Kaverini lokkeilee, ei maksa velkaansa!!!
On ollut viime vuoden kesäkuusta asti auki 15 ekee!! Kävi vittuilee, kun huomautin asiasta!!
Kokemuksia??!!
Kommentit (32)
Joo, kävi suorastaan sättimään. Mitä voi tehdä?!
Niin kauan lainataan kunnes opit olemaan lainaamatta.
Laskin, että olisi voinut maksaa osissa 15€:13 = 1,15 € / kk
on siis saat. nan köyhä, vaikka ansiopäiväraha juoksee!! On sijoitusasunto ja asuu Lauttasaaressa!😳🤪😝
Itselläni on kaveri joka lainailee vähän väliä 10-20€ ja välillä todella hankala saada takaisin. Yleensä lupaa viikon sisällä. Harvemmin tulee päivälleen takaisin kun on luvannut. Kerran kesti jopa 4kk. Silloin sanoin että sovitaanpa nyt niin että ei tarvitse maksaa tuota velkaa koskaan, saat pitää sen 20€. Mutta ei tarvitse kyllä sitten enää koskaan kysyä lainaakaan enää. Yllättäen raha tuli aika nopeasti takaisin. Laitoin silti lainaamiset jäähylle tuolloin muutamaksi kuukaudeksi.
Ei voi tajuta, että suuttuu vielä kun kysyy suoritusta! 🤨 minunhan pitäisi haukkua ja v i t t u u n t u a täysin!
Ok, siis kyse aikuisesta ja sättii ja arvostelee toisia pihiydestä, mutta ei näe omassa toiminnassa mitään vikaa.
Sit on varaa ostaa 500 euron turkki, herra mun vereni!! Köyhyys on suhteellista! 👀🤦
Toi oli hyvä! Sietäisi hävetä oikeasti. Olen itsekin ollut työtön ja ansiosidonnainen päiväraha! Sievoinen summa tulee tällekin naiselle joka kuukausi, nyt väittää ettei ole yhtään rahaa!! Hoh hoijaa!!
Sellaisia on. Heillä on eri säännöt, omasta mielestään.
Talous saadaan kuntoon tarkalla taloudenpidolla. Sitten ei tarvitse lainailla. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot, sanoo vanha kansa.
Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
No ei tarvitse olla enää missään tekemisissä, mutta velan saa maksaa!
Säälittävää, myi ystävyyden 15 eurolla!!💸💸
Vierailija kirjoitti:
Talous saadaan kuntoon tarkalla taloudenpidolla. Sitten ei tarvitse lainailla. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot, sanoo vanha kansa.
Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihi
Mummo toimi viisaasti. Ota sinäkin oppia, ap.
Lainaa sä siltä ja unohda maksaa takaisin?
En itse lainaa kenellekään jos kerrankin mokailee takaisin maksussa. Jos loukkaantuu siitä kun muistuttaa että ei ole maksanut edellisiäkään, oli summa mikä tahansa niin voi voi.
Ovatko tuollaiset kavereita? Itse olen hyvin tarkka luottamuksesta. En kutsuisi kaveriksi.
Ei minun mielestäni, mutta ihmettelen, että viitsii vielä syyllistää?? Mikä järki ja taka-ajatus?
"Kanitus". Miksi ette sitä immeiset käytä? Tyyppi ostaa "lainallaan" tavaransa takaisin ja ellei, tavara on sinun. Ja Huom. Panttihinta ei ole edes sinnepäin eli pärjäät varmasti. Sitten vain myyt esim. Vaarin kultakellon 100e, jonka panttihinta oli vaikkapa 25e. Ja köyhyys väistyy sinultakin. Verohommista en tiedä. Se on sun ja verottajan asia. Mutta idea se, ettehän nuo velkojaan koskaan maksa, ellei siihen ole syytä/pakkoa!
Polvet paskaksi vaan. Oppiipahan olemaan
Uhriutuiko?!