Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten monta päivää olet ollut flunssan takia pois töistä?

Vierailija
21.05.2019 |

Yleensähän flunssaan kuuluu myös kurkkukipu ja kuume.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että näihin ketjuihin yleensä kirjoittelee vain "superihmiset", jotka eivät muka koskaan ole kipeitä tai vaihtoehtoisesti menevät töihin vaikka pää kainalossa. Tietynlaiset pippelinmittauskilpailut sillä, kuka on ollut pisimpään ilman sairaslomaa :D

Vierailija
22/33 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 päivää, en ole koskaan ollut flunssan takia poissa töistä.

Kerran erehdyin olemaan mahataudin takia 2 päivää poissa, ja kun palasin töihin niin uhattiin potkuilla. Siitä lähtien olen joka päivä mennyt töihin oli olo mikä tahansa.

No eipä tuo ole syy potkuille varsinkin jos on lääkärintodistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut jo 5 päivää ja huomenna lääkäriin ja luultavasti loppuviikko tulee vielä sairaslomaa. En rupea puolikuntoisena menemään ja saamaan jälkitauteja.Koettu on ja ei ikinä enää.

Vierailija
24/33 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että näihin ketjuihin yleensä kirjoittelee vain "superihmiset", jotka eivät muka koskaan ole kipeitä tai vaihtoehtoisesti menevät töihin vaikka pää kainalossa. Tietynlaiset pippelinmittauskilpailut sillä, kuka on ollut pisimpään ilman sairaslomaa :D

Jotkut vaan sairastelee enemmän kuin muut ja joillakin sairaus (tässä tapauksessa flunssa) kestää pidempään kuin toisilla. Eipä siinä sen ihmeempää pippelinvenytystä ole mukana. 

Jos sairastaa, kannattaa jäädä himaan, koska jälkitaudit on yleensä pahempia.

-m42- 

Vierailija
25/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten sellainen pomo joka uhkasi varoituksella ja potkuilla kun tulin flunssan jo mentyä, oireettomana töihin, sen jälkeen kun toivuin 3 päivässä? Tarvitsen tässä firmassa käänteisen lääkärintodistuksen eli pitää todistaa että olen terve. 

Vierailija
26/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä 14 vuotta enkä koskaan ole ollut flunssan takia poissa.

Vatsatautien vuoksi olen ollut ehkä 6 päivää  yhteensä. Kerran lähdin pois töistä kesken päivän, kun kuume nousi ja tuntui etten pystyssä pysynyt, mutta ei minulla mitään tautia ollut. Illalla olin jo kunnossa.

Koronan vuoksi olin poissa viime vuonna neljä päivää, mutta jos ei olisi koronatesti ollut positiivinen niin en niillä oireilla olisi poissa ollut. 

Vierailija
27/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa noissa "en koskaan työurallani ollut sairaana"- tapauksissa muistaa myös se, että töitä on erilaisia...!Esim. omassa työssäni puhun paljon, en voi siitä tehdä kun pienen osan "mykkänä".

Usein (ei toki aina) flunssa vie äänen/jos puhuu tulee yskäkohtauksia tmv. Lisäksi jos ääni on maassa, puhuminen yleensä pahentaa asiaa, kerran on ääni hävinnyt kokonaan kun koitin sinnitellä (liian!) aikaisin/pitkään töissä.

Joitain töitä voi tehdä kotoa jopa pikku kuumeessa, joissain töissä taas pitää olla paikan päällä ja/tai todella skarppina. Joissain töissä voi tehdä hommia omaan tahtiin =puolikuntoisena himmailla, joissain taas työ on "pakkotahtista' ja ei voi valita miten/millä tahdilla tekee (esim. päivän aikana vastailee 10 sähköpostiin, vs. on palomies jonka pakko syöksyä liekkejä päin silloin kun rakennus palaa)

Eli jokainen "en ikinä ole saikulla" voisi myös miettiä sitä, että onko se oma työnkuva ollut sellainen, että pikku nuhat eivät ole sitä haitanneet, ennen kun alkaa keulia asialla...

Vierailija
28/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020 3 päivää, 2022 1,5 päivää, tänä vuonna nolla. Vuonna 2021 oli 1 sairaslomapäivä vatsataudin takia, edellisestä olikin yli 20 vuotta.

Vierailija
29/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yksittäisiä päiviä. Silloinkin on oikeesti ollu krapula tai aamulla oon havainnut olevani liian humalassa töihin

Vierailija
30/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna 3 päivää, sairastin flunssan jonka limayskä jatkuu vielä 2.5 viikkoa myöhemmin. Alussa oli korkea kuume ja aivan puhti pois niin ei puhettakaan että pystyisi asiantuntijatyötehtäviä tekemään.

Viime vuonna sairastuin covidiin ja olin pois yhteensä 7 työpäivää. 

Vierailija
31/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen lappaa naisia , kun on ollut nuha tässä 2 päivää. Luulen, että siellä hampaita kiristellään. Ois muutakin tekemistä kuin saikutuslappuja kirjoitella.

Vierailija
32/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan takia puoitoista viikkoa, keuhkokuumeen takia pari vk,influenssa reilu viikko

Vierailija
33/33 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi flunssan/kuumeen takia 2-3 päivää joskus vuosia sitten. Tänä vuonna koronan takia 4 päivää, jolloin lähti ääni täysin, hirveä tukkoisuus, kuume + pääkipu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän