En haluaisi kesähäihimme ystävieni miehiä.
Ihan siitä syystä, että eivät osaa käyttäytyä. Yhden toisen ystävän häissä juttelivat ääneen kirkossa, ja yhdellä soi kännykkäkin. Ruokapöydässä rohmusivat liikaa, ja joivat itsensä perskänniin ja oksensivat juhlapaikan pihalle.
Enkö voikin kutsua vain nämä 5 ystävääni ihan erikseen ja jättää miehet kutsumatta? Onko epäkorrektia, jos ovat itse naimisissa?
Kommentit (27)
YSTÄVIESI miehet kutsumatta. eri asia jos kyseessä on tuttu, työkaveri tms.
JA eikös se ole sen häihin menevän pariskunnan rakkauden juhla, ei mikään yleinen rakkauden juhla? Kait me saamme pitää oman näköisemme häät, ja kutsua VAIN ne ihmiset, jotka todella haluamme.
Eihän ne miehet ole sinun ystäviäsi ! Eikä tuo kyllä kuulu asiaan ollenkaan ovatko he nyt naimisissa taikka ei.
Eli vaikka olisi sinkkuihminen kyseessä, kutsun on korrektia olla avec. Tosi pienissä häistä tästä voi mielestäni joustaa: jos mukana vain pieni osa sukulaisista ja läheisistä ystävistä, ketään yhtään vieraampaa ei mielestäni tarvitse kutsua.
in?
Tai siis saahan ne lapsetkin jättää, mutta periaatteessa he ovat kyllä tervetulleita.
Vaikka olisi nyt kuinka asianmukaista olla avec, niin kyllä minä ainakin olen sitä mieltä ettei kenenkään tarvitse moisia oksentelijoita omissa häissäään sietää.
Vähän sama juttu,jos suvussa on joku ryyppymies eli siis juoppo,vaikka nyt morsiamen isä. Ja arvatavissa on ,että saapuu myös juhlaan örveltämään, niin kyllä minusta on pikemminkin etiketin mukaista kieltää tätä alkoholistia tulemasta juhliin.
Siis pointtina,ettei kenenkään tarvitse omiin juhliinsa kutsua ketä tahansa.
Tosi vaikea tilanne ja ymmärrän hyvin, kuinka tylsää on kutsua sellaisia ihmisiä. Meidän häissämme oli vähän samanlainen tilanne, onneks näitä moukkia oli vain yksi. Ja tottakai tää kaverini mies siellä sitten sikailikin...
Jollet halua loukata naisystäviäsi ja haluat heidät häihisi, joudut pyytää miehetkin. Etkö voisi keskustella ystäviesi kanssa ja sanoa ihan suoraan pelkosi, hehän voisivat yrittää hieman hillitä miehiään?
kun tässä ystäväni häitä suunnittelen ja valmistelen, että erään naisen miehelle on jo valittu vahtijat. Kyseinen vahdittava kun ei osaa käyttäytyä, viina ei miehelle sovi ollenkaan koska alkaa heti haastamaan riitaa mutta silti sitä viinaa pitää vetää oikein olan takaa...
Saati että täytyisi velvoittaa muita vahtimaan näitä pässejä, joilla vielä joukossa se tyhmyys tiivistyy kunnolla.
T:ap
Vierailija:
kun tässä ystäväni häitä suunnittelen ja valmistelen, että erään naisen miehelle on jo valittu vahtijat. Kyseinen vahdittava kun ei osaa käyttäytyä, viina ei miehelle sovi ollenkaan koska alkaa heti haastamaan riitaa mutta silti sitä viinaa pitää vetää oikein olan takaa...
Siis kyseessä on muuten mukava mies, mutta kännissä ihan täysi sika, joka ei todellakaan osaa käyttäytyä (oikeasti, en osannut aikaisemmin kuvitella, että joku VOI olla niin karsea kännissä(kään): laukoo natsimaisia kommentteja, lääppii naisia (ja miehiä), puhuu härskejä ja loppuhuipennukseksi on munasillaan..)
Mutta tuntuu mahdottomalta olla häntä kutsumatta, kun ovat ystäviämme ja vaimo varsinkin todella mukava ja läheinen meille. Eikä kai voi aikuista ihmistä pakottaa olemaan juomattakaan... Inhottava tilanne!
Itse myös loukkaantuisin pahasti saisin hääkutsun, joka käsittää vain minut ja lapseni (tosin aviomieheni osaa käyttäytyä mutta voihan olla, että joku ei vaan pidä hänen naamastaan) ja jättäisin menemättä kokonaan.
Ratkaisimme ongelman siten, että meidän häissä ei yksinkertaisesti tarjoiltu alkoholia. Kuohuviiniä oli isän onnittelupuheen vuoksi. Siinä kaikki. Tosin jatkoilla sitten vähän innostuttiin kaveriporukalla oikein juhlimaan...
Varsinkin, jos ystäväsi juhlapaikalla huomaavat, että muut pariskunnat on kutsuttu kokonaan, niin ihmetys voi olla suuri.
En keksi mitään ratkaisua, joka auttaisi säilyttämään välit & juhlat olisivat mukavat. Ehkä jätät ystäväsi kokonaan pois, pidät heille omat " naistenjuhlat" myöhemmin.
Kehottaisin puhumaan asiasta suoraan ystäville. Vai tiedostavatko he ukkojensa käytöstä? Mitä siitä ajattelevat?
it, joiden kanssa ei muutenkaan olla tekemisissä.
EN mä muuten aio kutsua esim mummoanikaan, joka on tosi ilkeä ja veemäinen ihminen. Ja yhden pariskunnan kutsun ilman lapsia, koska heillä lapset saa tehdä mitä vaan missä vaan. Sanoin siitä jo hyvissä ajoin noille ystävillemme, ja he vain sanoivat että okei.
Mä olen kyllä aika suora ihminen joissain asioissa (en sellanen, että sanoisin että ootpa lihonut), mutta esim. ton ystäväpariskunnan kanssa mä olen sanonut, että parempi jos me vieraillaan heillä eikä he meillä, koska meillä ei lapset riehu ja tuhoa, enkä tahdo toisten lapsia komentaa. Silloinkin sanoi okei, ja ihan hyvin on mennyt. Kivoja ihmisiä ovat, mutta lasten kasvatusnäkemykset on meillä iihan erilaiset.
Sori lipsahti ohi aiheenkin.
T: ap
1. Kutsu vaan ystäväsi ja varaudu loukkaantumisiin ja häihin tulematta jättämisiin
2. Puhu ystävillesi suoraan siitä, että et halua ördäilyä häihisi. Vaimot osaavat yleensä miehensä kurissa pitää.
Tai sit voit kutsua kaikki ja oottaa pahinta...
3) keskustelu ystävien kanssa (jollei liian arka paikka), ohjeistus kirkossa kännyköiden yms. suhteen, eikä viinaa ylenpalttisesti tarjolla. Esim. maljat ja pari lasia ruoalla.
Se ei mua henkilökohtaisesti häiritse, jos joku syö enemmän kuin toinen.
Siis kysyn heidänkin mielipidettänsä asiaan. Ne äijät on siis sellaisia " ikuisia pikkupoikia" (voi että mä vihaan tota ilmaisua kun puhutaan yli 30-vuotiaista ihan vaan pöljistä), joiden mielestä se on vaan hauskaa ja makeeta kun sammuu toisten häihin, ja niitä juttuja sitten muistellaan ja naureskellaan jälkeenpäin. Siis vaikka hauskaa ei olisi ollut kenelläkään muulla kuin heillä.
Luulen että ystävilläkin olisi kivempaa ilman sitä jännitystä, että mitä ne äijät kohta keksii...en tiedä...ystävät kyllä häpeävät sitä miestensä käytöstä, mutta eivät osaa pitää kurissakaan.
En ikinä haluaisi häihin, rakkauden juhlaan, ilman miestäni.