Suonikohjut pilaavat kesän :(
Mulla on todella rumat jalat, ja olen kärsinyt näkyvistä verisuonista niin kauan kuin muistan, mutta parin viime vuoden aikana jalkoihini on ilmestynyt sellaisia kunnon suonikohjuja. Olen 37, mulla on kaksi lasta. Raskaudet ovat pahentaneet tilannetta, ja joka vuosi niitä näkyviä suonia ja kohjuja on enemmän.
Olen hoikka ja jalkani olisivat muuten tosi kauniit ja hyvännäköiset, mutta kamalien verisuonten takia en varmaan voi enää ollenkaan käyttää shortseja ja hameita 😪. Ja kesällä sitten läkähdyn.
Harmittaa.
Kommentit (22)
No käy laseroinnissa, pikku juttu.
Vierailija kirjoitti:
No käy laseroinnissa, pikku juttu.
Jaaha, varaa ei olekaan.
No sitten julkiselle jonoon, tarpeeksi valitat särkyjä ja ettet voi ollenkaan olla kyykyssä/polvillasi jne.
Tähän kesään et kyllä enää ehdi saada sileitä jalkoja.
Terkkarille valittamaan kipuja.
Pellavaiset pitkät housut jalkaan. Maksimekko päälle. Niillä ei tule niin kuuma. Tiukkoja farkkuja ei ainakaan kannata kuumalla pitää.
Elämä on. Laita laastarit kohjujen päälle.
Ohis, mutta valkoiseet ohuet pellavahousut ovat VIILEÄMMÄT mitä paljat sääret.
Kannattaa myös muistaa ettei muita kiinnosta toisten jalat, monilla on suonikohjuja, ei se ole mikään ns. erikoinen juttu, eli shortsit vaan jalkaan.
Eikö se vaahtohoito ole aika helppo ja halpa?
Käytä vaan surutta vesirajahametta niin että alta vilkkuu. Kaikki kuolaavat perääsi eivätkä kiinnitä huomiota minkälaisella telineellä se liikuu.
No mä sain kunnon suonikohjut jo alle 20v. Opintolainalla jalka kuntoon enkä ole katunut. Taisi maksaa jotain 800€ kaikkineen yhteensä kaikki käynnit yksityisellä. Nyt tuosta jo useampi vuosi ja toinen jalka vaatii myös hoitoa johon olen menossa yksityiselle jossain vaiheessa. Itse käytän pitkiä mekkoja jotka muuten on nyt muotia! Joten näitähän löytyy kaupoista. Ovat myös viileitä ja tyylikkäitä. Joillekin nämä ovat vaan siunautuneet kiusaksi joten älä turhaa stressaa. Ei kukaan ole koskaan niitä minunkaan kommentoinut vaikka olen nuori ja synnyttämätön nainen. Ei ihmisiä kiinnosta muiden jalat!
Kiitos kaikista mukavista kommenteista! Tosiaan pitkät hameet ja pellavahousuthan on keksitty ja ovat vilpoisi, niitä hankintaan siis!
Mulle on tehty kerran laserleikkaus, kun polven kohdalla toisessa jalassa oli laajentunut verisuoni. Samoin vaahtoruiskutushoito on tehty joitakin vuosia sitten. Nämä julkisella, koska jalka oli todella kipeä. Operaatiot eivät vaan poistaneet ongelmaa lopullisesti.
Ap
Mulla oli tosi pahat kohjut jo 30-vuotiaana kahden lapsen jälkeen. Kävin näyttämässä työterveydessä ja sain lähetteen erikoislääkärille. Hän sanoi ettei pelkkä vaahtohoito auttaisi kun oli niin pahat kohjut eli laserointiin vaan. Noin neljä tonnia meni kaikkineen, mutta työnantajan vakuutus korvasi kaiken.
Suosittelen kyllä lämpimästi leikkausta, elämänlaatu koheni ihan huomattavasti. Mulla ongelma oli lähinnä kosmeettinen, toki oli kipujakin mutta enemmän ärsytti se, kun ei voinut käyttää enää hameja ja sortseja. Ne kohjut oli aivan järkyttävät.
Eli kokeile ap ensin työterveyden kautta, jos sellaista on käytettävissä. Jos ei sitä kautta lähde etenemään, niin ei auta muu kun alkaa säästämään. Väitän, että on joka euron arvoista.
Ei ne oo niin kamalia!!! :) mun mielestä ne on ihan normaaleja eikä niitä tartte hävetä yhtään...
Mun joillain tutuilla on sellasia ulospäin paisuvia suonikohjuja, ku näin ekan kerran nii oli vähän hurjan näköstä ku en tosiaan ollu siis nähny niin pullistuneita aiemmin. Mutta kyllä seki käyttää shortseja yms ja mun mielestä saaki käyttää ihan normaalisti.
Mulla on murrosikäsestä saakka ollu tummempia suonia jalassa, yks bähän pullistunut, siis tosi vähän vaan. Ja vanhemmiten tullut enemmän niitä näkyviä suonia jalkoihin ja muutama niistä sellanen joka ihan ministi pullistunut, mutta ei sitä oikeen edes erota... Ja sellasia katkenneita verisuonia kans.
Äitillä taas aikalailla kirjavat jalat, kun hänelläki tullu ja käyny jossain vaahdotuksessakin emt oliko sitten niin paljon oireita tms vai vaan ulkonäön vuoks. Mutta on aina niin ruskettunu ettei niitä edes huomaa koskaan. :DDDDDD
Mä taas valkonen niin ne huomaa.:DDD
Mut mua ei ne haittaa kyl yhtään ja ihmettelen ihmisiä jotka niihin huomionsa kiinnittää..
mun mielestä jos on vaan kosmeettinen haitta, niin kannattaa antaa vaan olla mut jos tulee isoja oireita niin voi mennä mahdollisuuksien mukaan tai sossun luukulle ja sit johki operaatioon.
niitä voi myös meikata piiloon. itseruskettava varmasti myös auttaa.
Aah, sulle onkin tehty jo hoitoja. Mulla piti ensin tehdä laser ja sen lisäksi vielä vaahtohoito, vasta sitten oli apua. Molemmat kuului siis samaan pakettiin työterveyden kautta. Terv äsken vastannut
Minun vaimolla aivan hirveet suonikohjut.Ei pysty pitämään kuin pitkälahkeisia housuja tai pitkää hametta.
Mulla on ollut jo pitkään verisuonia ja selluliittia ja jalkani ovat muutenkin ei-kovin-esteettiset. Nyt on sääressä eka kohjun tyyppinenkin. Nykyään on paljon kivoja pitkiä, ohuita housuja ja olen huomannut, että leveälahkeiset viskoosihousut on oikeasti viileämmät kuin hame tai paljaat sääret. Oon omasta mielestäni muuten ihan tosi ok ja pyrin keskittymään siihen, enkä virheisiin, joita näin 49 v. voisi löytää vuosi vuodelta helposti enemmän ja enemmän.
Kun ikää tulee, joistain asioista kuten nuoruuden koskemattomasta hehkeydestä joutuu luopumaan, mutta ainakin itse koen, että nupin sisällä on asennetta ja ajatuksia, joita en vaihtaisi nuorempaan nuppiini :)
Ymmärrän tietysti sen, että jos tykkäisi ja on tottunut käyttämään shortseja tai lyhyitä hameita, asia voi harmittaa - sekin on ihan luonnollista.
Miten se kesä menee pilalle? Meneekö minunkin kesä? Apua! Sataa sataa ropisee ja on hyytävän kylmää. Minulta repeytyi viimekesänä korva irti, silti oli hyvä kesä.
Vierailija kirjoitti:
Käytä vaan surutta vesirajahametta niin että alta vilkkuu. Kaikki kuolaavat perääsi eivätkä kiinnitä huomiota minkälaisella telineellä se liikuu.
Toimii, ja samalla kun jalat saavat väriä koko kesän tapahtuu ihme: ne ikäänkuin katoavat näkyvistä.
Ajatella, että työnantajan piikkiin saa hoidattaa suonikohjunsa, kun julkinen ei leikkaa, vaikka olisi kuinka pahat, ja vaivaavat pahasti työssäkin.
Kerrohan työnantajan nimi, tulenkin samaan paikkaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että työnantajan piikkiin saa hoidattaa suonikohjunsa, kun julkinen ei leikkaa, vaikka olisi kuinka pahat, ja vaivaavat pahasti työssäkin.
Kerrohan työnantajan nimi, tulenkin samaan paikkaan töihin.
Asianajo- ja pankkiirimaailmassa on varsin kattava työterveys. Tosin tänne ei noin vain tulla.
Nainen hyvä! Olet upea varmasti. Mitä väliä vaikka suonikohjuja löytyy? Minä en ainakaan arvioi naisen ulkonäköä niiden perusteella. Omalla vaimollakin on niitä on ja on upea kaunis nainen. Ymmärrän, että asia harmittaa sinua, enkä mitätöi harmiasi, mutta minun mielestäni sillä ei ole merkitystä. Kerroit että vartalosi on hoikka ja olet varmasti kaunis. Usko itseesi ja kauneuteesi! 😘
M39
Niin ja pari tonnia maksaviin operaatioihin yksityisellä mulla ei ole varaa.
Ap