijassa) varaamaan vuoroja ja ilmaisia lomaelämyksiä.
Mihin he nyt sitten varaavat vuoroja, kun tunnut tietävän asian, vaikkette ole hankkineet mökkiä ettekä asuntoautoa.
Riita tulossa, mutta yksi riita riittää. Sanotte yhden kerran hyvin selkeästi, että kukaan ei tule juhannuksena. Piste. Saa itkeä, mutta ei tulla.
Mun ystävä miehineen vietti meidän mökillä juhannuksia ja viikonloppuja meidän kanssa. Oli kivaa. Vuosia sitten mun mies kuoli, mökki piti myydä, koska miehen lapset halusivat eikä minulla ollut varaa lunastaa mökkiä. Jonkin ajan päästä ystäväni hankki kesämökin. Kertaakaan minua ei ole kutsuttu sinne, ei juhannuksena eikä muutenkaan. Jos olen vähön vihjaissut, että voisin joskus tulla katsomaan, mimmoinen paikka..ystäväni on sanonut että juu mennään sitten joku viikonlopou kahdestaan kun "Jussi" ei ole siellä...ei ole 10 vuoteen tullut sellaista viikonloppua. No, olen vuokrannut mökkiä kesäisin enkä ole kertonut kellekään paitsi omille läheisille, jotka voivat tulla sinne!
Olisin jo siinä vaiheessa kun alettiin suunnittelemaan sitä mökin ostoa tehnyt kaikille selväksi, että mökki ei enää ole yhtä vapaasti muiden käytettävissä ja varsinkin tehnyt vanhemmille tämän selväksi.
Vanhemmille voi olla helpotus, kun ei tarvitse lähteä velvollisuudentunnosta mökille juhannukseksi edes kestittäväksi. Viimeiset vuodet ovat voineet olla muutenkin tuskaa, kun ei ole enää oikein jaksanut eikä huvittanut, mutta lasten vuoksi on ollut ”pakko”.