Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajan lääkelaskut naurettavia

Vierailija
16.05.2019 |

4) Lääkäri on määrännyt potilaalle Ramipril Hexal 1,25 mg tabletteja. Kuinka monta tablettia annat vuorokaudessa, kun potilaan pitää saada vaikuttavaa lääkeainetta 5,0 mg vuorokaudessa?

Tässä esimerkki lääkelaskusta. Onko tämä muka jotenkin hankalaa?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, mites epiduraali, verensiirto, lääkkeiden vaikutukset elimistössä?

Vierailija
2/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän on hirveästi erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iv-lääkket unohtui.

Vierailija
4/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kaveri seukkasi tulevan hoitsun kanssa kouluaikana joka pyysi apua laskuihin. Ei voinut oikein ensin ymmärtää, mikä on homman nimi kun näki tuloksen heti. Kävi mielessä veetuileeko tyttö, mutta ei vaan oli tosissaan

Vierailija
5/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeissa oli matikkaa. Minulla oli viimeisimmästä matikan kokeesta 15 vuotta. Sain keskivertoa paremmat tulokset matikkaosuudesta.

Vierailija
6/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap päätti sitten ilmoittaa kaikkien aikojen helpoimman lääkelaskun.

Vierailija
7/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsykokeissa oli matikkaa. Minulla oli viimeisimmästä matikan kokeesta 15 vuotta. Sain keskivertoa paremmat tulokset matikkaosuudesta.

Ei niissä pääsykokeissa mitään lääkelaskuja ole.lääkelaskut opetetaan vasta koulussa, ei niitä vielä pääsykokeissa tietenkään kysytä.

Vierailija
8/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu oliskin ap:n mainitsema lasku. Mutta kun niitä on aika monta muutakin, eikä laskuja kaikkikaan.

Vierailija
9/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ku oliski love tentissä tommosia laskuja 😂

Haaveeksi jää

Vierailija
10/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa esimerkkejä? Välillä mietin, lähtisinkö opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Olin lukiossa hyvä matematiikassa, mutta usein kuulee, että lääkelaskut ovat vaikeita.

Vierailija
11/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa esimerkkejä? Välillä mietin, lähtisinkö opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Olin lukiossa hyvä matematiikassa, mutta usein kuulee, että lääkelaskut ovat vaikeita.

Rohkeasti vaan hakemaan jos ala muuten kiinnostaa. Jos motivaatio on kohdallaan ja olet hyvä matikassa niin varmasti pärjäät, aivan varmasti!

Vierailija
12/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkäähän oikein paha lasku niin pähkäillään yhdessä.

Vierailija
13/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske seuraavat todennäköisyyslaskut:

1.  Jos terveyskeskuksessa lääketieteen opiskelija antaa päänsärkyä valittavalle ensiavuksi  esimrkiksi 3 aspiriinia, 2 Burana 600mg  sekä varmuudeksi vielä kirjoittaa reseptin määräten migreenilääke Aimovigin kuurina, niin kuinka monta minuuttia  kestää kun hätääntynyt  mutta skarppi sairaanhoitaja juoksee hädissään aivoinfarktipotilaan perään?

2.  Kun terveyskeskuksen päivystyksessä nuori kandi tutkii lapselta kummassa korvassa mahtaa olla välikorvantulehdus, ja heittää siitä kolikkoa ,niin millä todennäköisyydellä se (kolikko)  jää klaava-asentoon jos kolikkona käytetään:

a) Kahden euron kolikkoa

b) Kahdenkymmenen sentin kolikkoa

Vierailija
14/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap päätti sitten ilmoittaa kaikkien aikojen helpoimman lääkelaskun.

Kerro sitten joku mielestäsi vaikea?

Vierailija
15/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perus matikka sujuu hyvin, ei lääkelaskut ole vaikeita. Monelle matikka ei vaan ole niin helppoa. Ja lääkelaskuissa paineita aiheuttaa se, että esim love tenttiä tehdessä kaikkien laskujen pitää olla oikein, yhtään virhettä ei saa tulla jos haluaa päästä läpi.

Ja ap on tosiaan valinnut todella helpon lääkelaskun.. On niitäkin lääkelaskuja, joissa pitää oikeasti laskeakin eikä pelkkä päättely riitä.

Vierailija
16/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkeasti vaan hakemaan jos ala muuten kiinnostaa. Jos motivaatio on kohdallaan ja olet hyvä matikassa niin varmasti pärjäät, aivan varmasti!

Työssä pärjäisin varmasti ja olen lujahermoinen, voisin toimia myös esim. ensihoitajana. Pidän myös ihmisten auttamisesta ja palvelemisesta.

Ongelma onkin työyhteisö. Olen kuullut negatiivista työilmapiiristä sairaaloissa naisvaltaisella alalla. Työpaikkakiusaaminen on huipussaan. Siinä hoitoalan varjopuolet. 

Uuvuttaa jo ajatus opiskelusta naisvaltaisella alalla. Voisikohan sairaanhoitajaksi opiskella etänä? 

Vierailija
17/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssä pärjäisin varmasti ja olen lujahermoinen, voisin toimia myös esim. ensihoitajana. Pidän myös ihmisten auttamisesta ja palvelemisesta.

Ongelma onkin työyhteisö. Olen kuullut negatiivista työilmapiiristä sairaaloissa naisvaltaisella alalla. Työpaikkakiusaaminen on huipussaan. Siinä hoitoalan varjopuolet. 

Uuvuttaa jo ajatus opiskelusta naisvaltaisella alalla. Voisikohan sairaanhoitajaksi opiskella etänä? 

Kuinka sä kuvittelet etänä opiskelevasi hoitoalaa? Kaikki katetrointi, vuodepesut, kanyloinnit yms. Harjoitellaan käytännössä. Ja jos koet ettet pärjäisi työyhteisössä niin ala ei tosiaan ole sinulle sopiva. Ja pakko kyllä sanoa, että itse sairaalassa ja kotihoidossa työskennelleenä totean, että molemmissa on ollut kyllä todella hyvä me henki. Nykyisessä duunissani työporukka on loistava, kaikki otetaan mukaan, kaikkia autetaan. Kun jollain on syntymäpäivät tai muut juhlat niin koko 25 henkinen työporukka kutsutaan.

Vierailija
18/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole alalla, mutta mitä olen kuullut,niin nopeatempoisissa yksiköissä on yleensä paremmin yhteishenki hoitajien kesken kuin esim vanhusten vuodeosastoilla.

Vierailija
19/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden sairaanhoitajan, joka ei ole viiteen vuoteen käynyt syömässä henkilöstöruokalassa työpaikkakiusaamisen takia. Hän ottaa omat eväät aina töihin mukaan. Ei tarvitse edes mainita, mikä on henkinen hyvinvointi hänellä.

Eli tuossa on vastaus kysymykseen, sopisiko hoitsun työ minulle. Ei.

Vierailija
20/76 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sä kuvittelet etänä opiskelevasi hoitoalaa? Kaikki katetrointi, vuodepesut, kanyloinnit yms. Harjoitellaan käytännössä. Ja jos koet ettet pärjäisi työyhteisössä niin ala ei tosiaan ole sinulle sopiva. Ja pakko kyllä sanoa, että itse sairaalassa ja kotihoidossa työskennelleenä totean, että molemmissa on ollut kyllä todella hyvä me henki. Nykyisessä duunissani työporukka on loistava, kaikki otetaan mukaan, kaikkia autetaan. Kun jollain on syntymäpäivät tai muut juhlat niin koko 25 henkinen työporukka kutsutaan.

Teoriatiedot voisi helposti opiskella etänä. Harjoittelut olisi ihan ok, kun olisi työssä kiinni. Olen myös tehnyt sairaanhoidollisia toimenpiteitä, joita ei esim. peruslähäri tule välttämättä koskaan tekemään työssään, eli tiedän, että pystyn siihen.

Mä en vain taida olla mikään "me"-ihminen. Ehkä siinä suurin syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi