Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko päihderiippuvaiset narsisteja? Seurustelu ex-riippuvaisen/narsistin kanssa

Vierailija
20.05.2019 |

Ovatko he sisältä täysin rikkinäisiä narsisteja ?
Onnistuuko seukkaaminen sellaisen tyypin kanssa, kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti eivät kaikki, kuten ei kaikki autolla ajavatkaan tai yleisurheilua harrastavat.

Ressukoita he useimmiten ovat, ja äärimmäisen itsekkäitä. Alkukantaisia minä, minä, minä -piirteitä päihderiippuvuus aiheuttaa.

Vierailija
2/9 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addikteja alkoholille. Kumppani on usein enemmän narsisti. Tarvitsee heikon kumppanikseen, että pysyisi jaloillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen ph kehittyy varhaislapsuudessa, sitä ei voi hankkia huumeiden käytöllä. Monen päihdeminä on narsistinen johtuen huumeista ja elämäntavasta, mutta ei oo ph vaa ns opittuja piirteitä, vaatii työstämistä mutta mahdollista päästä eroon. Tietty joku voi olla narsisti joka käyttänyt huumeita mutta näitä vähemmän eikä tila sillon muutu. Seurustelu kannattaa kun käytön lopettamisesta on kulunut vähintään vuosi kun jollakin on päihderiippuvuus.

Vierailija
4/9 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että puolet alkoholisteista olisi narsisteja, mutten enää löydä siitä enää linkkiä, joten en.pysty sanomaan, miten tieteellinen väite se oli.

Tunnen itse kaksi alkoholistia ja heistä yksi on erittäin ilmeinen narsisti, toinen aika ilmeinen ja kolmas ja neljäs eivät ole.

Vierailija
5/9 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli narsisti eikä päihderiippuvainen. Itse olen riippuvainen mutten narsisti. Nykyisestä puolisosta on kuoriutumassa narsisti ja näen piirteitä myös appiukossa.

Vierailija
6/9 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Riippuvuuden akuutissa vaiheessa ovat kyllä äärimmäisen itsekkäitä - kuuluu taudinkuvaan. Mutta raitistuttuaan ei ez-päihderiippuvaisissa takuulla ole yhtään enempää narsisteja kuin muissa ihmisryhmissä. Veikkaisin että jopa vähemmän, ajautuvat päihteidenkäyttöön kun eivät kestä selvinpäin.

Vierailija
7/9 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain, että puolet alkoholisteista olisi narsisteja, mutten enää löydä siitä enää linkkiä, joten en.pysty sanomaan, miten tieteellinen väite se oli.

Tunnen itse kaksi alkoholistia ja heistä yksi on erittäin ilmeinen narsisti, toinen aika ilmeinen ja kolmas ja neljäs eivät ole.

Veikkaisin, että puolet narsisteista on alkoholisteja eikä päinvastoin.

Vierailija
8/9 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että aika moni on päinvastoin. Rikkinäisiä ja herkkiä ihmisiä, jotka eivät kestä maailmaa selvin päin. Tunnen aidosti voimmakkaita narsistisia piirteitä omaavia, jotka sitä vastoin ovat lähes absolutisteja ja halveksivat muiden juomista, oli se sitten normaalin rajoilla tapahtuvaa juomista tai ei. 

Vierailija
9/9 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin oman kokemukseni perusteella, että ihmiset joilla on taipumus addiktoitua johonkin (päihteet, pelit,seksi yms) ovat huonoja kumppaneita, jos eivät ole tietoisia tai aktiivisesti työstämässä ongelmaansa. Empaattisen, kivan ulkokuoren takaa kuoriutuu yleensä itsekäs, tunnevammainen ihminen, jonka elämä pyörii addiktion tahdissa. Näillä henkilöllä poikkeuksetta jotain viiraa myös mt-puolessa.  Eli ei jatkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme