Ilmotanko tänää vai huomenna aamulla pomolle että en tule töihin?
En tarkalleen tiedä mikä käytäntö on näin viikonloppusin. Olen siis perjantaina ollut pomon luvalla saikulla,mutta olo on pahentunut viikonlopun aikaa esim.kuumetta tullut joten ei mitään asiaa töihin huomenna.Työt alkaisi klo7.
Kommentit (25)
Jos et tiedä käytäntöä, neuvoisin kysymään sitä tänään pomolta.
Parane pian äläkä ota tavaksi. Viikonloppuflunssia potevat lähtevät ekana kun tulee YT.
Milloin aiot hakea sairaslomatodistuksen? Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella, jonka jälkeen tarvitaan lääkärintodistus. Jos sairasloma alkaa perjantaina, siihen lasketaan mukaan myös la ja su.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko soveliasta häiritä häntä viikonloppuna kun on vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Milloin aiot hakea sairaslomatodistuksen? Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella, jonka jälkeen tarvitaan lääkärintodistus. Jos sairasloma alkaa perjantaina, siihen lasketaan mukaan myös la ja su.
Tämän takia kannattaa mennä heti huomenna aamulla lääkäriin.
Tuleeko pomosi ennen sinua töihin? Millainen työ on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasloman jatkumisesta on erittäin soveliasta ilmoittaa pomolle vapaa-ajalla.
Ei hän välttämättä päivystä työasioissa viikonloppuna. Itse soittaisin vasta aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistään ei ilmennyt, että ko. henkilö on käynyt lääkärissä ja saanut sairaslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole viikonloppua laskettu jos viikonloppu on muutenki vapaa. Tietysti haen saikkulapun mutta mietin nyt vain että milloin ilmotan pomolle etten tule huomenna,hänkin kun vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko pomosi ennen sinua töihin? Millainen työ on kyseessä?
Ei tule.
Minä olen samassa tilanteessa laittanut sunnuntaina viestin. Lukee jos lukee mutta olenpahan ilmoittanut eikä koe että viestin lähettäminen häiritsee samalla tapaa kuin soittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistään ei ilmennyt, että ko. henkilö on käynyt lääkärissä ja saanut sairaslomaa.
Aloituksessa kerroin että pe olin pomon luvalla pois ja kuume tullut viikonlopun aikana. Eikö tuossa silloin selviä että lääkärillä ei ole käyty kun pomon luvalla ollut pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole viikonloppua laskettu jos viikonloppu on muutenki vapaa. Tietysti haen saikkulapun mutta mietin nyt vain että milloin ilmotan pomolle etten tule huomenna,hänkin kun vapaalla.
Jopa lääkärit laskevat viikonlopun mukaan antaessaan sairaslomatodistuksen perjantaina, vaikka työ olisi ainoastaan arkipäivien päivävuoroa. Perjantaina annettu lappu on yleenä pe, la ja su kattava, jonka jälkeen haetaan uusi lappu jos ei ole tervehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa kerroin että pe olin pomon luvalla pois ja kuume tullut viikonlopun aikana. Eikö tuossa silloin selviä että lääkärillä ei ole käyty kun pomon luvalla ollut pois.
Et voi olla enää maanantaina pomon luvalla pois, paitsi jos pomo on firman omistaja... työehtosopimuksissa ei olla yli 3 päivää omalla ilmoituksella pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit ilmoittaa sairasloman jatkuvan, kun sinulle ei ole sitä myönnetty maanantaina osalta?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on eri käytäntöjä riippuu ala tessistä. Meillä voi myös olla kolme päivää pois omalla ilmoituksella, jos eka sairaslompäivä on pe niin silloin voi tarvittaessa olla pois vielä ma ja ti, jos vielä jatkuu niin sitten pitää olla keskiviikosta lähtien sairaslomatodistus.
Mä ilmoittaisin vasta ma aamuna. Sillä pomollakin on viikonloppu.
Kyllä meillä ainakin ilmoitetaan sairauspoissaoloista heti, kun mahdollista, että tilalle saadaan tuuraaja. Sinun kohdallasi ei taida näin olla, että jonkun pitäisi tulla tuuraamaan.. vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Parane pian äläkä ota tavaksi. Viikonloppuflunssia potevat lähtevät ekana kun tulee YT.
Onnekkaita ovat he jotka ensimmäisenä lähtee.
Kait se kannattaa ilmoittaa heti kun on selvää ettei hommasta tule mitään.