En halua ottaa vastaan saamaani työpaikkaa
Etsin kesäksi kuumeisesti töitä. Rahaa tarvitsen kovasti tässä valmistumisen kynnyksellä, kun opintotuet loppuivat. Olisi tärkeää saada pätkätöitä, kun alan mieheni kanssa yrittämään lasta - en voi ottaa pitkää hommaa vastaan. Sain ihan hyvällä palkalla henkilökohtaisen avutajan töitä, mutta en vain haluaisi tehdä työtä. Avustettava oli todella iloinen ja valitsi minut jo. Sopimusta ei ole kirjoitettu, joten vielä voisi peruuttaa, mutta eipä mulla ole tilalla mitään muutakaan. En edes tiedä, mikä tässä niin ahdistaa, mutta koko kroppa sanoo tähän työhön, että ei ei. Työ on lyhyt, alle 2 kuukautta, mutta pelottaa, että vihaisin jokaista sekuntia hommassa. En tunne yhtään miellyttäväksi ajatusta liikuntarajoitteisen pesemisestä ja auttamisesta. Ärsyttää oma reaktio, kun järjellä ajateltuna se ei voi olla niin kamalaa. Aina ennenkin olen epämiellyttävissä töissä pärjännyt. Äh.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Pahasti näyttää siltä, että emme voida saada kaikkea haluamaamme. Epämiellyttävä parin kuukauden työ tai kolmen *kuuden karenssi...
*kuukauden
Voi lapsi kulta, kun sinun juurikin kannattaa hankkia vakituinen työpaikka ja tehdä vähän aikaa töitä ennen perheen perustamista.
Niin pakkohan ei ole ottaa mitään...
Ei kannata tehdä lasta, jos pelkkä vastuu työstä saa aikaan tuollaista.
Pitäsikö sinun vähän jutella vaikka äitisi kanssa?
Alle 2 kk on aika pieni aika ihmisen elämässä, vaikka vihaisikin koko sen ajan työtään.
Millä ajattelit elää, jos et ota vastaan työtä?
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsi kulta, kun sinun juurikin kannattaa hankkia vakituinen työpaikka ja tehdä vähän aikaa töitä ennen perheen perustamista.
Miksi? Saan riittävästi rahaa tuista, kunhan raskaus on riittävän pitkällä. Valmistun alalle, jonka työt pyörivät vuosisykliä ja olen tästä syklistä myöhässä valmistumiseni kanssa. Vakituinen työpaikka ei ole minulle tärkeintä elämässä eikä raha. Nyt kun kerryttää vähän lisää säästöön niin on puskuria. Mies tienaa ihan riittävästi. En näe mitään syytä mennä väkisin töihin ja odottaa lapsen hankintaa, kun juuri nyt on ihan hyvä aika.
Ei mulla mihinkään työkkäriinkään ole vielä mitään asiaa, kun gradu on vähän kesken. Otan toki työn vastaan, jos ei jotain ihmettä tapahdu tässä välissä.
Hauskasti kirjoitettu "kun alan mieheni kanssa yrittämään lasta"....
Ettei kukaan vaan luulisi, että yksin tai naapurin kanssa.😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Saan riittävästi rahaa tuista, kunhan raskaus on riittävän pitkällä. Valmistun alalle, jonka työt pyörivät vuosisykliä ja olen tästä syklistä myöhässä valmistumiseni kanssa. Vakituinen työpaikka ei ole minulle tärkeintä elämässä eikä raha. Nyt kun kerryttää vähän lisää säästöön niin on puskuria. Mies tienaa ihan riittävästi. En näe mitään syytä mennä väkisin töihin ja odottaa lapsen hankintaa, kun juuri nyt on ihan hyvä aika.
Ei mulla mihinkään työkkäriinkään ole vielä mitään asiaa, kun gradu on vähän kesken. Otan toki työn vastaan, jos ei jotain ihmettä tapahdu tässä välissä.
Suloista<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok :D
Ketään ei voi pakottaa tekemään töitä. Tämä on ihmisoikeus.
Niin sitä elämässä pitää välillä tehdä asioita, jotka eivät ole niin mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Millä ajattelit elää, jos et ota vastaan työtä?
Rahalla. Sitä jo on, mutta aina on kannattavaa olla lisää.
"Ei kannata tehdä lasta, jos pelkkä vastuu työstä saa aikaan tuollaista."
Kyse ei ole vastuusta, vaan työnkuvasta. Olen töissä vastannut kymmenistä alaikäisistä samanaikaisesti, ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehän olettekin erikoisasemassa, että sinulla on se mies vielä vuodenkin päästä ja ainahan on tuet.
Käy vaan sen 2kk töissä, sillä selvä. Ei karenssia jne. Mikäli hyvää palkkaa saat, pistä osa säästöön tulevalle vauvalle tai opiskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vakituinen työpaikka ei ole minulle tärkeintä elämässä eikä raha. Nyt kun kerryttää vähän lisää säästöön niin on puskuria. Mies tienaa ihan riittävästi. .
Laitapa tämä itsellesi talteen, vaikka ihan huoneentauluksi. Muistat ettet sitten kymmenen vuoden ajan päästä ala itkeä kuinka työtäsi ei arvosteta kun palkka on niin surkea, eikä edes ole kuin pätkätöitä. Muistat, että täysin tietoisesti valitsit alan etkä välittänyt näistä tekijöistä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suloista<3
On tässä tosiaan jotain hertaista, mutta on se myös harmillista, että elämällä on niin kierohuumorin taju, että se opettaa tätäkin tyttöä. Nauti ap vielä, kun ymmärrät asioista vain sen mikä nenästä suuhun valuu.
Vierailija kirjoitti:
Käy vaan sen 2kk töissä, sillä selvä. Ei karenssia jne. Mikäli hyvää palkkaa saat, pistä osa säästöön tulevalle vauvalle tai opiskeluun.
Jep, kyllä se näin on tehtävä. En tiedä, miksi työ pelottaa, voihan se olla ihan kivaakin. Ja lisät on tosiaan hyvät. Kyllä nyt luulisi pari kuukautta kestävän. Siivoaminen aikanaan oli kamalaa ja silti sitäkin jaksoi tehdä neljä kuukautta.
Pahasti näyttää siltä, että emme voida saada kaikkea haluamaamme. Epämiellyttävä parin kuukauden työ tai kolmen kuuden karenssi...