Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aerobista liikuntaa, kun jalat ei kestä hyppelyä, tanssia eikä juoksua?

Vierailija
21.05.2019 |

Maastossa hölkkääminen ei ole mun juttu, eksyn helposti. Tykkään kunnon juoksusta pururadalla sekä olen tykännyt räväkästä liikunnasta. Se on osaltani ohi. En nyt ala vaivojani selitellä, mutta lääkäri kielsi juoksun ja hyppimisen, eikä se hyväksi olekaan. Olen tosi energinen ja istumatyön tasapainoksi tarvitse jotain. Pyöräilen jonkun verran ja parempi pyörä on jo hankintalistalla, en ole vielä tehnyt ihan päätöstä mikä se oikea on. Mutta lähinnä sisätiloissa tapahtuvaa liikuntaa. Käyn punttisalilla, mutta kroppa vaatii jotain aerobista.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimista kannatan minäkin!

Muita kokonaisvaltaisia aerobisia liikuntamuotoja ovat hiihto (varsinkin se perinteinen tyyli) ja cross trainer punttisalilla.

Spinningissä jos missä tulee hiki.

Vierailija
22/24 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi kahvakuulaa. Jos ei ota kovin isoa kuulaa ja vetää hyvällä tahdilla, todellakin saa kunnon aerobisen treenin. Kuulan kanssa voi tehdä monenlaisia liikkeitä ja on helppo valita pois ne, jotka eivät omalle kropalle käy. Olen itse käynyt ohjatuilla lady girya -tunneilla, joilla painottuvat koko kehoa haastavat liikkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crosstrainerilla saa vahvistetuksi jalkoja. Se on aika raskastakin, jos laittaa vastuksia. Tömähdyksiä ei kuitenkaan tule ja kädetkin saavat työtä.

Vierailija
24/24 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin kuntosalin lisäksi vesilajeja. Yleensä käyn kahdesti viikossa läheisessä uimahallissa. Toisella kerralla uin ja vesijuoksen, toisella kerralla uin ja osallistun jollekin ohjatulle tunnille, esim. zumba ja kuntonyrkkeily on olleet kivoja. Ja tapahtuvat siis siellä altaassa myös! Ihan perusvesijumppaakin olen pari kertaa kokeillut, mutta siellä oli lähinnä 70 + mummoja, kun taas noissa edellämainituissa pääosin 25-60-vuotiaita. Ei mummoissa mitään vikaa ole todellakaan, mutta itse 29-vuotiaana koin silti kivemmaksi käydä noissa vähän ns. nuorekkaammissa vaihtoehdoissa :D Ja nyt kun kesä on tulossa, aion varmasti käydä myös mahdollisimman usein järvessä virkistäytymässä ja uida ja jumppailla sielläkin aina hetken, varmasti tekee hyvää sekin!

Vesilajit ovat olleet tosi hyvä ratkaisu, koska ylipainoa on paljon ja sen takia juokseminen tai hyppely ei ole suositeltavaa tässä kohtaa, nivelet olisi niin kovilla. Lisäksi vesilajit ovat osoittautuneet erittäin tehokkaiksi. Aloitin ne puolisen vuotta sitten ja puolessa vuodessa paino on tippunut 19 kg. Ennen sitä tahti oli hitaampi, kun liikuntana oli vain kävely ja kuntosali. (Tottakai myös ruokavaliolla on iso merkitys, mutta...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi