Mikä on ollut pisin seksitauko suhteessasi jonka jälkeen ei tullut eroa vaan asiat selvisi (ehkä ero tuli paljon myöhemmin)
kerro minkä ikäisiä olitte silloin ja oliko lapsia
Kommentit (24)
Molemmat raskausajan. Sekä toisinaan menee puolikin vuotta ilman. Ei olla erottu, eikä erota. Elämässä sattuu ja tapahtuu, kaikki ei mene aina niinkuin kirjoissa. Nyt on taas kuivakausi menossa, jos en kestä, käyn vieraissa. Puolisoa olen päättänyt rakastaa, enkä häntä vaihda. 16 v yhdessä.
Kuinkakohan yleistä tuollainen "puoli vuotta" on, en itse sietäisi. M45
Vierailija kirjoitti:
Niin, meillä se on mies joka näitä taukoja pitää. Itselle sopisi säännöllisempi toiminta. Liekö sitten vieraissa tai mikä vikana.
2 kk. Silloin oli suuria vastoinkäymisiä elämässä, jotka heijastivat sekä psyykkiseen että myös fyysiseen terveyteeni. Vaikka yleensä olen se nainen, joka haluaa tyyliin joka toinen päivä, yhtäkkiä en vain halunnut ollenkaan. Se jotenkin ahdistikin ja otin siitä paineita, vaikka mies oli todella ymmärtäväinen kokoajan, ja eipä se stressaaminen yhtään auttanut asiaa - pöinvastoin. Onneksi miesystävä jaksoi olla kärsivällinen ja turvautua omaan käteen sen aikaa ja onneksi puhuimme asiasta avoimesti kokoajan niin se ei kasvanut vielä suuremmaksi ongelmaksi.
N30, suhde kestänyt noin 6 vuotta
Puoli vuotta. Emme eronneet. Oli yksi lapsi. Alle kolmikymppisiä. Johtui lähinnä synnytyksessä tulleista komplikaatioista. Kipujen takia se olisi ollut fyysisesti vaikeaa, mutta kivut vei kyllä myös täysin halut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sietämistä siinä on? Eiköhän niitä taukoja tule silloinkin kun sinkuksi heittäytyy moisen takia.
Vuoden taukoja oli. Ero tuli jossain vaiheessa.
7 kk. Ei ollut luotettavaa ehkäisyä, ja raskaus olisi ollut katastrofi. Lapset oli tehty, ja täytimme molemmat 44 vuotta tuon tauon aikana. Emme ole eronneet. Tuo tauko pidettiin yhteisestä sopimuksesta ja yhteisymmärryksessä.
Vierailija kirjoitti:
7 kk. Ei ollut luotettavaa ehkäisyä, ja raskaus olisi ollut katastrofi. Lapset oli tehty, ja täytimme molemmat 44 vuotta tuon tauon aikana. Emme ole eronneet. Tuo tauko pidettiin yhteisestä sopimuksesta ja yhteisymmärryksessä.
Mitä vikaa kumeissa on?
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta. Emme eronneet. Oli yksi lapsi. Alle kolmikymppisiä. Johtui lähinnä synnytyksessä tulleista komplikaatioista. Kipujen takia se olisi ollut fyysisesti vaikeaa, mutta kivut vei kyllä myös täysin halut.
Meillä oli vähän sama tilanne miehen kaa. Esikoisen syntymän jälkeen meni vähän päälle puoli vuotta ennen seksiä. Varmaan sanomatta selvää et synnytys oli hankala, sen jälkeen riitti tikattavaa ja paraneminen kesti aikansa. Mies odotti ihanan kärsivällisesti. Yhdessä ollaan edelleen, ero ei ole käynyt koskaan mielessä tai ollut puheena. Silloin oltiin molemmat alle kolmekymppisiä, nyt mä jo yli ja odotetaan toista lasta.
Pisin tauko nelisen viikkoa (3 tai 4) ja yhteen väliin tuo oli siis säännöllinen väli seksikertojen välillä, noin vuoden mittainen jakso. Mies oli perustanut juuri yrityksen, jonka pyörimään saaminen vei kaikki mehut. Oltiin sinä vuonna muutenkin helisemässä kyllä useampaan kertaan. Ei tullut eroa, lapsia meillä kolme silloin (nyt neljä), ikää 28 ja 30 tuolloin. Elämäni rankin vuosi kyllä tähän mennessä, nyt taas tuntuu, että vuodet ovat toinen toistaan parempia, seksiä 2-3 kertaa viikossa, joskus neljä, mutta se on aika harvinaista.
Kolme viikkoa. Miehellä oli välilevynpullistuma pahana, joten ei oo kiva harrastaa seksiä, kun toinen pyörtyy kivusta. Itse en kyllä pystyisi olemaan seksittömässä suhteessa. Tietysti ymmärrän, jos on lääketieteellinen syy, että taukoja on. 7 vuotta ollaan oltu yhdessä. Normisti seksiä 2-3 kertaa viikossa pikapanoista kunnon sessioihin.
2 vkoa. 0lin reissussa. Parisuhdetta yli 40 vuotta. Olen kieltäytynyt töistä, jossa paljon reissuja ja kotoa poissaoloja. Panostanut parisuhteeseen ja perheeseen. Raha ei tee onnelliseksi, mutta rakastava vaimo tekee.
Ihmettelen miksei näissä tapauksissa, joissa seksiä ei voi 'lääketieteellisistä syistä" voida harrastaa, harrasteta sitten suuseksiä, käsintyydytystä tai leluja twms. Miksi se peruspenetraatio on se ainut vaihtoehto? Jos ei pysty, mutta ei myöskään halua tyydyttää puolisoa muuten tuntuu aika tuhoontuomitulta suhteelta...
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksei näissä tapauksissa, joissa seksiä ei voi 'lääketieteellisistä syistä" voida harrastaa, harrasteta sitten suuseksiä, käsintyydytystä tai leluja twms. Miksi se peruspenetraatio on se ainut vaihtoehto? Jos ei pysty, mutta ei myöskään halua tyydyttää puolisoa muuten tuntuu aika tuhoontuomitulta suhteelta...
Kuten sanoin, myös halut meni kipujen takia. Kun itsellä ei ole haluja, tuollainen toisen tyydyttäminen on vastenmielistä ja pilaa suhteen lopullisesti. Siinä tulee esineellistetty olo. Tämä tuhoon tuomittu suhde on jatkunut edelleen kymmenen vuotta tuon kauden jälkeen, eikä myöhemmin ole ollut pitkiä taukoja.
6
Varmaan lähes vuosi pisimmillään ja useampi puolisen vuotta kestänyttä. Lasten ikä vaihdellut eikä sillä asian kanssa tekemistä. Eroa ei tullut silloin eikä myöhemmin ja nyt kun juuri jäätiin kaksin on seksi parempaa kuin koskaan.
En enää muista tarkasti. Olisiko 6v tai jopa hiukan enemmän. Nyt on ollut taukoa taas kolme vuotta. Ei siis olla erottu, paitsi ehkä henkisesti.
Ja jotta vielä enemmän järkyttyisitte, niin kerrottakoon sekin, että kumpikaan ei ole käynyt edes vieraissa.
Perseelleenhän se elämä meni.
Suunnilleen vuoden miehen haluttomuudesta johtuen. Olin muistaakseni noin 20v ja mies 40. Sittemmin on ollut ainakin yksi puolen vuoden tauko, mutta siitäkin on aikaa vuosia. Nykyään 2-3kk tauot on melko normaaleja, vaikka yleensä sitä on kerran-pari kuussa ja pidän tätä tilannetta tosi hyvänä, paremmasta en uskaltaisi haaveillakaan. Yhdessä oltu 15vuotta.
En mä viitsinyt miestä pistää tekemään jotain, mistä se ei saa irti mitään. Kipujen takia, kun ei hällä laukeaminen onnistunut lainkaan. Silkkaa kidutusta lyödä silloin tussu eteen, että tyydytä nyt mut. Odottelin mielummin paranemista ja sillä aikaa hoitelin itse itseni.
Erosimme 46 vuotiaina, pari viikkoa pisin tauko, seksiin suhde ei loppunut