Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjäksi vähitellen

Vierailija
20.05.2019 |

Olen vihdoin viimein päättänyt jättää kaiken lihan pois. Naudanlihaa ja leikkeleitä ole vältellyt jo pitkään - ja kun harvoin naudanlihaa syö, ei pian sitä oikein voi syödäkään saamatta vatsaansa kipeäksi. Nyt siis aie on täysin lihaton ruokavalio, mutta kalat, kananmunat ja maitotuotteet saavat ainakin vielä olla mukana.

Miehen ruoan taso kylläkin laskee romahdusmaisesti ja talouden lihaeinesten kulutus varmaan moninkertaistuu. Kuultuaan toissapäivänä päätöksestäni mies oli eilen kaupasta tankannut itseään varten paalillisen makkaraa ja lihapiirakoita... Mutta asialle ei varmaan mahda mitään? Olen 55-vuotias ja puoliso 62.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla miehen ruoka muuttuu huonoksi, kun sinä muutat omia syömisiäsi huonoksi?

Vierailija
2/8 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka vaatii vähän opiskelua esim.maustamisen suhteen, mutta ei kasvisruuan tarvitse huonoa olla. Et kai itsellesi halua kehnoa ruokaa laittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla miehen ruoka muuttuu huonoksi, kun sinä muutat omia syömisiäsi huonoksi?

Muuttuuhan se aika lailla epäterveellisemmäksi. Tähän asti mies on mutustanut eineslihansa ja makkaransa vain mun kasvisruokapäivinä, mutta mielellään syönyt mun tekemää kanarisottoa, pasta bolognesea ja makaronilaatikkoa, pataruokani ynnä muut ovat taatusti olleet terveellisiä, joskin liha ollut mukana. Mutta kun hän  pelkää sellaista ruokaa missä ei ole ollenkaan lihaa mukana! Se tekee kuulemma ehkä hänelle huonoa! 

Hiukan olen rakkaasta miehestä huolissani, mutta en aio ryhtyä tekemään hänelle erikseen ruokaa jota itse en syö. Ehkä tämä tästä tasoittuu ja mies uskaltaa maistaa lihatontakin ruokaa.

Soijaahan en voi itsekään käyttää allergiani takia, joten tofua meillä ei tarvitse pelätä, edes miehen...

Vierailija
4/8 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 3 oli siis ap. Ja ei, en laita itselleni huonoa ruokaa. Mutta eri juttu miten saada mies sitä syömään jos siinä ei ole lihaa...

Vierailija
5/8 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et olisi kertonut hänelle koko asiasta. Todennäköisesti hän ei edes huomaisi, jos makaronilaatikko onkin tehty jostain härkiksestä tms.

Monet ruuat voi kyllä erittäin helposti tehdä kahtena versiona. Teet keiton tai padan valmiiksi, jaat kahtia ja lisäät toiseen kypsiä papuja tai linssejä ja toiseen paistettua eläinproteiinia.

Vierailija
6/8 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhhh miksi sä olet huolissasi aikuisen miehen ruokailuista? Puuttuuko mieheltäsi kädet vai miksi sinun täytyy häntä ruokkia?

Vierailija
7/8 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat miehet voi olla itsepäisiä. Et olisi edes kertonut sille, luultavasti olisi syönyt jotain nyhtökauramakaronilaatikkoa ihan hyvällä halulla tajuamatta ikinä, ettei siinä ole lihaa. Kasvisruuan ei tarvitse olla pahaa tai mautonta.

Vierailija
8/8 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös siirtynyt vähitellen kasvis- ja kalaruokaan. Olen kuitenkin niin tossukka, että teen edelleen toisen ruoan muulle perheelle. Tytär kyllä aina maistaa niitä minun herkkuruokiani, mutta ei ole vielä pitänyt yhdestäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi