Mistä tietää, että gmail-osoite on estetty?
Onko mitään keinoa saada selville onko gmail-osoitteeni estetty? Jos lähetän viestin, niin näkyykö se normaalisti lähetetyissä vaikka osoitteeni olisi estetty? En ole mikään sähköpostihäirikkö vaan eräs henkilö on minulle velkaa ja, kun olen ystävällisesti kysellyt velan perään, niin hän on estänyt minut puhelimesta ja whatsappista. Mietin, että onkohan hän estänyt myös gmailissa.
Kommentit (17)
Summa on itselleni merkittävä, mutta ei ole taloudellisesti järkevää pistää sitä ulosottoon. Gmailissa voi estää tietyn osoitteen, mutta haluaisin tosiaan tietää näkyykö se mitenkään lähettäjälle, esim. niin, että tulee joku ilmoitus, että viesti ei mene perille tms.
"niin hän on estänyt minut puhelimesta"
* Mistä soittaja tietää että hänet on estetty?
* Menevätkö silloin tekstaritkaan perille?
* Näkeekö se kuka on estot laittanut että estetty on yrittänyt soittaa tai tekstata?
Älä lainaa enää koskaan. Kysyt rahoja julkisesti niin että kaikki näkee/kuulee.
Moi, mullakin on nyt hieman tiukkaa. Voisitko maksaa lainasi takaisin?
Vierailija kirjoitti:
"niin hän on estänyt minut puhelimesta"
* Mistä soittaja tietää että hänet on estetty? Puhelin tuuttaa jatkuvasti varattua ja tekstiviestiketjun kohdalla on sellainen "kuunsirppi"
* Menevätkö silloin tekstaritkaan perille? Eivät mene.
* Näkeekö se kuka on estot laittanut että estetty on yrittänyt soittaa tai tekstata?
Puhelut ja viestit eivät mene perille joten vastaanottaja ei tiedä niistä mitään. Jos joku kenen kanssa et ole viestitellyt etkä yritä soittaa hänelle koskaan, niin minun käsittääkseni ei voi tietää tietää mistään onko numerosi estetty vai ei.
Joo laita julkiseksi. Varmaan pumminut muiltakin ja pikavipannut. Älä ininä lainaa jos ei oo varaa menettää rahoja.
En tiedä miten tekisin asiasta julkista, kun ko. henkilö ei ole missään sosiaalisen median kanavissa. Enkä ole hänen kanssaan enää missään tekemissä, enkä sitä myöten tietenkään lainaa hänelle myöskään enempää rahaa.
En vain haluaisi päästää häntä kuin koira veräjästä tässä asiassa, koska hänellä on myös rahaa maksaa se laina. Siitä ei ole kyse.
Osaisiko joku vastata tuohon Gmail-asiaan?
Jos teillä on lainasta jotain todisteita, esim sopimus tai viestejä itse lainasta ja pankissa näkyvissä rahan siirto, niin voit laittaa sen perintätoimistolle. On joitakin toimistoja (en tässä mainitse niitä) jotka ottaa palkkion velalliselta, joten sulle ei tule kustannuksia. Ne palkkiot on sitten todella korkeita. Ystävyyshän siinä menee, mutta ehkä se on jo mennyt.
En osaa vastata gmail-asiaan, mutta voithan tekaista jonkun gmail-tilin, josta estät oikean tilisi ja koitat siitä laittaa postia itsellesi, sillähän se selviää.
Hän on voinut laittaa sinut gmailissa roskapostittajaksi, jolloin sun viestit menee suoraan spam-osastolle. Mutta onko sillä merkitystä onko vai eikö jos lopputulema on, että hän ei maksa velkaa? Laita käsin kirjoitettu kirje jossa sanot, että viet asian eteenpäin jos ei maksa.
Hitto, kun ei jaksaisi millään missmarpleilla näin paljon, mutta tuo testitilin tekeminen on ihan hyvä idea. Siinähän sen näkee.
Lainasta ei ole kirjallisia todisteita, nostin rahat pankkiautomaatista ja typeryyksissäni annoin ne hänelle käteen.
Vierailija kirjoitti:
Laita käsin kirjoitettu kirje jossa sanot, että viet asian eteenpäin jos ei maksa.
- Eihän sitäkään ole pakko lukea jos ei halua kun näkee keneltä se on.
Mietityttää kirjoitti:
... mutta tuo testitilin tekeminen on ihan hyvä idea. Siinähän sen näkee.
Jos teet sen niin tuletko kertomaan testituloksen.
Mietityttää kirjoitti:
Hitto, kun ei jaksaisi millään missmarpleilla näin paljon, mutta tuo testitilin tekeminen on ihan hyvä idea. Siinähän sen näkee.
Lainasta ei ole kirjallisia todisteita, nostin rahat pankkiautomaatista ja typeryyksissäni annoin ne hänelle käteen.
Ei hitto, ei kukaan voi olla noin tyhmä!
No, voit ihan rauhassa pyyhkiä tuon velan pois, et tule ikinä saamaan mitään takaisin tuosta. Jatka elämääsi ja yritä oppia tästä jotain.
Paljonko oli summa? Ihan uteliaisuudesta kysyn.
Mikäli sinulle iso summa, niin selvittäisin kyllä perinnän vaikka rikos puolelta, sillä jonkun asteen petos on kyseessä.
Oma kokemukseni on että jos joku henkilö on laittanut estot puhelimeen kohdallesi niin häntä ei tavoita soittaen eikä tekstareilla ja jos ei halua sähköposteja niin jotenkin nekin voi estää. Ainoa keino tavoittaa on kirjeposti eikä niitäkään tarvitse lukea kun näkee keneltä on (tunnistaa käsialan). Sama koskee kirjattujakin kirjeitä, ne vaan posti tuo käteen ovella, mutta lukeminen on oma asia.
En tiedä miten hänet tavoittaisit, onko joku virallinen instanssi joka asian vie hänelle tiettäväksi? Tosin se maksaa sinulle.
Onko sinulla mahdollisuutta mennä sanomaan asia nokatusten?
Entä jos pyydät jotain toista laittamaan viestin omasta puhelimestaan/s-postiosoitteestaan?
Kun ei ole kuittia eikä velkakirjaa niin on vain sana sanaa vastaan. Olen joskus kuullut sellaisen että jos lainaa rahaa se on yhtä kuin että sen antaa, siis ei voi olettaa että saa sen joskus takaisin. Lupauksista huolimatta.
Hei! Eräs henkilö lähettää minulle häirikköviestejä ja nyt laitoin hänet gmailissa niin, että pitäisi gmailin poistaa viestit automaattisesti niin, etten näe häntä edes roskakorissa.
Eli onko niin, että henkilö ei itse tiedä, että olen estänyt hänet ja hänen viestinsä poistuvat automaattisesti?
Lakkaa olemasta ystävä ja laita ulosottoon. Kai sen osoitteen voi merkata roskapostiksi,silloin se menee sinne.