Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellekään muulle tärkeää, mistä kupista kahvi juodaan?

Vierailija
19.05.2019 |

Tänään oli pakko juoda teekupista. Ei maistu yhtä hyvältä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. mitä isompi sen parempi. Ja kupissa on reunat sitä varten että tietää lopettaa kaatamisen...

Vierailija
2/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. mitä isompi sen parempi. Ja kupissa on reunat sitä varten että tietää lopettaa kaatamisen...

Nyt en ihan ymmärtänyt tuota reunajuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katsos kun joillakin on tapana jättää kupit vajaatäytölle.

Vierailija
4/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katsos kun joillakin on tapana jättää kupit vajaatäytölle.

Jep, oikeakuppisesti kuppi täytetään siten että se pysyy kupissa pintajännityksen voimalla.

Vierailija
5/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Iso Iittala Taika -muki on se ainoa oikea.

6/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen litran olut tuoppi on sopiva. Menee neljä kupillista. Ja maidolla lantrattuna.

Vierailija
7/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon isosta kuukupista juon aamukahveet. Mahtuisko joku 7dl.

Vierailija
8/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona yksi ja ainoa oikea kahvimuki. Kulkenut mukana jo 20 vuotta.

Vierailija
9/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sama kysymys olutlaseista, dissaa vähän, ja katso kuinka maailma palaa ja mellakat lähtevät kulkemaan yli hipsteribaarien.

Mutta näin kahvi-hifistelijänä: todellakin on väliä. Lisäksi sillä on väliä mikä edes lasketaan kahviksi. Luonnossa pannukahvi nuotiolla on must, mutta muuten espresso tai cappuccino. Näissä on kovin erillaiset "mukit"

Vierailija
10/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso Iittalan taika muki. Jouduin tässä taannoin käsileikkaukseen ja hetkellisesti piti vaihtaa pienempään kuppikokoon. Tuntui vähän epäluonnolliselta se pienempi taika muki.

Vierailija
11/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tee- ja kahvikupeilla joku ero? :D okei, varmasti teoriaasa saattaakin olla mutta minulle kuppi on kuppi. Niin kauan kunhan siitä pystyy juomaan, on se täydellinen.

Vierailija
12/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samana toistuva rituaali on aina tärkeä riippuvuuksien kohdalla.

Vierailija
13/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tee- ja kahvikupeilla joku ero? :D okei, varmasti teoriaasa saattaakin olla mutta minulle kuppi on kuppi. Niin kauan kunhan siitä pystyy juomaan, on se täydellinen.

Teekuppi on isompi kuin kahvikuppi.

Vierailija
14/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on juotava oikeasta kahvikupista, ohutreunaisesta. Mukit ovat teetä ym. varten.

Vierailija
15/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta saa syövän. Kyllä, otan kahvini liian vakavasti.

Vierailija
16/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi kuppi, mistä juon aamulla ja toinen mistä juon iltapäivällä. Näitä mukeja ei voi vaihtaa keskenään.

Vierailija
17/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaiset kahvikupit viilentää kahvia enemmän kuin toiset. Ne vaan jotenkin tietää, en osaa sanoa mitä niissä on erilaista. Paksumpi materiaali joka imee kahvista enemmän lämpöä itseensä kenties.

Vierailija
18/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietty kahvimuki mulla ja mua ärsyttää kun joku kaveri tai sisarukset tulee käymään ja ne ottaa ensimmäisenä aina juuri sen :D. Joudun sanomaan, että älä sitä ota :D. Ja vaikutan tietysti omituiselta.

Vierailija
19/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tietty kahvimuki mulla ja mua ärsyttää kun joku kaveri tai sisarukset tulee käymään ja ne ottaa ensimmäisenä aina juuri sen :D. Joudun sanomaan, että älä sitä ota :D. Ja vaikutan tietysti omituiselta.

No en minä ainakaan tykkäisi jos omat kaverit tai sisarukset alkaa itte kuppia ottamaan kaapista. Kyllä minä ne kupit laitan pöytään (tosin, kun on vieraita (tai "vieraita" niin katan kaikille samanlaiset kupit).

Vierailija
20/20 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietynlaiset kahvikupit viilentää kahvia enemmän kuin toiset. Ne vaan jotenkin tietää, en osaa sanoa mitä niissä on erilaista. Paksumpi materiaali joka imee kahvista enemmän lämpöä itseensä kenties.

Riippuu miten tykkää juoda kahvinsa, mutta itse pidän kuumemmasta ja sen vuoksi käytän kahville ohutta posliinia ja teelle sitä paksumpaa.