Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaisesta työsopimuksesta

Vierailija
18.05.2019 |

Tarvitsisin neuvoja! :(

Olen aloittanut työt, ja kerroin esimiehellenk että voin olla töissä syyskuun loppuun saakka. Hän teki minulle 4 viikon määräaikaisen työsopimuksen, koska yt-neuvotteluiden takia ei ole mahdollista tehdä pidempää sopimusta.

Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että en haluaisi jatkaa töitä tuon määräaikaisen sopimuksen jälkeen. Olenko kuitenkin jo voinut vahingossa solmia suullinen sopimuksen, kun lupauduin olemaan töissä syyskuuhun?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole voinut tehdä kirjallista sopimusta, niin tuskin on voinut suullistakaan tehdä.

Vierailija
2/5 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko esimies siis pakottaa minut töihin suulliseen sopimukseen vedoten? Hän sanoi itse ettei voi luvata töitä tulevaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa kyllä mutta kuka sen pystyy todistamaan jos on sana sanaa vastaan? Siksi on vaadittava aina myös työnantajalta kirjallinen sopimus. Sinun tapauksessa nyt hyvä että se kirjallinen soppari on vain neljä viikkoa. Eihän sinua voida velvoittaa odottelemaan aina jatkuuko se soppari vaan saat tietenkin etsiä pidempikestoista työpaikkaa. Vaikka suullinen sopimus on mukamas yhtä pätevä niin miten oikeasti todistat jos toinen sanoo toista eikä paikalla ollut kolmatta osapuolta.

Vierailija
4/5 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luvannut tehdä töitä, mutta työnantaja ei ole luvannut antaa töitä. Mitään sopimusta ei siis ole.

Vierailija
5/5 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet luvannut tehdä töitä, mutta työnantaja ei ole luvannut antaa töitä. Mitään sopimusta ei siis ole.

Kiitos!!

Tulin tästä suunnattoman iloiseksi. Pelastit lauantaini

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan