Taantuuko ihminen matkoilla
Ihmettelen ihmisiä, jotka muuttuvat matkoilla ääliöiksi. Ei mitään suuntavaistoa, yhtä paperinpalaa ei osata säilyttää 15 min löydettävissä. Kuulutetaan puolen tunnin välein mikä hätä on ja missä vessa. Aikuiset. Mihinkään ei kehtaa/raaski mennä. Ne on hienojen ja rikkaiden paikkoja, tavalliset ravintolat. Missä on marketti ostetaan sämpylä ja kaljaa, jos nyt sen 8h tuntia sitten liian kalliin ja vahingossa ostetun aamiaisen jälkeen VOI olla muka nälkä....
Kommentit (7)
Miksi matkailette tuollaisten kanssa?
Sitä sanotaan huomion jakautumiseksi ja häiriötekijöiden vaikutukseksi keskittymiskykyyn. Minä olen itse ihan älykkäänä pidetty tohtorisihminen, mutta joudun pysåhtymään erikseen tarkastamaan, onko avaimet, rahat ja puhelin mukana jooka päivä kun lähden töihin tai töistä. Kun matkudtan, huomioon otettavis höiriötekijöitä on vielä lisää, pitää vahtia lentokoneen lähtöportin viime hetken ilmoittamista, taskuvarkaita, turvatarkastusjonon etenemistä, vierasta rakennusta ja niin edelleen kaiken muun lisäksi.
Ja kun jotain jengiä luotsaan jonnekin, on minusta kiva, että kaikki sanovat ajoissa, onko tarve pysåhtyä huussiin tai kahville (tai joidenkin hankalampien tapausten kohdalla tuoakalle) koska ajoissa julki tuodun tarpeen huomioiminen on helpompaa kuin sen, joka tuodaan julki vartti sen jälkeen kun sen huussin tai kahvion ohi kuljettiin (olme tuntia ennen seuraavaa).
Vierailija kirjoitti:
Miksi matkailette tuollaisten kanssa?
Ensimmäinen matka yhdessä tai pitkään aikaan. Avoimin mielin kokeillaan kaikkea, myös matkaseuraa.
Matkalla vasta näkee millainen joku ihminen oikeasti on. Stressaajat ovat karmeaa matkaseuraa. Toisaalta joistain ihmisistä kuoriutuu tosi ihania seikkailijoita. Samoin matkoilla näkee ihmisen sopeutumiskyvyn ja stressinhallintataidot. Kun hommat eivät mene kuin Strömsössä, yksi pistää leirin pystyyn ja toinen neuvottelee elekielellä paikallisen kuskin.
Pitäisikö jättää mies, joka oli matkalla tyhmä ja pihi?
Ihmiset stressaa eri asioita. Minä voin toimia rauhallisesti ja harkiten vaikka talo olisi tulessa, mutta julkiset liikenneyhteydet, passintarkastukset ja väkijoukot stressaa ihan vietävästi.
Jep. Samoja havaintoja minulla. Aikuiset on yhtäkkiä kädettömiä lapsia, joille ihan kaikki pitää kertoa moneen kertaan. Osa jää silti rannalle ruikuttamaan eikä ymmärrä, mitä piti tehdä ja minne mennä.