Äkkiä apua
Anoppi kuoli valitettavasti viime keväänä. Mulle jäi hänen joulukaktus. Saan kaiken tapettua melkein viikossa, vaikka kuinka yritän pitää hengissä. Siis kukat. Nyt kaktus vaalentunut lehdistään. Vein sen pihalle kun kuuma ilma. Miten saan kukkimaan ja pidettyä hengissä? Olen tosi onneton kukkien kanssa vaikka olen jo melko vanha.
Kommentit (7)
Vaihda multa, anna vettä ja ravinteita.
Et kai ole kastellut sitä liikaa? Kaktuksen mullan pitää päästä välillä kuivahtamaan.
Joulukaktus kestää melkein mitä vain, paitsi pakkasta. Kun hallayöt ovat ohi, voit unohtaa sen pihalle koko kesäksi. Sadevesi riittää ja lisäkastelua tarvitaan vasta sitten, kun lehdet alkavat hiukan nahistua. Lehtikaktuksia pitää vähän kiduttaa, että ne kukkisivat.
Anna sen nyt jumalauta olla rauhassa. ET tee yhtään mitään. Otat kylmästä olutta ja odottelet rauhassa pari kuukautta ja kattelet sitä että mitähä'n helvettiä se oikein aikoo.
Kyllä se siitä yleensä kun antaa olla ihan rauhassa. Ei ihmisetkään tykkää jos jatkuvasti tullaan kotiin ja vaihdellaan sukat ja alushousut kyselemättä. Siinä menee pitkäpinnaisemmaltakin kielet ja kannet poikki.
Yleensä ylitekemisellä saadaan asiat päin vittua.
Puoliaurinkoinen paikka. Tuossa kunnossa varjo ei olisi pahitteeksi.
T: Puutarhuri joka on Gerhard Shröder fani
Kaktus ei tarvitse edes vettä joka viikko. Älä ylikastele, eikä varsinkaan pissaa.
Pissaa sen juurelle. Se saa siitä ravinteita.