arjesta ylellisempää edullisesti?
Olen alkanut juomaan kahvini kuppi ja tassi astioinani mukin sijasta kun noita kuitenkin on, muka vieraita odottamassa jotka eivät käy kuin kerran vuodessa jos sitäkään... kaikki muut ideat otetaan vastaan!
Kommentit (39)
Mullekin tuli ekana mieleen täällä jo mainittu petivaatteitten vaihto viikottain, itse olen jo vuosia aina perjantaisin vaihtanut lakanat. Ihanaa rankan työviikon jälkeen pujahtaa puhtaisiiin lakanoihin nukkumaan viikon univelkaa pois. Ja myös se että lakanat on kauniita. :D
Itselleni myös se että vaikka viettäisi viikonloppua tai vapaapäivää vaan kotona, niin ei pukeudu mihinkään rönttävaatteisiin tai collareihin vaan nätteihin, mutta mukavan tuntuisiin.
mistä nätti astianpesu-käsisaippua altaan reunalle? Entä mistä nätti oloasu?
Nyt kun on kesäisen lämmin, vaaleat pitkät housut ja joku kiva paita.
Ministereot keittiön sivupöydällä.
Vähennä tavaraa. Tuo hotellihuonefiilistä
Silitän kaikki vaatteet (myös t-paidat) ja lakanat. Keittiön pöydällä puhdas, silitetty kankainen pöytäliina. Asunnon valaistuksena kauniita seinä- ja pöytävalaisimia. Siisti koti, puhtaat ikkunat.
Vierailija kirjoitti:
Käytä parhaimpia vaatteita kotona. Älä säästele mitään sellaisia juhliin, vaan voi käyttää myös kotona.
Mulla on kymmenkunta iltapukua, coctailmekkoja, silkkipaitoja ja suoria housuja pitkät rivit vaatekaapeissa. Miksi ihmeessä rupeasin makaroonilaatikkoa ne päällä vääntämään? Kotona verkkarit, vanhat villasukat ja viime vuosikymmeneltä kotoisin oleva t-paita. Rento fiilis kotona, ei tarvitse ketsuppitahran takia viedä vaatetta pesulaan.
Päiväpeiton käyttäminen auttaisi varmasti asiaa, mutta kun ei jaksa.
Hoikkuus, laihduttaminen ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä parhaimpia vaatteita kotona. Älä säästele mitään sellaisia juhliin, vaan voi käyttää myös kotona.
Mulla on kymmenkunta iltapukua, coctailmekkoja, silkkipaitoja ja suoria housuja pitkät rivit vaatekaapeissa. Miksi ihmeessä rupeasin makaroonilaatikkoa ne päällä vääntämään? Kotona verkkarit, vanhat villasukat ja viime vuosikymmeneltä kotoisin oleva t-paita. Rento fiilis kotona, ei tarvitse ketsuppitahran takia viedä vaatetta pesulaan.
Et tainnut oikein tajuta pointtia.
Hankkiudu eroon turhasta roinasta ja lehtikasoista. On ihanaa, kun esim. keittiön saa helposti siistiksi, kun ei ole mitään epämääräisiä kasoja missään.
Huonetuoksut, konmarita turhat tavarat, vaihda lakanat usein
Ah, lisää näitä!
Itse olen jo monta vuotta sitten heittänyt kaikki eripariset, kolhiintuneet ja rumat "arkiastiat" pois ja käytän kauniita, samaa sarjaa olevia ja ehjiä astioita arjessa. Samoin vaatteet: minulla on erilliset kotivaatteet, joissa on kiva ja rento olla kotona – mutta ne eivät ole enää pieruverkkarit ja virttynyt t-paita vaan joustavia trikoomekkoja paksujen sukkisten kanssa ja siistejä neuleita niiden päällä tarvittaessa. En myöskään salli enää kotonani sekaisuutta, epämääräisiä tavarapinoja saatika likaa. Jo mainitut leikkokukat (myös viherkasvit) ja hedelmäkulhot kuuluvat vakiovarusteisiin. Laadukkaat ja samaa sarjaa olevat pyyhkeet ja lakanat – check!
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus, laihduttaminen ei maksa mitään.
Nälkä ei ihan ekana tule ylellisenä tunteena mieleen. Arjen ylellisyyttä on pikemminkin nuo ihanat croissant-aamiaiset kauniisti katettuna.
Limun tai vaikka kivennäisveden juominen skumppalasista.
Laatikoiden järjestely niin että esineillä on oma paikka, vaatekaapille sama homma.
Yrtit, leikkokukat ja viherkasvit (vain jos osaat ja jaksat hoitaa!)
Valkoinen kylpytakki ja tohvelit.
Ylipäänsä kaunis esillepano, vaikkapa jouluna voi asetella suklaakonvehdit rasiasta johonkin kauniille asetille :)
Opin opiskellessani paremmista piireistä tulevalta kämppikseltäni, miten näyttää ylelliseltä vaikka oli itsekin opiskelija.
Ostaa kaupasta kaikista hienoimmin pakatut tuotteet. Meidän perheessä ei oltu koskaan kiinnitetty tuohon huomiota. Pöydällä tönötti Pirkan rypsiöljypullo, kun kämppiksellä
oli tyylikäs oliiviöljypullo.
Ihailin hänen kallista makuaan, kunnes kerran huomasin kaupassa, että se tyylikäs oliiviljypullo olikin päälle 3e.
Tää yksi esimerkki on jäänyt parhaiten mieleen. Ei pysty muistamaan mitä muuta hän osti.
Mutta osa halvalla, ja osan yksityiskohtiin panostamalla saa näyttämään ylelliseltä. Varsinkin esillä olevien ulkonäköä pitää miettiä. Miltä öljyt, suolat ja sokerit näyttää.
Miltä viinipullon avaaja näyttää?
Viini on tärkeää. Ja hienot viinipullot.