Ylireagoinko?
Mieheni kanssa harrastamme lavatansseja.
Olimme perjantaina tanssimassa, mieheni haki muutaman kerran muita. Poislähdön aikaan lähdimme kumpikin tahoillemme etsiskelemään muita samaan kyytiin tulevia. Kun tulen takaisin lavan reunalle, mies onkin tanssimassa.
Vedin herneen nokkaan palkoineen. Ilmoitin yksitavuisesti porukalle että nyt mennään enkä puhunut matkan aikan kuin ihan pakolliset.
Kotona avauduin sitten ihan huolella. Kerroin että koska mies kulkee menoissaan ja tanssimassa paljon myös yksin, olisi ihan kohtuullista että silloin kun olen mukana, hän huomioisi minut. Mies ei ollut tajunnut, ei tarkoittanut loukata ja oli hyvin pahoillaan.
Lauantaina iltapäivällä vietimme siestaa sängyllä loikoillen kun hän kysyi onko ihan poissuljettu ajatus että hän lähtee tansseihin.
Olin hetken hiljaa koska olin niin äärettömän äimistynyt moisesta tilannetajuttomuudesta. Ensimmäinen ajatus oli että hän voi mennä mutta mä en enää ole kotona kun hän palaa. Pokka kuitenkin petti ja kerroin että hän on täysin idiootti ja tilannetajuton kun eilisen selvittelyn jälkeen ehdottaa moista. Ja taas hän oli pahoillaan, ei todellakaan tarkoittanut pahoittaa mun mieltäni jne.
Jälkeenpäin mietin että yliragoinko?
Miehelle todellakin on paljon menoja sekä työn että viihteen takia joten en ole mikään pallo jalassa mutta nyt meni kuppi nurin.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, kevyitä on avioerot nykyisin, kun tuollaisestakin jo eroa ehdotellaan. Aivan uskomatonta sontaa nuo neuvot. Relatkaa mimmit ja tulkaa sankoin joukoin tanssilavoille!
En relaa, en tuu lavoille. Kammottaa jos lavatanssia harrastaa niin yksinkertaiset ihmiset, että he eivät näe mitään probleemaa siinä, että omaa puolisoa ei huomioida lavatansseissa kun on niin kiire "harrastaa". On ihan ok hakea ja tanssia muidenkin kanssa mutta jos on sovittu lähdettäväksi niin tuo ap:n miehen viimeinen tango Pariisissa on kiimaa ja nostaa kulmakarvat.
Jos mies on vielä niin tyhmä, että mokansa jälkeen (oman naisen laiminlyönti) on taas kiire viilaamaan ja höyläämään (parkettia) kuin omaa misua niin bye felicia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kyllä mietityttää, että miehellä kutkuttaa muukin kuin tanssijalka. En tarkoita pettämistä vaan flirttailua ja naisten ihailu kun oooo mies osaa tanssia ja viedä. Ja kun on tämä harrastus niin saa hakea, pitää sylissään vaikka nuorempiakin naisia, katsoa syvälle silmiin, hymyillä ja viedä naista ja tunnelmoida. Mutta kuntoilunhan vuoksi siellä käydään ja kun niin rakastaa tanssimista. Tulella leikkiminen siinä on kiehtovaa ja toisen sukupuolen mahdollinen ihailu.
Mitä pahaa tuossa on? Flirtti virkistää ketä vaan ja lavatanssien tanssiminen ei oo pettämistä. Lavatansseissa kädetkin on siveästi. Eiköhän jokainen nauti huomiosta ja flirtistä, vaikka olisi kuinka onnellisessa parisuhteessa. Varmasti vähentää myös pitkässä suhteessa tulevaa kyllästymistä, kun voi harrastuksessa tanssahdella muidenkin kanssa. Tanssiminen on hyvä harrastus ja en näkisi syytä rajoittaa kumppanin harrastamista siksi, että siellä on vastakkaisen sukupuolen edustajia.
Jos on niin tampio ettei tajua huomioida omaa kumppaniaan, varsinkin kun hän on paikalla.. vaan leuhottaa menemään takki auki ja fuksaa menemään niin harrastus on hyvä mutta mies idiootti.
Tansseissa vain vierailevilla amatööreillä on takit, tanssilaji jota tarkoitat on fusku.
Äärimmäisen harva muuten flirttaa lavatansseissa, sekin on vähän amtöörimäistä.
Takki auki on sanonta, en löytänyt sanaa kuvailemaan urheilukauluspaitaa, vyölaukkua ja säämiskäpohjia mitä vannoutuneimmilla harrastajilla on. Fuskua tarkoitin, en kestä sitä tanssia. Joku pariskunta pisti sillä menemään juhannuslavalla kaikki kipaleet niin alkoi vaikuttamaan yksitoikkoiselta. Sitten se ylimielinen ilme, jollakin ananaspaitaisella miehellä, kun yökerhossa tulee kyselemään, että voisin tanssia sinun kanssasi JOS osaat fuskua. Joo kiitti, ei tartte.
Tanssi on hyvä harrastus mutta kun olen allerginen typerille ihmisille ja herkkä huomaamaan vivahteita, niin lupaava lavatanssiharrastukseni tyrehtyi siihen, etten vaan kestänyt niitä ihmisiä. On joo kohteliasta saattaa daami paikoilleen mutta ei ole kohteliasta töniä kädellä toisia ihmisiä. Se kohkaaminen mikä lähtee lapasesta - kuten ap:n miehellä - on vaan niin tyhmää. Ei kestä.
Takki auki on sanonta, en löytänyt sanaa kuvailemaan urheilukauluspaitaa, vyölaukkua ja säämiskäpohjia mitä vannoutuneimmilla harrastajilla on. Fuskua tarkoitin, en kestä sitä tanssia. Joku pariskunta pisti sillä menemään juhannuslavalla kaikki kipaleet niin alkoi vaikuttamaan yksitoikkoiselta. Sitten se ylimielinen ilme, jollakin ananaspaitaisella miehellä, kun yökerhossa tulee kyselemään, että voisin tanssia sinun kanssasi JOS osaat fuskua. Joo kiitti, ei tartte.
Tanssi on hyvä harrastus mutta kun olen allerginen typerille ihmisille ja herkkä huomaamaan vivahteita, niin lupaava lavatanssiharrastukseni tyrehtyi siihen, etten vaan kestänyt niitä ihmisiä. On joo kohteliasta saattaa daami paikoilleen mutta ei ole kohteliasta töniä kädellä toisia ihmisiä. Se kohkaaminen mikä lähtee lapasesta - kuten ap:n miehellä - on vaan niin tyhmää. Ei kestä.[/quote]
Naisena tanssilavoilla mun mielestäni kaikista pahinta on se tyrkkyrivi. Sitä kyynärpäätaktiikka ei vaan kestä.
Ja usein miehillä on aivan liian suuret luulot omista tanssitaidoistaan.
Jonkun Hankkijan myyjän tapa vetää kaikki kappaleet samalla tyylillä ja vielä kehuskella kuinka hän on hyvä ja itseoppinut tanssija. Itseluottamuksella ei ole mitään rajaa =)
Ihan parhaita on olleet sellaiset vähän ujon oloiset miehet jotka eivät liikoja kehuskele mutta osaavat oikeasti tanssia, ei näyttävästi mutta oikein.
Tää oli vähän OT=)
Ei ole tullut mieleenkän, että joku parisuhteessa oleva harrastaa lavatansseja yksinään... työkaveri erosi miehestään eläkeiän kynnyksellä, mies oli pettänyt häntä lähes koko avioliiton ajan. Mies teki työkomennuskeikkoja ja harrasti muuten tanssimistakin, tosin yhdessä työjaverini kanssa.
Minulle on ihan sama kuinka monta kappaletta saa tanssia, sillä jos daami miellyttää, niin ei kun tanssiksi vaan. Tanssiminen on mukavan läheistä ja siinä saa hyvän tuntuman toiseen monella tapaa. Jos rouva on naama nurinperin oleva tylsimys, niin ei hänen seuransa juuri kiinnosta. Ja jos porukka on mölliä ja haluaa lähteä ennen aikojaan paikalta, niin menkööt, pääsee sieltä muillakin kyydeillä viimeistään seuraavana päivänä.