En saanut aveckutsua kaverin häihin
Paras kaverini menee kesällä naimisiin ja sain kyllä kutsun, mutta vain minulle. Kysyin asiaa ja se on vain minulle. En uskaltanut kysyä miksi. Mulla ei ole paljoa kavereita ja pelkään menettäväni hänet, jos hän sanoisi totuuden, tai että välillemme syntyisi kiusallisuus. Ja siis hän on kutsunut muutaman vanhan kaverinsa häihin ja kyllä nämä vaan saavat ottaa poikaystäviään sinne mukaan. Mutta minä en saa ottaa miestäni, kenen kanssa olen ollut yhdessä 10 vuotta ja meillä on lapsiakin.
Tekisi mieli jättää koko häät välistä. Ja kaverini aina hokee, miten etiketit ovat tärkeitä. Mutta eikös hänkin aika tavall riko niitä rakkaita etikettejään?
Kommentit (31)
Onpa mahtava paras kaveri, jos tuolla tavalla tekee ja saat vielä koko ajan olla varpaillaan ettei lopu koko "ystävyys"...
Ei kuulosta kovin terveeltä tuo teidän ystävyytenne, jos et uskalla kysyä miksi mies ei saa tulla häihin. Mikään ei toki velvoita kutsumaan koko perhettä.
Sun paras kaveri ei halua sun miestä häihinsä? Ja ette uskalla puhua suoraan? Erikoinen ystävyys.
Kaveri pelkää että tuot myös lapset mukana?
No eikö kannattaisi kysyä suoraan, että miksi mies ei saa tulla eikä ihmetellä täällä palstalla `?
Mulle tuli heti mieleen, että he haluavat lapsettomat häät ja 'pelkää' teidän tulevan koko perheen voimin, jos miehesikin kutsutaan.
Kysyisin onko asia oikeasti noin. Mitkään syyt ei kiinnostaisi, mutta jos tilanne tosiaan olisi tuo eikä väärinkäsitys niin jättäisin menemättä.
Huvittavaa, että kutsutaan juhlimaan avioliittoa, mutta ei kunnioiteta toisten avioliittoja vaan jätetään tylysti kutsumatta vieraiden aviopuolisot.
Nolo.
Älä mene noihin häihin. Ja muista kutsua joskus juliisi tämä morsian, mutta ei ukkoansa.
Taas tämä jokakesäinen tappelu...
Vierailija kirjoitti:
Mikään etiketti ei velvoita kutsumaan häihin muita kuin ihmisiä, joita sinne itse haluaa kutsua.
Suomessa ehkä ei (??), mutta esim. Keski,-Euroopassa olisi täysin moukkamaista olla kutsumatta avioparia yhdessä. Se olisi jo tahallinen loukkaus.
Toivottavasti löydätte uusia ystäviä yhdessä miehesi kanssa, ja tuo kaveri voi jäädä menneisyyteen, niin kylmäkiskoista touhua tuo hääkutsu on.
kaverillasi ei ole mitään velvollisuutta kutsua poikakaveriasi häihinsä.
No onpa kyllä huono paras kaveri. Vaikuttaa kyllä, että ette ole parhaat, läheiset kaverit ihan siinä perinteisessä mielessä, jolloin puhutaan kaikesta ja pidetään usein toisenkin perhettä itselle tärkeänä.
Ne paneskelee. Morsian viitsinyt kutsua miestäsi ettei tule mielitekoja kesken pirskeiden.
Vierailija kirjoitti:
kaverillasi ei ole mitään velvollisuutta kutsua poikakaveriasi häihinsä.
Huom. tämä oli kuitenkin "paras kaveri" ja ap ollut miehensä kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Vähintäänkin erikoista.
Jos vieraita on liian paljon haluttuun häätilaan niin silloin kyllä rajataan paikalle vain lähimmät eli jos eivät tunne miestäsi kovin hyvin niin ihan luonnollista.
Oletko sä se nainen jonka ukko sai kutsun vapun viettoon ilman puolisoa?
Minulle taas tuli ensimmäisenä mieleen, että jostain syystä eivät joko siedä ap:n miestä, tai pelkäävät, että tämä ei osaa käyttäytyä/pilaa häät. Muistan nuoruusvuosiltani yhden kaverin kaverin, jonka mies ihan jokaisissa juhlissa, joissa oli paikalla, joi liikaa ja alkoi rähistä/uhota. Parhaimmillaan yritti pudottaa toista ihmistä parvekkeelta ja heilui leipäveitsen kanssa. Vaikka ap:n mies ei ihan tätä luokkaa olisi, voisiko olla esim. ettei juhlapari halua tärkeänä päivänään kuulla alatyylistä vitsinheittoa kovaan ääneen tai katsella humalaisen toilailuja tai selitellä sukulaistädeille jonkun moukan möläyttelyjä?
Toki kyse voi olla vain budjetin rajallisuudesta ja ovat karsineet kaikki, jotka eivät ole itselleen niitä tärkeimpiä. Noiden muiden kavereiden puolisot ovat hääparille läheisempiä ystäviä ihan itsenään kuin ap:n mies. Ei siinä ap:n naimisissaolovuodet vaikuta, jos tuo mies ei itsessään ole hääparille läheinen tai kummankaan ystävä.
Johonkin se raja on vedettävä. Ette ilmeisesti ole kovin hyviä ystäviä joten oletan, ettei morsian tunne miestäsi.
Jos hän olisi kutsunut teidät molemmat olisi vielä se vaara, että ette saisi lapsenvahtia ja ottaisitte lapsetkin mukaan. Siinä olisi jo vähintään kolme ihmistä lisää joille pitäisi varata esim. ruoka ja tila.
Mene iloisena juhlimaan, ihana vapaailta (miehestä ja lapsista) ystävien kanssa.
Mikään etiketti ei velvoita kutsumaan häihin muita kuin ihmisiä, joita sinne itse haluaa kutsua.