Onko kellekään muulle tärkeää, mistä kupista kahvi juodaan?
Tänään oli pakko juoda teekupista. Ei maistu yhtä hyvältä.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
On. mitä isompi sen parempi. Ja kupissa on reunat sitä varten että tietää lopettaa kaatamisen...
Nyt en ihan ymmärtänyt tuota reunajuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. mitä isompi sen parempi. Ja kupissa on reunat sitä varten että tietää lopettaa kaatamisen...
katsos kun joillakin on tapana jättää kupit vajaatäytölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
katsos kun joillakin on tapana jättää kupit vajaatäytölle.
Jep, oikeakuppisesti kuppi täytetään siten että se pysyy kupissa pintajännityksen voimalla.
Juu. Iso Iittala Taika -muki on se ainoa oikea.
Puolen litran olut tuoppi on sopiva. Menee neljä kupillista. Ja maidolla lantrattuna.
Vaimon isosta kuukupista juon aamukahveet. Mahtuisko joku 7dl.
Mulla on kotona yksi ja ainoa oikea kahvimuki. Kulkenut mukana jo 20 vuotta.
Tee sama kysymys olutlaseista, dissaa vähän, ja katso kuinka maailma palaa ja mellakat lähtevät kulkemaan yli hipsteribaarien.
Mutta näin kahvi-hifistelijänä: todellakin on väliä. Lisäksi sillä on väliä mikä edes lasketaan kahviksi. Luonnossa pannukahvi nuotiolla on must, mutta muuten espresso tai cappuccino. Näissä on kovin erillaiset "mukit"
Iso Iittalan taika muki. Jouduin tässä taannoin käsileikkaukseen ja hetkellisesti piti vaihtaa pienempään kuppikokoon. Tuntui vähän epäluonnolliselta se pienempi taika muki.
Onko tee- ja kahvikupeilla joku ero? :D okei, varmasti teoriaasa saattaakin olla mutta minulle kuppi on kuppi. Niin kauan kunhan siitä pystyy juomaan, on se täydellinen.
Samana toistuva rituaali on aina tärkeä riippuvuuksien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko tee- ja kahvikupeilla joku ero? :D okei, varmasti teoriaasa saattaakin olla mutta minulle kuppi on kuppi. Niin kauan kunhan siitä pystyy juomaan, on se täydellinen.
Teekuppi on isompi kuin kahvikuppi.
Kahvi on juotava oikeasta kahvikupista, ohutreunaisesta. Mukit ovat teetä ym. varten.
Tästä ketjusta saa syövän. Kyllä, otan kahvini liian vakavasti.
Minulla on yksi kuppi, mistä juon aamulla ja toinen mistä juon iltapäivällä. Näitä mukeja ei voi vaihtaa keskenään.
Tietynlaiset kahvikupit viilentää kahvia enemmän kuin toiset. Ne vaan jotenkin tietää, en osaa sanoa mitä niissä on erilaista. Paksumpi materiaali joka imee kahvista enemmän lämpöä itseensä kenties.
On tietty kahvimuki mulla ja mua ärsyttää kun joku kaveri tai sisarukset tulee käymään ja ne ottaa ensimmäisenä aina juuri sen :D. Joudun sanomaan, että älä sitä ota :D. Ja vaikutan tietysti omituiselta.
Vierailija kirjoitti:
On tietty kahvimuki mulla ja mua ärsyttää kun joku kaveri tai sisarukset tulee käymään ja ne ottaa ensimmäisenä aina juuri sen :D. Joudun sanomaan, että älä sitä ota :D. Ja vaikutan tietysti omituiselta.
No en minä ainakaan tykkäisi jos omat kaverit tai sisarukset alkaa itte kuppia ottamaan kaapista. Kyllä minä ne kupit laitan pöytään (tosin, kun on vieraita (tai "vieraita" niin katan kaikille samanlaiset kupit).
Vierailija kirjoitti:
Tietynlaiset kahvikupit viilentää kahvia enemmän kuin toiset. Ne vaan jotenkin tietää, en osaa sanoa mitä niissä on erilaista. Paksumpi materiaali joka imee kahvista enemmän lämpöä itseensä kenties.
Riippuu miten tykkää juoda kahvinsa, mutta itse pidän kuumemmasta ja sen vuoksi käytän kahville ohutta posliinia ja teelle sitä paksumpaa.