Tykkäsittekö lapsena että teitä kutitettiin? Entä nyt?
Edellinen viestini hä v isi.
Miten on, onko kutittaminen kivaa vai kamalaa vai jotain siltä väliltä?
Kommentit (13)
Se oli epämukavaa, mutta hauskaa. Nyt se on pelkästään epämukavaa.
En tykännyt pienenä ja aikuisena inhoan sitä. Jos minua yritetään kutittaa ja kiellosta huolimatta ei lopeteta, niin täältä saattaa tulla kovia otteita sen lopettamiseksi.
En ole itse kutitellut lapsiani.
Muistan vaan että siskon kanssa leikittiin sellaista että toisen piti pitää kädet ylhäällä ja silmät kiinni, ja piti luottaa siihen ettei toinen kutita kainaloista. Tästä taisi jäädä kummallekin jonkinlaiset luottamustraumat. :D
En, se oli kamalaa. Inhosin sitä kun kaikilla sukujuhlilla yms. joku otti syliin ja kutitti, ja kun aloin itkemään ja huutamaan, niin se oli kaikkien mielestä vaan hauskaa.
En tykännyt. Kirjoitin tämän saman tähän siihen mikä aiemmasta hä vi si.
Eli enoni tykkäsi pitää minusta lapsena väkisin kiinni ja antaa jonkun kännisen kaverinsa kutittaa minua. Eivät tajunneet että se "nauru" oli suurimmilta osin paniikki- ja huutoitkua.
Eksä tykkäsi harrastaa sellaista, että tuli yöllä puolittain päälleni niin etten päässyt karkuun ja väkisin kutitti.
"No täytyyhän meidän saada toi trauma sulta pois, en mä millään pahalla" - juu, tuohan se siihen olisikin ollut paras keino!
Kutian herkästi ja kutittaminen on kamalaa ja ahdistavaa. Vieläkin traumat exästä, joka aina "leikillään" kutitti. Omanlaistansa väkivaltaa sekin.
Olen aina inhonnut kutittamista. Pieniä lapsia se voi naurattaa jos kutitus kuuluu johonkin leikkiin, en usko, että itse kutitus on se juttu mikä naurattaa vaan yllätys tms.
Vähän arveluttaa kyllä vastata tällaiseen aloitukseen. Vaikuttaa siltä, ettet tiedä mikä on sopivaa, joten älä kutita ketään.
Todella inhottavaa. Jätin vanhojentanssitkin välistä, kun en pystynyt tanssimaan niin, että toisen käsi on vyötäisillä.
Tosin vanhempana tämä kutiamistaipumus on laantunut.
Vierailija kirjoitti:
En, se oli kamalaa. Inhosin sitä kun kaikilla sukujuhlilla yms. joku otti syliin ja kutitti, ja kun aloin itkemään ja huutamaan, niin se oli kaikkien mielestä vaan hauskaa.
No tämä. Lapsillakin pitäisi olla itsemääräämisoikeus ruumiinsa suhteen, mutta monet aikuiset eivät kunnioita tätä oikeutta koskemattomuuteen.
Tykkäsin. Pyysinkin usein äitiä kutittamaan. Nykyisin en enää kutise mistään.
Tykkäsin jos iskä kutitti, lopetti aina kun pyysin. Muksu tykkää myös kun kutitan, lopetan toki heti kun pyytää.
Ei ole kutitettu ja en tykkää.