Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on suurin eri sukunimien määrä yhdellä ihmisellä minkä tiedätte?

Vierailija
19.05.2019 |

Mun serkulla on ollut neljä sukunimeä. Alkuperäinen. Sit vaihtoi äitinsä tyttösukunimeen. Avioliiton kautta kaksoissukunimi. Lopulta perhe vaihtoi sukunimensä miehen puolen suvussa olleeseen komealta kalskahtavaan nimeen.
Mietin että monta sukunimeä tolla finess-Jutalla on ollut. Ainakin neljäs tai viides sukunimi menossa. Osaako joku laskea?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutalla on kuudes sukunimi menossa koska ehti olla hetken aikaa Rouvinenkin, se puuttuu wikipediasta. Onko Jutta ollut naimisissa ennen Jussilaa, sukunimi-cv:ssä yksi outo nimi.

Vierailija
2/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutan tyttönimi Virtanen. Sitten naimisiin Jussilan kanssa. Siitä sitten Gustafsbergiksi. Sitten tuli Rouvinen, mutta vaihtoivat Larmiksi nimensä. Eli viisi sukunimeä. Mahtaa tulla kuolinilmoituksessa ahdasta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi kandidaattia, fundeeraanpa nyt tähän alle:

1) entinen työkaveri

1. äidin sukunimi

2. isän sukunimi

3. isän vaimon sukunimi (jollakin erikoisluvalla tms. Äitinsä oli tässä vaiheessa kuollut ja isän vaimo adoptoi)

4. vaihtoi äidin puolen sukulaisen sukunimeen n. 20-v

5. miehen nro 1 sukunimi

6. paluu 4. nimeen eron myötä

7. vaihtoi jonkun isotädin tms nimeen

8. miehen nro 2 sukunimi

2) lapsuuskaveri

1. isän sukunimi

2. miehen nro 1 sukunimi

3. isoisomummon sukunimi

4. miehen nro 2 sukunimi

5. miehen nro 3 sukunimi

6. uusi sukunimi, en tiedä onko itse keksinyt vai suvusta poimittu

-> and winner seems to be the entinen työkaveri. Mutta on mahdollista, että on virheitä näissä. Lähinnä nuo on tulleet esiin, kun olen ollut sumplimassa jotain reissuja tai vastaavia, joissa on pitänyt listailla osallistujien henkilötietoja. Työkaverin osalta tuli aikanaan taas siinä juteltua noita, kun heillä oli lapsille kattavat vakuutukset ja joskus olivat ongelmissa, kun lapsilla oli lääkärintodistuksia eri nimillä.

Vierailija
4/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen jatkaa ja korjaa, siis mikä tuo Kolhi on? Kertokaa, jotka tiedätte!

Vierailija
5/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti itselläni on nyt kuudes sukunimi. Ensin oli oman isäni sukunimi. Sitten äiti erosi, otti tyttönimen ja vaihtoi meillekin tyttönimensä. Sitten meni uudelleen naimisiin ja otti itselleen ja meille miehensä sukunimen. Erosi taas, meni taas naimisiin ja otti miehen sukunimen. Taas erosi ja taas meni naimisiin. Hän on joka kerta vaihtanut myös meidän sukunimeä.

Viimeisimmällä kerralla sain itse valita, kun olin 13v. En ensin ottanut äidin uuden miehen sukunimeä, koska en halunnut vaihtaa jatkuvasti sukunimeäni. (Oman isäni kanssa en ole ollut tekemisissä, enkä halunnut ottaa hänen sukunimeään.) Mutta kun huomasin, että olivat jo olleet yli 2 vuotta naimisissa ja koko muulla perheellä oli äidin uuden miehen sukunimi, ja kun silloinen sukunimeni oli äidin ex-miehen, jolla ei ollut mitään tekemistä kanssani, otin saman sukunimen kuin muilla perheenjäsenillä. Se sukunimi mulla oli ihan siihen saakka, kun menin naimisiin. Nyt on mieheni sukunimi.

Sosiaalityöntekijä joskus nauroi ja sanoi: ”Älä sä vaan mene montaa kertaa naimisiin, ku sulla on jo neljäs sukunimi. Näyttää nyt jo hassulta!” Olin silloin 10v ja tuli itselleni paha mieli ja itku. Jos olisin ollut rohkeampi, olisin sanonut, että ei ollut oma valintani!

Vierailija
6/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverilla oli tyttönimi-exän sukunimi-taas tyttönimi-exän sukunimi- mummonsa sukunimi- nyt uuden miehen sukunimi. Ovessa lukee tyyliin Laitinen Korhonen Kekkonen.

Vierailija
7/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut 7eri sukunimiä kun olen ollut 7kertaa naimisissa ja nyt seurustelun varmaan ensitalvena häät.

Vierailija
8/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut 7eri sukunimiä kun olen ollut 7kertaa naimisissa ja nyt seurustelun varmaan ensitalvena häät.

Saatko jotain kiksiä naimisiin menolla?

Vierailija
9/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti itselläni on nyt kuudes sukunimi. Ensin oli oman isäni sukunimi. Sitten äiti erosi, otti tyttönimen ja vaihtoi meillekin tyttönimensä. Sitten meni uudelleen naimisiin ja otti itselleen ja meille miehensä sukunimen. Erosi taas, meni taas naimisiin ja otti miehen sukunimen. Taas erosi ja taas meni naimisiin. Hän on joka kerta vaihtanut myös meidän sukunimeä.

Viimeisimmällä kerralla sain itse valita, kun olin 13v. En ensin ottanut äidin uuden miehen sukunimeä, koska en halunnut vaihtaa jatkuvasti sukunimeäni. (Oman isäni kanssa en ole ollut tekemisissä, enkä halunnut ottaa hänen sukunimeään.) Mutta kun huomasin, että olivat jo olleet yli 2 vuotta naimisissa ja koko muulla perheellä oli äidin uuden miehen sukunimi, ja kun silloinen sukunimeni oli äidin ex-miehen, jolla ei ollut mitään tekemistä kanssani, otin saman sukunimen kuin muilla perheenjäsenillä. Se sukunimi mulla oli ihan siihen saakka, kun menin naimisiin. Nyt on mieheni sukunimi.

Sosiaalityöntekijä joskus nauroi ja sanoi: ”Älä sä vaan mene montaa kertaa naimisiin, ku sulla on jo neljäs sukunimi. Näyttää nyt jo hassulta!” Olin silloin 10v ja tuli itselleni paha mieli ja itku. Jos olisin ollut rohkeampi, olisin sanonut, että ei ollut oma valintani!

Miksi alapeukku?

Harmittaa itseänikin tämä! :( Kaikissa virallisissa papereissa mulla lukee 5 entistä sukunimeä ja varmasti joku saattaa olettaa, että oon ollut monta kertaa naimisissa.

Minusta ei ole reilua, että lasten sukunimiä vaihdetaan omien avioliittojen ja erojen myötä!

Vierailija
10/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutan tyttönimi Virtanen. Sitten naimisiin Jussilan kanssa. Siitä sitten Gustafsbergiksi. Sitten tuli Rouvinen, mutta vaihtoivat Larmiksi nimensä. Eli viisi sukunimeä. Mahtaa tulla kuolinilmoituksessa ahdasta..

Jutalla on kuudes sukunimi menossa. Olisiko ollut ennen jussilaakin kerran naimisissa mutta vaihtanut sen jälkeen virtaseksi takaisin? Ei edes kolmas kerta toden sanonut. Nyt neljän avioliitto menossa, ja paljon ikää, 45?

Vierailija
11/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutalla on seitsemäs sukunimi menossa!!! Hän on ollut muutaman kuukauden myös Hangasvaara. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/a57abc40-bc81-4be8-9b77-52241c…

Vierailija
12/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neloselle ja muillekin tiedoksi, että Jutta Kölhi / Kolhi ei ole sama henkilö kuin Jutta Virtanen-Jussila-Gustafsberg-Rouvinen-Larm. Asian olisitte saaneet helposti selville googlaamalla. Jutta Kölhi työskentelee kielenkääntämisen ja tulkkauksen alalla.

Vierailija
13/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö alkaa täälläkin käyttämään islantilaisten tapaa käyttää patronyymejä (tai matronyymejä). Kun oltaisiin koko elämämme Pekanpoikia ja Tiinantyttäriä, ei tarvitsisi miettiä sukunimen vaihteluita.  Tai kai joku haluaisi vaihtaa kuitenkin Pekantyttärestä Tiinantyttäreksi ja toinen vaihtaisi sukupuoltaan, niin tulisi Pekanpojasta -tytär.

Ehkä sittenkin indonesialaisten perinteinen tapa, ettei ole sukunimiä ollenkaan.

Vierailija
14/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neloselle ja muillekin tiedoksi, että Jutta Kölhi / Kolhi ei ole sama henkilö kuin Jutta Virtanen-Jussila-Gustafsberg-Rouvinen-Larm. Asian olisitte saaneet helposti selville googlaamalla. Jutta Kölhi työskentelee kielenkääntämisen ja tulkkauksen alalla.

Wikipedian mukaan Jutta on entiseltä sukunimeltään Kolhi.

Vierailija
15/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä Kölhiksi ole muut sanoneet kuin sinä. Kolhista on puhuttu.

16/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sittenkin indonesialaisten perinteinen tapa, ettei ole sukunimiä ollenkaan.

Uusioperheissä olisi kyllä hankala se indonesialainen (tai balilainenko vaan, en tiedä) systeemi, jossa järjestys näkyy nimessä.

1., 5., 9. jne lapsi on wayang

2. 6. 10. jne made

-> mites jos miehelle 3. ja naiselle 1. lapsi?

Vierailija
17/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on nejättä kertaa naimisissa että olisiko viides sukunimi menossa. Tuskin jää tähän.

Vierailija
18/18 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Jussilaa Jutta oli Kolhi. Omaa sukua Jutta on Virtanen > Kolhi > Jussila > Gustafsberg > Rouvinen > Larm. Laskujeni mukaa 6 nimeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi