Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ei muka arvosta siivoojia?

Vierailija
18.05.2019 |

Siivouksella on semmonen stigma että ois dissattu ammatti. Mä ainakin arvostan siivoojia. Hiton raskasta hommaa eikä palkkakaan ole hyvä. Monille tulee mieleen että vähälahjaset tekee niitä hommia, mutta kyllä se on itsensä yliarvioimista. Useimmilla on semmonen duuni, että siihen kouluttais vaikka apinan tekeen sen tyydyttävästi kuukaudessa. Joskus ne viisaat johtajatkin tekee huonompia päätöksiä kuin edellämainitut nisäkkäät.

Ei mulla muuta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule pois sieltä 90-luvulta. Ammatti muiden joukossa, eivätkä kaikki alan työpaikat ole sysipaskoja.

Vierailija
2/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule av:lla ei mitään muuta ammattia, kuin siivojan ammattia arvosteta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule pois sieltä 90-luvulta. Ammatti muiden joukossa, eivätkä kaikki alan työpaikat ole sysipaskoja.

Niin, saattaa olla että oon ihan vaan mä jolle on jäänyt tää ajatus vielä päähän. Ap

Vierailija
4/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko se arvostusta, mutta olen hyvin tyytyväinen, että mulla on tiskikone. Samaan tapaan olen hyvin tyytyväinen, että työpaikkaa joku siivoaa

Vierailija
5/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ammattiryhmä ole sellainen, että arvostaisin kaikkia sen tekijöitä. Työn voi tehdä hyvin tai huonosti. Arvostan vain työnsä hyvin tekeviä. Ei huono siivooja ansaitse arvostusta.

Vierailija
6/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostus = palkka

Virkasiivoojia ei enää juurikaan ole. Eli palkkataso muodostuu kilpailluilla markkinoilla. Se siis vastaa arvostusta. Myös työntekijöiden arvostusta työtänsä kohtaan. Työntekijöiden mielestä tuolla liksalla siivoojan työtä kannattaa tehdä. Muutenhan työpaikkoja olisi paljon täyttämättä.

Vierailija
7/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, saattaa olla että oon ihan vaan mä jolle on jäänyt tää ajatus vielä päähän. Ap

Aika vanhentuneelta kuulostaa näin ammattilaisen mielestä. Toki monen kokemus alasta (ja samalla mielikuva työpaikoista) rajoittuu opiskeluajan kesätöihin riistofirmoissa, niistä ei valitettavasti olla päästy. Ja hyvä tietysti liputtaa kaikkien ammattilaisten arvostuksen puolesta, itse nostaisin esille kumipyöräliikenteen duunarit. On se kiva, että kaupassa on ruokaa.

Vierailija
8/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä varmaan mitenkään ääneen dissatakaan. Mutta kun itse vähän aikaa tein siivoojan hommia, niin kyllä siinä tulis vastaan kaikenlaista. Yksi toimistotyöntekijä ihan fyysisesti nosti nenänsä ylös ja katsoi eri suuntaan aina jos kävelin ohi. Ei nyt tarvitsisi mitään kiitellä ja kehua, mutta ihan vois sanoa vaikka moi. 

Vierailija
9/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne siivoojat joita itse olen nähnyt, niin miettinyt lähinnä että mistä metsästä ne on löydetty ja kouluttaako heitä kukaan hygieniaan ja vaitioloon.

Vierailija
10/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne siivoojat joita itse olen nähnyt, niin miettinyt lähinnä että mistä metsästä ne on löydetty ja kouluttaako heitä kukaan hygieniaan ja vaitioloon.

Minä tunnen erään akateemisen miehen, joka jäi työttömäksi, ja nyt opiskelee laitoshuoltajaksi. Laitoshuoltajiakin on monenlaisia ja erilaisista tautoista, niin kuin kaikissa muissakin ammattiryhmissä.