Taloyhtiön talkoot tulossa.
Ja en haluaisi osallistua niihin. Syynä ei ole laiskuus vaan, en vaan halua tuntea naapureitani. Mulla on muutama niin huono kokemus naapureista, että ihan tietoisesti koitan vältellä.
Olenko paha ihminen kun haluan pysytellä omissa oloissani?
Kommentit (28)
Luin tän ketjun otsikon että "taloyhtiön talkoot trikoissa". :D
Täällä on niin paljon kaikenlaisia nainen urheilutrikoissa ja mies urheilutrikoissa ja urheilutrikoot-sitä-ja-tätä -ketjuja, että en sinänsä ihmettelisi talkoot trikoissa -ketjuakaan... Olisiko ne sitten houkuttelevammat vai vähemmät houkuttelevat talkoot, mene ja tiedä...
Vierailija kirjoitti:
Luin tän ketjun otsikon että "taloyhtiön talkoot trikoissa". :D
Täällä on niin paljon kaikenlaisia nainen urheilutrikoissa ja mies urheilutrikoissa ja urheilutrikoot-sitä-ja-tätä -ketjuja, että en sinänsä ihmettelisi talkoot trikoissa -ketjuakaan... Olisiko ne sitten houkuttelevammat vai vähemmät houkuttelevat talkoot, mene ja tiedä...
Suosittelen näöntarkastusta, jos noin paljon silmissä heittää.
Älä mene talkoisiin. Olemme asuneet rivarissa yli 30 v .Aluksi oli ns pihatalkoita. Sitten loppuivat. Kukaan ei riitele kenenkään kanssa ja paljon on myös meitä kauan asuneita ,sekä uusia lapsiperheitä. Ihanan sopuisaa- ei kylläkään veljeillä ,eikä kahvitella/ kaljotella. Siis moikataan ,kun nähdään. Se on siinä, suosittelen.
Tyyli; elä ja anna muidenkin elää.
Meilläkin on talkoot. Ei siellä kukaan mieti poissaolijoita tai vaadi ketään tulemaan, jokaisella on tietenkin oikeus tulla tai olla tulematta, eikä mitään pakkososiaalisuutta vaadita myöskään talkoisiin osallistujilta. Huoltofirma tietty huolehtii paikkojen hoidosta, mutta aina on jotain pientä tehtävää sen lisäksi. Itselläni talkoisiin osallistuminen on lisännyt ”henkistä omistajuutta” taloon. Tykkään, kun näen ikkunastani jonkun paikan, jonka olen laittanut kuntoon.
Meillä ihan erikseen ilmoitetaan, että halutaan tutustua naapureihin.
Meillä voi tehdä talkootöitä ihan omassa rauhassa. Ei ole pakko mennä grillille seurustelemaan muiden kanssa.
https://www.hs.fi/koti/art-2000006108877.html
jahas, aiheesta tehty varsin positiivinen juttukin juuri. Jos jaksatte lukea koko jutun niin, mainintaa on että joillakin taloyhtiöillä on ollut ovet auki joulukalenterin jokaisena päivänä. Käyty syömässä toisten luona pannukakkua. Alussa onkin mainintaa paljuilusta muiden kanssa.
En todellakaan halauaisi mitään tuollaista. Minulla on siihen monta hyvää syytä.
Koen, että olen jotenkin outo kun haluan pysyä etäällä naapureista.
Ap
Niinjoo, taloyhtiönhallituksen puheenjohtaja ja sihteeri saa palkaa hommastaan. Siinä heille yksi motivaattori lisää.
Kyllä heille maksetaan ihan täysi palkka, mutta tietenkään minä en sitä yksin maksa. Jokainen osakas maksaa osansa.