Miksi kulinarismi ärsyttää toisia?
Itselle hyvä ruoka on nautinto ja tykkään panostaa ruoanlaittoon sekä kokeilla uusia juttuja. Ottaa päähän se kun tulee ruokajutut jonkun kanssa puheeksi niin saan kuulla olevani hieno ihminen, jolle ei tavalliset ruoat kelpaa (kyllä kelpaa) tai "aina sulla pitää olla jotain hienoa ja erikoista" ..no ei tarvii sitäkään. Minulle ruoanlaitto on jonkinasteinen harrastus ja harmittaa ettei tuttavapiiriini ole sattunut samanlaista "hienostelevaa herkkusuuta", jonka kanssa voisi uusia ruokajuttuja fiilistellä. Muita tuntuu vain ärsyttävän tämä piirteeni, vaikken sitä mitenkään erikseen tuo esille. Kertokaahan mikä siinä mättää jos joku tykkää panostaa ruokiin?
Kommentit (2)
Joko sinulla on harvinaisen ääliöitä ystäviä, tai sitten itse tietämättäsi kommunikoit jotenkin ärsyttävällä tavalla tuosta ruokaharrastuksestasi. Omasta kaveripiiristäni en tiedä ainuttakaan tapausta, jossa jonkun harrastus olisi ärsyttänyt toista.
Osaa kirpoo, kun ei ole rahaa tällaiseen harrastukseen. Osaa kirpoo, kun ei itse pidä mistään muusta kuin perunoista ruskeella soosilla eikä sen takia kukaan muukaan sais pitää. Osaa kirpoo, kun ei ole jaksamista/kiinnostusta/aikaa ja on kateellinen sun jaksamiselle/kiinnostukselle/ajalle. Plus n määrä syitä.