En tajua miesten logiikkaa deittipalstoilla
Erosin jokin aika sitten ja uteliaisuuttani rekistöidyin eräälle deittipalstalle. Kirjoitin kuvaukseeni, että minulla on lapset iältään x ja y enkä halua lisää lapsia. Tästä huolimatta miehet, jotka kertovat haluavansa lapsia (ja joilla ei edes ole ennestään lapsia), ottavat yhteyttä ja viestittelevät. Monet muut asiat, esimerkiksi harrastukset ja musiikkimaku kyllä matchasivat. Minusta on kuitenkin aivan ajanhukkaa, kun selvästikin molemmilla on aivan erilaiset intressit lapsiasian suhteen. Kuvittelevatko miehet, että pääni on ajan kanssa käännettävissä, koska olen jo aikaisemmin tehnyt lapsia. Haluaisin tapailla ja parisuhteen, mutta en viitsisi tuhlata aikaa sellaisiin, joiden kanssa pitkän tähtäimen suunnitelmat eroavat pahasti.
Kertokaa viisaammat mikä logiikka tuossa on taustalla?
Kommentit (37)
Miehet kuvittelevat olevansa loogisempia kuin naiset. Mutta kun puhutaan naisasioista, miehiltä katoaa kaikki logiikka. Kuvittelevat olevansa ihan muuta kuin mitä ovat. Ja kuvittelevat naisten palvovan heitä, vaikka mitään ihmeellistä palvottavaa ei ole.
Eilen juuri olin tällaisessa keskustelussa mukana. Eikä voi kuin ällistyä siitä mihen logiikan puutteesta.
Ensinnäkin olen myös huomannut, että mies kuin mies kuvittelee itsestään liikoja. Luulevat saavansa mahdollisimman kauniin naisen, vaikka oma ulkonäkö ois suoraan sanottuna ihan hirveä.
Myös jos sanoo, ettei hae seksiseuraa, niin sellaista hakevat juuri kirjoittavat sulle.
Entäpä jos nämä miehet ovat valmiita luopumaan haaveesta omista lapsista ja ottamaan perheeseensä naisen lapset? Olisiko ihan mahdoton ajatus? Jos te olette ehdottomia haaveissanne ja kriteereissänne, älkää olettako, että muutkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos nämä miehet ovat valmiita luopumaan haaveesta omista lapsista ja ottamaan perheeseensä naisen lapset? Olisiko ihan mahdoton ajatus? Jos te olette ehdottomia haaveissanne ja kriteereissänne, älkää olettako, että muutkin ovat.
En varsinaisesti ole ehdoton, mutta joku lapsiasia on kyllä todella iso asia elämässä. En halua suhteeseen, jossa joudun muutaman vuoden päästä keskutelemaan aiheesta. Minun on hyvin vaikea kuvitella, että lapseton mies haluaisi leikkiä perhettä lapsellisen naisen kanssa. Toki heitäkin varmaan on, mutta ehkä promille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Te jämä-yyhoot kelpuutatte kaikki jännämaket. Siksi sinäkin olet alunperinkin yyhoo
Heh heh
Exäni oli kiltti, työssäkäyvä mies, joka ei ollutkaan valmis isäksi ja alkoholisoitui 16 vuoden aikana.
ap
Olen päässyt jo pois treffipalstoilta, mutta päättelin silloin että melkein kaikki lapselliset keski-ikäiset miehet ruksaavat kyllä/ehkä haluavansa lapsia, siinä toivossa että haaviin jää joku selvästi nuorempi lapseton herkku. Eivät siis varsinaisesti halua lapsia mutta ovat valmiit tekemään lisää uuden naisen mieliksi.
Itse välttelin lapsettomia miehiä kun ajattelin, että ne mielivät vielä isäksi jossain vaiheessa ja/tai niissä on jotakin vikaa tai ainakin asennevamma. Lopulta löytyi tämä nykyinen, joka osoitti ennakkoluulot vääriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti ole ehdoton, mutta joku lapsiasia on kyllä todella iso asia elämässä. En halua suhteeseen, jossa joudun muutaman vuoden päästä keskutelemaan aiheesta. Minun on hyvin vaikea kuvitella, että lapseton mies haluaisi leikkiä perhettä lapsellisen naisen kanssa. Toki heitäkin varmaan on, mutta ehkä promille.
ap
Nyt en ymmärrä. Juurihan sanoit, että nämä lapsettomat miehet kertovat perhehaaveistaan. Miksi on vaikeaa kuvitella, että he olisivat valmiita "leikkimään perhettä" lapsellisen naisen kanssa? Eri asia lapsettomat miehet, jotka kertovat, etteivät halua edes lapsia eivätkä lapsellista naistakaan.
Yksi mies sanoi, että se on haave, mutta jos sopiva naien löytyy, niin hän voi sen haudata. Onhan siinä kuitenkin sitten se riski, että jostain lapsentekohaluinen nainen löytyykin ja se on goodbye. Toisaalta eipä suhteiden kestävyydestä ole takeita muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen päässyt jo pois treffipalstoilta, mutta päättelin silloin että melkein kaikki lapselliset keski-ikäiset miehet ruksaavat kyllä/ehkä haluavansa lapsia, siinä toivossa että haaviin jää joku selvästi nuorempi lapseton herkku. Eivät siis varsinaisesti halua lapsia mutta ovat valmiit tekemään lisää uuden naisen mieliksi.
Itse välttelin lapsettomia miehiä kun ajattelin, että ne mielivät vielä isäksi jossain vaiheessa ja/tai niissä on jotakin vikaa tai ainakin asennevamma. Lopulta löytyi tämä nykyinen, joka osoitti ennakkoluulot vääriksi.
No onpas sinulla ollut negatiivinen ja kyyninen asenne. Lapselliset miehet mielestäsi vain valehtelevat ja lapsettomissa on muuten vain jotain vikaa ja asennevamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jämä-yyhoot kelpuutatte kaikki jännämaket. Siksi sinäkin olet alunperinkin yyhoo
Heh heh
Exäni oli kiltti, työssäkäyvä mies, joka ei ollutkaan valmis isäksi ja alkoholisoitui 16 vuoden aikana.
ap
Kaappijännis tuli ulos ja alkoi dokata. Vaikka oli noin fiksu dyddis
Miesten logiikka on "sumeaa logiikkaa". Eli riippuu täysin asiayhteydestä ja siitä miten hyödyttää miestä itseään.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole kertonut olevansa yksinhuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Miesten logiikka on "sumeaa logiikkaa". Eli riippuu täysin asiayhteydestä ja siitä miten hyödyttää miestä itseään.
Miehet toimivat loogisesti ja korkealla moraalilla. Meillä naisilla sen sijaan on taipumusta antautua hormonitoimintamme ja kuukautiskiertomme vietäviksi.
Varmaan vain seksiseuraa tai jotain kevyttä tapailua etsivät, jos ei nuo pitkän tähtäimen intressit ole yhtään saman suuntaiset. Oletko kysynyt suoraan keltään näistä viestittelijöistä, mitä ajattelevat tuosta lapsiasiasta?
Aika kumma homma. Ei tuossa ole järjen häivää. Aika keskeinen asia vielä
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Nyt en ymmärrä. Juurihan sanoit, että nämä lapsettomat miehet kertovat perhehaaveistaan. Miksi on vaikeaa kuvitella, että he olisivat valmiita "leikkimään perhettä" lapsellisen naisen kanssa? Eri asia lapsettomat miehet, jotka kertovat, etteivät halua edes lapsia eivätkä lapsellista naistakaan.
Siis tarkoitin, että heillä on kuitenkin taka-ajatuksena jossain vaiheessa saada myös oma lapsi. Itse en halua käydä suhteen vakiinnuttua keskustelua siitä, että jos nyt kuitenkin tehtäisiin vielä yhteinen lapsi.
ap
Vierailija kirjoitti:
"Jämä-yyhoot" on niitä joiden miehistä ei ole ollut isäksi eli mieheksi eli ovat joko häipyneet tai pakko häivyttää jotta elämä olisi jotakuinkin normaalia. Ei kukaan nainen jaksa isoa lasta arjessaan. YH:t on arjen sankareita olosuhteiden pakosta, ainakin mun tuntemat.
Deittipalsta ei ole tavaratalo, vaikka se siltä saattaakin tuntua.
Etenkin miehillä siellä on melkoisesti ylimitoitetut toiveet tyyliin 60 v mies ja 18 v, tyttö etsinässä, ja jokaista kirjoitusriviä koristaa suuri määrä kirjoitusvirheitä.
Jos etsisi ikäistään ja kaltaistaan vastauksia saattaisi tulla, muutoin ei.
Naisilla sama juttu, kannattaisi muistaa, että suhde on aina kompromissi, jostain pitää luopua ja sitten jotain saa sen tilalle. Erityisen tärkeää naisille on miehen ulkonäkö vaikka korvien välissä olisi miehellä sahajauhoa.
Yleensä deittipalstoilla toimii sama homma kuin yleensä elämässä: Sitä saa mitä tilaa.
Ja toivottavasti tuo kulunut sanonta ymmärretään ” oikein ”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Siis tarkoitin, että heillä on kuitenkin taka-ajatuksena jossain vaiheessa saada myös oma lapsi. Itse en halua käydä suhteen vakiinnuttua keskustelua siitä, että jos nyt kuitenkin tehtäisiin vielä yhteinen lapsi.
ap
Mistäs sinä heidän taka-ajatuksensa voit tietää? Sinäkö et näe mahdollisena tilannetta, että mies kertoo profiilissaan lapsihaaveestaan, mutta hän ei pidä sitä kovin ehdottomana asiana, vaan lähinnä tämänhetkisten tuntojen kuvaamisena.
nosto