Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unet. Onko teillä jotain toistuvaa paikkaa mihin palaatte?

Vierailija
15.05.2019 |

Siis sellaisia missä ette ole koskaan oikeassa elämässä olleet (tai ainakaan ette muista olleenne)? Mulla on yksi talo josta joskus näen unta, viime yönä taas viimeksi. Talo on ihan tavallinen arviolta 70-80-l rakennettu yksikerroksinen tiilitalo. Siellä on vähän vanhanaikainen sisustus, sellainen retro. Kokolattiamattoa oli ainakin viime yönä, maalaamaton panelisisäkatto. Pimeähkö. Joskus luin että unissa talot kuvastavat omaa itseä, tiedä sitten mitä tuollainen talo kertoo minusta😅

Kommentit (17)

1/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa näin eksymispainajaisia, jotka sijoittuivat aina samaan isoon ja vilkkaaseen satamakaupunkiin, joka ei ole mikään todellinen kaupunki. Siellä oli tietyt maamerkit, jotka nähdessäni tajusin olevani taas samassa kaupungissa.

Olen nähnyt muutaman kerran unta lapsuuteni kotikaupungin laidalla, korkean mäen päällä sijaitsevasta tavaratalosta, jossa on todella iso irtokarkkivalikoima. Oikeasti lapsuuteni kotikaupungissa ei ole sellaista tavarataloa eikä edes sellasta mäkeä.

Vierailija
2/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Melkein aina lapsuudenkoti, tai sen ympäristö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto, jollaisessa en ole koskaan käynyt. Unet ovat aina siis sellaisia, että olemme joutuneet mieheni kanssa muuttamaan nykyisestä kodistamme pois, ja joudumme asumaan tuohon asuntoon, jota inhoamme. Unien sisältö vaihtelee, mutta asetelma on aina tuo. Olen nähnyt siitä säännöllisen epäsäännöllisesti unta jo vuosien ajan.

Vierailija
4/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole. Olen melko analyyttinen muutoinkin.

Vierailija
5/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI ole. Olen melko analyyttinen muutoinkin.

Mutta tunnen kyllä vahvasti mutta samalla olen oppinut näkemään myös asioiden läpi.

Vierailija
6/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ns. unitalo, se on tosin aina hieman erilainen mutta kuitenkin unissa aina "tuttu" ja se toistuu todella usein. Aina siellä on kuitenkin niitä samoja huoneita missä olen aiemminkin unissa käynyt.

Sen lisäksi olen muutaman kerran käynyt jossakin missä on kiinalaisia tai japanilaisia (tai jonkun muun vastaavan arkkitehtuurin) rakennelmia ja taloja. En ole koskaan siis käynyt Aasiassa enkä ajatellut asiaa isommin. Tunnistan kuitenkin sen kaltaiset rakennukset sijoittuvan sinne :D

Vierailija
7/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi.

Toinen on talo, todella sokkeloinen ja täynnä salaovia ja niiden taakse piilotettuja huoneita. Kaikki huoneet ovat erilaisia ja täysin eri aikakausilta, lisäksi kaikissa on oma tunnelmansa. Välillä talossa on muitakin, heiltä piiloudun. En edes halua tietää mitä tämä minusta kertoo! XD

Toinen on jonkinlainen tosi ahdas tunneli, jossa ei ole valoa. En oikein pääse etenemään, enkä peruuttamaan. Tämä uni toistui jokin aika sitten useasti ja heräsin joka kerta hiestä märkänä sydän hakaten, jouduin venyttelemään ja nousemaan ylös tunteakseni itseni taas "vapaaksi". Hirveä tunne.

Vierailija
8/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viime vuoden ajan olen välillä nähnyt unta joka sijoittuu Mongoliaan. Unessa olen nurmikkoisen, tuulisen kukkulan päällä ja alapuolella välkkyy meri. Nämä ovat yleensä hyviä ja rauhoittavia unia ja ovat jopa saaneet minut harkitsemaan Mongoliaan matkustamista, vaikka tiedän että kyseinen paikka ei ole oikea eikä sellaista maisemaa varmaan siellä edes ole. Jostain syystä noissa unissa kuitenkin tiedän aina olevani juuri Mongoliassa:D

Vierailija
9/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin viime vuoden ajan olen välillä nähnyt unta joka sijoittuu Mongoliaan. Unessa olen nurmikkoisen, tuulisen kukkulan päällä ja alapuolella välkkyy meri. Nämä ovat yleensä hyviä ja rauhoittavia unia ja ovat jopa saaneet minut harkitsemaan Mongoliaan matkustamista, vaikka tiedän että kyseinen paikka ei ole oikea eikä sellaista maisemaa varmaan siellä edes ole. Jostain syystä noissa unissa kuitenkin tiedän aina olevani juuri Mongoliassa:D

Mongoliassa merenrantaa?

Vierailija
10/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen usein sellaisessa paikassa joka ei ole edes tää planeetta vaan joku muu. Sellaisia kasveja tai eläimiä ei täällä ole. Kaunis paikka ja kaikki on uutta ja mielenkiintoista. Yleensä istun veneessä ja vene menee virran mukana, samalla katsellen maisemia.

Vierailija
11/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Yhdessä vaiheessa näin eksymispainajaisia, jotka sijoittuivat aina samaan isoon ja vilkkaaseen satamakaupunkiin, joka ei ole mikään todellinen kaupunki. Siellä oli tietyt maamerkit, jotka nähdessäni tajusin olevani taas samassa kaupungissa.

Olen nähnyt muutaman kerran unta lapsuuteni kotikaupungin laidalla, korkean mäen päällä sijaitsevasta tavaratalosta, jossa on todella iso irtokarkkivalikoima. Oikeasti lapsuuteni kotikaupungissa ei ole sellaista tavarataloa eikä edes sellasta mäkeä.

Olen kahdesti luokkaretkeillyt tylsässä, ankeassa kaupungissa jossa ei päiväkään paistanut. Yleinen sävy oli savi/armeijanvihreä.

Luokka oli oikea, onneksi siihen aikaan jo taakse jäänyt, koska ankeahko oli sekin.

Vierailija
12/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mongoliassa merenrantaa?

Niin tiedän ettei siellä näytä siltä kuin unessani eikä uneni paikka ole oikea paikka - siksi minusta onkin niin hassua että unessa olen aina varma siitä että olen Mongoliassa:D Hereillä ollessani tiedän kyllä ettei siellä ole merta mutta unimaailman Mongoliassa on.

Vierailija
13/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena päädyin muutaman kerran takaa-ajettuna samalle kielekkeelle, josta putosin alas. Se oli piirretty.

Vierailija
14/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaupunki, jossa vierailen usein unissani. Se on yhdistelmä suurkaupunkeja idästä ja lännestä, vähän mukana on myös jotain Kreikan saaristoa. Kaupungissa on myös raunioita, eli jollakin tavalla ajan kerrostumaa ja historiaa. Olen matkustanut todella paljon, mutta tässä paikassa ei ole mitään tuttua mistään näkemästäni oikeasta paikasta, vaan se on mielestäni ihan omaa mielikuvitukseni tuotosta.

Tunnen unikaupunkini kadut jo hyvin, muistan erityisesti tietyn hotellin ja ainakin lattaribaarin. Tähän paikkaan on sijoittunut niin hyviä unia kuin painajaisiakin, olen vieraillut siellä ainakin kymmenen kertaa ja jo usean vuoden ajan.

Vierailija
16/17 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unessa olevassa talossa on sellaisia tiloja, joita vaan löytyy. Huoneita ja kerroksia ilmaantuu jatkuvasti. Sama talo siis monissa unissa.

Vierailija
17/17 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Vanha topa mutta oli ihan pakko kuukeloida "unessa mongoliassa" ja tänne päädyin..

Olen siis viimeisen kuukauden aikana nähnyt monta kertaa unta että olen matkalla ja kohde on?Mongolia.

Unessa Ihmettelen kun en matkasta muista mitään mutta paikka on Mongolia. Tää on hämmentävää koska se maa on aina niin selkeä. Mulla ei ole mitään yhteyttä tai halua tai muutakaan linkkiä että ko. Maa olisi jotenkin tuttu tms. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän