Lapset haluavat New Yorkiin tai "johonkin suurkaupunkiin, jossa puhutaan englantia".
Ei tule mieleen yhtään sellaista, johon itse haluaisin, kun Lontoo ei kelpaa. Ehdottakaa jotain vähemmän hektisiä vaihtoehtoja?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
No jopas. New York on kyllä ihan meidän lempikohde. Kaksi viikon reissua tehty miehen kanssa ja seuraavaksi lasten kanssa. Suosittelen! Ei lopu tekemiset. Oikeasti helppo kaupunki liikkua julkisilla ja kävellen.
Yleensä en niin pidä suurkaupungeissta ja en esim. Lontoosta.
Tämän kirjoittaja saisi ehkä perusteltua New Yorkin minulle, jos kertoisi vähän lisää? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vancouverista löytyy sitä suurkaupungin sykettä sekä ympäristöstä kaunista luontoa vuorilla höystettynä.
Tämä on kyllä sellainen, mistä varmaan itse pitäisin, mutta en tiedä miten tämän saisi myytyä perheenjäsenille :) Ap
Iso kaupunki jossa puhutaan englantia ja kuvataan paljon elokuvia ja tv-sarjoja. Mitä vikaa?
Lähes kaikissa USA:n suurkaupungeissa käyneenä poistaisin listalta Bostonin, jota joku ehdotti. Maasta löytyy 10-20 parempaa kohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ehdotetut Glasgow ja Edinburgh ovat todella kivoja kaupunkeja, mutta niissä ei todellakaan puhuta englantia. Viikko menee, ennen kuin jotain alkaa ymmärtää.
Totta :D. Mutta kyllä siellä porukka sitten vastaa selkeämmin heti kun kuulee, että turisteja ollaan. Ainakin me ihan hyvin selvittiin noin. Ne ymmärtää siellä itsekin, ettei heidän puheesta saa ulkopuolinen mitään selvää niin sitten skarppaavat. Me olimme kolme viikkoa ja tosiaan nopeasti siihen korva sitten tottui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vancouverista löytyy sitä suurkaupungin sykettä sekä ympäristöstä kaunista luontoa vuorilla höystettynä.
Tämä on kyllä sellainen, mistä varmaan itse pitäisin, mutta en tiedä miten tämän saisi myytyä perheenjäsenille :) Ap
Iso kaupunki jossa puhutaan englantia ja kuvataan paljon elokuvia ja tv-sarjoja. Mitä vikaa?
Pitäisi innostaa muutkin kuin minut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Haussa on siis "oikea" suurkaupunki Euroopan ulkopuolella, mutta vaikea yhtälö kun itse pidän pienemmästä mittakaavasta ja Euroopasta. Ajatus New Yorkista lähinnä ahdistaa, enkä tiedä lähtisinkö sinne perheen kanssa ollenkaan. Ap.
No olisi taas heti aloituksessa voinut kertoa, että pitää olla Euroopan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haussa on siis "oikea" suurkaupunki Euroopan ulkopuolella, mutta vaikea yhtälö kun itse pidän pienemmästä mittakaavasta ja Euroopasta. Ajatus New Yorkista lähinnä ahdistaa, enkä tiedä lähtisinkö sinne perheen kanssa ollenkaan. Ap.
No olisi taas heti aloituksessa voinut kertoa, että pitää olla Euroopan ulkopuolella.
No englanninkielinen suurkaupunki, joka ei ole Lontoo...
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä Nykki ole hyvä kohde ellei oikeasti ole pätäkkää mitä mällätä. Maailman kalleimpia kaupunkeja.
Varsinkaan lapsiperheille.
Miten ois esim. Sydney, jos siis tuo englannin kielen sorina on pakollinen asia.
New York on ihan hyvä kohde. Kun vähän jotain Booking-sivua selaa, näkee, että kohtuuhintaisia hotelleja löytyy kyllä. Chinatownissa syö todella edullisesti, ja ketjupaikoissa kohtuuhinnalla muuallakin. Kävely on ilmaista, ja kävellen näkee paljon. Subway on halpa. Oikeasti Sydneyn lentojen hinnalla viettää jo aikamoisen loman New Yorkissa.
Uusi-Seelanti ei ainakaan ole hektinen. Wellington pääkaupunki, mutta ei taida olla suurkaupunki.
New York on kyllä paras vaihtoehto. Sinne on vielä inhimillinen lentomatka ja suoralla lennolla pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikissa USA:n suurkaupungeissa käyneenä poistaisin listalta Bostonin, jota joku ehdotti. Maasta löytyy 10-20 parempaa kohdetta.
Miksi? Bostonhan on mahtava turistikohde. Paljon historiaa kätevän kävelyreitin varrella, ja pääsee kulkemaan maailman kuuluisimpien yliopistojen alueilla! Itsekin olen käynyt lähes kaikissa Usan isoimmissa kaupungeissa, ja kyllä Boston on minulle jäänyt mieleen positiivisesti. New York on toki hieno, Honolulu ihan oma lukunsa, LA-aluetta en jäänyt kaipaamaan, DC on politiikka/historiafaneille Bostonin lisäksi pakollinen paikka, ja esim Savannah kertakaikkiaan kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa on muitakin suurkaupunkeja kuin Lontoo. Tai riippuu tietysti, mikä teille on se suurkaupungin määritelmä. Esim. Birmingham 1 milj. asukasta (metropolialue 2,4 milj. asukasta).
Veisin äpikset Maltalle ja nauraisin kun näkisin niiden pettyneet ilmeet.
Amerikan kaupungeista Chicagossa ja New Yorkissa olemme lasten kanssa olleet monesti. Yleensä oltu semmoiset 2-3 viikkoa, pienten lasten kanssa aikaero ottaa kuitenkin sen verran ettei viitsi lähteä ihan viikoksi. Yleensä oltu kesällä ja heinäkuussa siellä voi olla todella tukalan kuumaa eli lähempänä 40 astetta. Ilmastoinnit ovat kyllä kaikkialla tehokkaita, että ei ole ollut hankalaa ainoastaan nesteytys pitää muistaa. New Yorkissa valittu yleensä hotelli Midtown East sijainnilla ja Chicagossa Magnificent Mile kadun läheisyydestä, hyvän hotellin saa 150-200 EUR /yö.
Tunnelma molemmissa kaupungeissa on hyvä. Helppo liikkua kävellen pitkiäkin matkoja ja nähtävää/ katsottavaa riittää. Taksilla edullista ja helppoa kulkea. Alakoululaisen ja aikuisen näkökulmasta erikoinen tunnelma päästä kävelemään maisemiin / paikkoihin, joita on nähnyt koko elämänsä eri elokuvissa ja tv- sarjoissa. Lukemattomia ostosmahdollisuuksia ja nähtävyys kohteita. Ei siellä mitään hirveää tungosta missään ole ihan rauhassa saa kävellä ja kulkea. Pienemmät lapset viihtyneet myös hyvin, koska nähtävää on niin paljon.
New York on kyllä kaupunki, jonne haluaa mennä aina uudelleen ja uudelleen.
Nyt on taas ap, jolle ei kelpaa mikään. Selkeästi NY olisi perhematkailuunkin sopiva ja lapset jopa haluavat sinne.
Ei tarvi lähteä merta edemmäs kalaan eli Lontoo sopii ku nakutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa on muitakin suurkaupunkeja kuin Lontoo. Tai riippuu tietysti, mikä teille on se suurkaupungin määritelmä. Esim. Birmingham 1 milj. asukasta (metropolialue 2,4 milj. asukasta).
No nyt on haussa joku New Yorkin kokoluokka 😏 ap.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas ap, jolle ei kelpaa mikään. Selkeästi NY olisi perhematkailuunkin sopiva ja lapset jopa haluavat sinne.
Siksi kysyn, koska tämä on pattitilanne, jota yritän ratkoa. En kauheasti tykkää suurkaupungeista eikä Amerikka houkuttele, mutta jos vaikka löytyisi joku luova ratkaisu. Saa kyllä kehua New Yorkia, niin ehkä en jää kotiin jos mies ja lapset lähtevät sinne. Lapset ovat siis teinejä eivätkä ole koskaan olleet Euroopan ulkopuolella.