Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi makaa nurmikolla Ikean sänkykatoksen alla viltillä, mies juo kahvia aurinkotuolissa, koira painii pallonsa kanssa. Ihana idylli jota voin vain seurata ikkunan takaa koska kammoan punkkeja, paarmoja ja ampiaisia

Vierailija
18.05.2019 |

En voi rentoutua kun koko luonto tuntuu käyvän kimppuun ! Viimeeksi juoksin lähes olohuoneen ovesta läpi sisään kun sudenkorento teki tuttavuutta. Ei auta, vaikka hoen itselleni olevani höperö.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulotusten sijaan oleellista olisi peurakantojen alentaminen. Mitä enemmän peuraeläimiä, sen enemmän punkkeja on alueella. 

Vierailija
42/55 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhahaa 😊😀😁😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peurat pois Suomesta, on vieraslaji ja levittää omia tautejaan kotoisiin hirviimme. Kumma kun kaikista muista vieraslajeista meuhkataan mutta peura on kuin joku pyhä lehmä johon ei saa kajota ettei metsästäjät suutu.

Vierailija
44/55 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä punkit voi olla vaarallisia. Miksei nykyään enää järjestetä hallittuja kulotuksia edes rantaheinikoissa ja -metsiköissä? Olisi ihanaa käydä marjassa syksyllä, mutta en pysty enää metsään menemään.

Rantaheinikon kulotus ei auta metsämarjojen poimijaa.

Puutiaisen mieluisin oleskelupaikka on mustikanvarvut. (näin olen lukenut. Itsekin luulin aiemmin, että heinikko)

Vierailija
45/55 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä punkit voi olla vaarallisia. Miksei nykyään enää järjestetä hallittuja kulotuksia edes rantaheinikoissa ja -metsiköissä? Olisi ihanaa käydä marjassa syksyllä, mutta en pysty enää metsään menemään.

Kulotuksiin ei riitä rahaa ja väkeä mutta kulotus olisi kyllä hyvä muutenkin luonnon kannalta. Luontokin yrittää parhaansa saada aikaan luonnollisia metsäpaloja mutta nekin sammutetaan alkuunsa.

Vierailija
46/55 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rantaheinikon kulotus ei auta metsämarjojen poimijaa.

Puutiaisen mieluisin oleskelupaikka on mustikanvarvut. (näin olen lukenut. Itsekin luulin aiemmin, että heinikko)

No ei varmasti suoraan autakaan. Mutta kun kaikkia metsiä ei tietenkään voi kulottaa niin oisi kai fiksuinta kulottaa ranta-alueita, joissa punkkeja lienee kaikkein eniten. Vähenisi sitten niiden kokonaismäärä joka puolella.

Vierailija
47/55 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla. Kammoan punkkeja yli kaiken. En voisi kuvitellakaan meneväni enää mustikkaan. Pahinta on se, miten olen tänä keväänä huomannut punkkikammoni vaikuttavan suhteeseeni koiraani. Se on minulle tosi tärkeä ja rakas, mutta olen alkanut karttaa sitä tänä keväänä (siitä löytynyt jo viisi punkkia). En ota sitä syliin, enkä anna sen hypätä vasten jalkojani. Koiraparka.

Vierailija
48/55 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki semmonen kattoon ripustettava harsokatos. Tuoli siihen alle, harso ympärille ja miehen seuraks kahvia hörppimään.

Vierailija
49/55 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maalla. Kammoan punkkeja yli kaiken. En voisi kuvitellakaan meneväni enää mustikkaan. Pahinta on se, miten olen tänä keväänä huomannut punkkikammoni vaikuttavan suhteeseeni koiraani. Se on minulle tosi tärkeä ja rakas, mutta olen alkanut karttaa sitä tänä keväänä (siitä löytynyt jo viisi punkkia). En ota sitä syliin, enkä anna sen hypätä vasten jalkojani. Koiraparka.

Tämä on surullista, mutta tunnen ihmisiä, joille on käynyt huonosti punkinpuremasta johtuen välinpitämättömästä suhtautumisesta koiran lököilyyn sängyllä ja huonekalujen päällä.

Hommatkaa nyt ainakin rokotteet riskialueilla ja jos liikutte paljon luonnossa.

Vierailija
50/55 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järjetöntä kieltää lapsia nauttimasta kesästä punkkipelon takia. Heinikkoon toki kiellän menemästä, mutta en rivitalo-takapihamme lyhyelle nurmelle tai etupihan, jossa leikkivälineet nurmikolle. Kun tulevat sisälle, teen nopean pintapuolisen tsekkauksen nostamalla hiuksia ja tsekkaamalla käsivarret & jalat. Suurempi ongelma mielestäni on ampiaiset, jotka tulevat apajille heti kun menet istumaan ulos kahvikupin kanssa tai vaikka et joisi mitään ! 

Vierailija
51/55 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske miehesi, lapsesi ja koirasi sisälle. Mikä oikeus heillä on nauttia, kun sinä joudut olemaan sisällä.

Vierailija
52/55 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko kahvia terästettynä?

Vierailija
53/55 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä pelastat itsesi

Vierailija
54/55 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkohullu. Olisi kiva tietää, mikä diagnoosi sillä on.

Vierailija
55/55 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor ja psykoterapia. Sulla on ahdistuneisuushäiriö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä