Naapurin mukaan tulen liian myöhään töistä
Omakotitaloalueella asutaan, missä joidenkin koirat räksyttävät yötä päivää, jos joku liikahtaakin. Iltavuoroni loppuu kello 22 ja olen kotona 22:30. Tämän jälkeen käyn oman hiljaisen sisäkoirani kanssa iltalenkillä. Koko asuinalue raikaa, kun eräs tessu aloittaa räksytyksen. Naapuri on kuulemma kyllästynyt, kun en liiku ihmisten aikoihin. Ei saa nukuttua, kun oma sesse räksyy pihalla. Miten ihmeessä tämä on minun vikani? Ei naapureiden koirien haukunta voi rajoittaa ihmisten kulkemista.
Kommentit (42)
Soita poliisille ja eläinsuojeluun joka kerta kun piski alkaa louskutuksen. Ensimmäiselle valitat jatkuvasta häiritsevästä metelöinnistä yöaikaan, toiselle eläinten hyvinvoinnin laiminlyömisestä. Ei koirat kuulu pihalle ympäri vuorokauden. Joku laumis varmaan mutta eihän sellaista okt-alueella tarvitse.
Itse sanoisin tuossa tilanteessa naapurille että on aivan oma asiasi mihin aikaan tulet, menet ja ulkoilutat koiraasi ja ne asiat ei kuulu hänelle tippaakaan.
Minunkin mielestäni ap:n naapuri on idiootti, mutta niin ovat muutkin, jotka pitävät haukkuherkkiä koiria okt-alueella. Kaikkia koiria kun ei voi opettaa olemaan haukkumatta, ikävä kyllä, joten nämä koirat kuuluisivat omistajineen kauas taajaman ulkopuolelle.
Mä asuin nuorena tyttönä kerrostalossa. Naapuri kämpässä asui vanha mummo joka meni nukkumaan joka ilta kello 19. Itse kävin iltalukiota ja olin kotona vasta kello 20.30. Hän valitti vaikka hiivin hiljaa, en käyttänyt hissiä ja tv oli äänettömällä. Kyllä valittajia aina löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Heitä aidan yli pari sedatiivinakkia.
Ei se koira ole syyllinen vaan koiran omistaja. Sille voi tarjota esim. laksatiivimuffinssin.
Vierailija kirjoitti:
Voit nauraa naapurillesi ja ehdottaa, että ostaa kissan.
Tuollainen naapuri varmaan antaisi kissan kulkea vapaana ja sitten kauhea märinä kun se jää auton alle 🙄
Kuka kehtaa valittaa naapurille kun OMA koira on häiriöksi? 😂 Ei oo ihan terve tyyppi!
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mielestäni ap:n naapuri on idiootti, mutta niin ovat muutkin, jotka pitävät haukkuherkkiä koiria okt-alueella. Kaikkia koiria kun ei voi opettaa olemaan haukkumatta, ikävä kyllä, joten nämä koirat kuuluisivat omistajineen kauas taajaman ulkopuolelle.
Minun kotipitäjässäni on erään omakotitalon pihassa ulkotarha, missä pari kolme koiraa aina päivisin ja räkyttävät ihan jokaiselle ohikulkijalle. Ja siinä on melko paljon liikennettä, vaikkei mikään iso paikkakunta olekaan kyseessä.
Ja kaiken lisäksi naapuritalossa on hautaustoimisto. Varmaan kivaa siellä järjestellä hautajaisia kun ikkunan takaa kuuluu tauoton räksytys...
Meiltä on 1.5 kilsaa lähimpään "koiratarhaan". Siellä on seitsemän koiraa pihalla kaiket ajat. Sitä haukkumisen määrää, kun siitä talon ohi kulkee yksin tai oman koiran kanssa. Tai naapurit liikuskelevat omalla pihallaan.
Asuvat vielä risteyksessä, että näkymää on monen suuntaan, isohko tontti. Niin kauan kun ohikulkijasta vaan hännän päätä näkyy, niin metakka jatkuu. Monesti miettinyt, että miten hitossa tuossa pystyy naapurissa asumaan, kun meikäläinen ohikulkeissaankin hermostuu. Harvemmin siitä kuljen, mutta joskus on vaan pakko.
Hitokseen itsekkäitähän nämä omistajat ovat. Eivät yhtään tajua omaa virhettään. Kuten ap:n tapauksessakin. Yök mitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitä aidan yli pari sedatiivinakkia.
Ei se koira ole syyllinen vaan koiran omistaja. Sille voi tarjota esim. laksatiivimuffinssin.
Tässä on kyse ihmisten välisestä erimielisyydestä. Ajatuksenani oli, että valituksen kohde voi kehua sitten naapuria, kun koira ei enää hauku. Näin kaikki olisivat tyytyväisiä.
Sano että sinä olet kyllästynyt sessen möykkään joten naapurin olisi aika opettaa sesse olemaan hiljaa tai ottaa yöksi sisälle.
En todellakaan aio töitäni vaihtaa sen takia, että naapuri valittaa omaa koiraansa. On karjalankarhukoira ja vuodet läpeensä pihalla. Eri naapureissa on suomen pystykorvia ja muita haukkuherkkiä koiria, joille käyttöä tuntuu löytyvän vain metsästysaikaan. Mieheni on miettinyt että pitäiskö todella naapureiden koirista tehdä eläinsuojeluilmoitus, kun välillä vaan kerran päivässä käydään ruoka viemässä ja muuten ollaan oman onnen nojassa. Tylsyyttäänhän ne haukkuvat.
Ap
Tällaiset ovat kyllä uskomattomia ihmisiä, jotka syyttävät muita siitä, että heillä on ongelmia oman koiransa kanssa :D Joskus olen omaa koiraani lenkittäessänikin törmännyt vastaavaan tyyppiin, joka huutaa jo kaukaa, että MINUN pitää kääntyä ympäri ja mennä jotain toista kautta, koska hänellä on kaksi isoa raivoavaa koiraa, joita hän ei pysty pitelemään, jos joku tulee vastaan. Miten ihmiset kehtaavat?!
Kerran olin aikaisin aamulla lenkillä ja yhdellä pihalla lapinkoira aloitti räkytyksen jo sata metriä ennen kuin olin kohdalla. En ollut vielä edes ehtinyt ihan siihen pihan kohtaan, kun talon portaille ilmestyi nainen huutamaan minulle, että enkö voi kävellä nopeammin, kun herätän koko naapuruston. Siis MINÄ, jonka koira ei haukahtanut kertaakaan, herätän kaikki :D
Sääliksi käy näitä mettäkoiria jotka viruvat pienissä tarhoissaan odottaen edes sitä pientä mielenkiintoista asiaa tapahtuvaksi. Helkkarin surullista koiranelämää.
Mistä lähtien töissä käymiseen on naapurien mielipiteet vaikuttaneet. Huh mikä tyyppi.
Muuttakaa pois sieltä landelta, niin asia ratkeaa sillä. Myös eläinsuojeluilmoitusta voisit harkita. Saisi naapuri ainakin mietittävää, kun siellä valvojat kävisivät.
ala ottaan aurinkoa alasti pihalla
Vierailija kirjoitti:
ala ottaan aurinkoa alasti pihalla
Miten tämä liittyy aloittajan naapurin koiraan? Onko tässä jotain mitä en ymmärrä?
alasti oleminen varmaan liittyy siihen että naapuri saattaa tykätä, tai sitten inhota .
Jos tykkää niin valitus varmasti vähenee. Jos inhoaa, niin ei kehtaa valittaa kun alasti menee jutteleen.
Toihan on vaan pirun hauska juttu kertoa joka ikiselle koirankusettajalle joka tulee vastaa. Saa kylähullu ansaitsemansa maineen.
Kenelle "viranomaiselle" muuten voi tehdä tollasesta valituksen ja he vielä olivat yhteydessä sinuun?:D