Tekisitkö toisen lapsen vielä tässä iässä
Minulla on 3 -vuotias lapsi.
Aikaisemmin ajattelin että lapsiluku saa jäädö tähän. Ajattelin etten jaksaisi vauva- rumbaa enää. Nyt olen alkanut ” haikailemaan vauvan perään”, eli on alkanut tuntumaan että haluaisin toisen lapsen. Vauva- aika menee toisaalta melko nopeasti ja olisihan se hyvin arvokasta saada toinenkin lapsi.
oma lapseni on hyvin rakas ja tärkeä ja rakkautta ja hellyyttä riittäisi toisellekin asti. Olen aina vastannut kyselijöille, että en tiedä
” tekisinkö” toista lasta, ehkä tekisin jos olisin nuorempi.
Olen 37v. Onko muut tehneet vanhemmalla iällä lapsia ?
Edellinen raskaus ja synnytys menivät hyvin.
Kommentit (3)
Monet tekevät nykyään vasta ensimmäisiä lapsia sinun ikäisenäsi. Iän puolesta antaa mennä vain, jos vielä onnistuu!
Ikäero lasten välillekin jäisi ihan normaaliksi, eikä kyseessä ole varsinaisesti mikään iltatähti. Sanalla tarkoitetaan perheen muita lapsia huomattavasti myöhemmin hankittua lasta, ei suoranaisesti sitä, että vanhemmat olisivat jo hedelmällisyyden ehtoopuolella. :)
Eli jos tuntuu sopivalta, antaa mennä. Isovanhemmat saattavat olla huollettavana, teki lapset sitten 20-kymppisenä tai 40-kymppisenä, arpaonnea sekin on.
Koska esikoinen on vielä noin pieni niin miksipäs ei.
Omalla kohdallani, koska lapset ovat jo koulussa, en edes harkitsisi iltatähteä. olen saman ikäinen kuin sinä.
En tekisi. Kohta on myös mahdollisesti ikääntyvät isovanhemmatkin vielä huollettavana.