Kuka sai mummin äitienpäiväkortin?
Lähetin tiistaina 7.5. klo 13 mummille äitienpäiväkortin. Postimerkin vieressä oli seurantatarra. Lähetystenseurannan mukaan kortti oli viety vastaanottajalle perjantaina 10.5. klo 18.10, mutta ei sitä ainakaan mummin postilaatikkoon ole viety (laatikko on lukollinen ja käytännössä omassa pihassa, ei ole mahdollista, että joku olisi käynyt laatikon ryöväämässä).
Posti ilmoitti, että heillä ei ole mitään kommentoitavaa, he ovat toimineet kuten piti eli lähetys on viety perille. Tavallaan kiva tämä seurantatarra, jonka ansiosta näkee kirjeen kulun, mutta postilla ei ole velvollisuutta varmistaa, että lähetyksen saa oikea vastaanottaja.
PS. Mummi ei ole dementikko, joka ei muistaisi, että korttia on tullut
Kommentit (8)
Oli lisämaksullinen merkki, halusin ihan tarkoituksella kokeilla, miten kirjeen seuranta toimii. Merkki maksoi 1.5 e eikä se takaa yhtään mitään muuta kuin tiedon siitä, että postilla ei kirjettä enää ole. Lisäksi minua hämäsi tuo tieto, jonka mukaan kirje olisi klo 18.10 jätetty vastaanottajalle. Ei siihen aikaan taajaman reunalla mitään kirjeitä jaeta.
Vierailija kirjoitti:
Oli lisämaksullinen merkki, halusin ihan tarkoituksella kokeilla, miten kirjeen seuranta toimii. Merkki maksoi 1.5 e eikä se takaa yhtään mitään muuta kuin tiedon siitä, että postilla ei kirjettä enää ole. Lisäksi minua hämäsi tuo tieto, jonka mukaan kirje olisi klo 18.10 jätetty vastaanottajalle. Ei siihen aikaan taajaman reunalla mitään kirjeitä jaeta.
Äläs sano, riippuen alueesta saattaa hyvinkin olla että jaetaan. Meillä taajama-alueellakin saattaa posti tulla joskus noin myöhään.
Mä en käsitä, miten Postin annetaan enää toimia. Eikö Postin monopoliaseman voisi kilpailuttaa ja ihmiset saisivat itse valita, kuka tai mikä heidän kirjeensä ja pakettinsa kuljettaisi? Postiin en luota enää pätkääkään.
Minulle lähetettiin yhdestä yrityksestä maksikirje maanantaina 29.4. Toimipaikka on 5km päässä kotoamme, joten etäisyyttä ei ole paljon. Sain lähetyksen EILEN, 13.5.! Siis kaksi viikkoa lähettämisen jälkeen.
Aivan naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs sano, riippuen alueesta saattaa hyvinkin olla että jaetaan. Meillä taajama-alueellakin saattaa posti tulla joskus noin myöhään.
No kyllä sanon! Mummille oli tullut ihan normaali päiväposti klo 12 tienoilla kuten muutenkin. Ei siellä alkuillasta enää postin autoa näkynyt kirjettä tuomassa, joten mistä postissa keksivät, että tuohon aikaan kirje oli viety.
Kyllä postinjakaja tietää mihin aikaan on kierroksen tehnyt. Äkkiähän sen selville saisi voiko tuo klo 18.10 pitää paikkansa.
Ehkä se jostain vielä tupsahtaa, jos on vaikka mennyt väärään laatikoon. Meillekin tulee välillä, en niitä välttämättä samana päivänä vie oikealle vastaanottajalle vaan usein vasta 2-3 päivän päästä kun muutenkin asiaa siihen suuntan.
Niin oisko ratkaisu että on mennyt naapurin postilaatikkoon? Meille tulee joskus naapuritalonkin postia.
:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sanon! Mummille oli tullut ihan normaali päiväposti klo 12 tienoilla kuten muutenkin. Ei siellä alkuillasta enää postin autoa näkynyt kirjettä tuomassa, joten mistä postissa keksivät, että tuohon aikaan kirje oli viety.
Joo jos on tieto, että päiväposti on tullut jo aiemmin, niin sitten eri asia. Kommentoin vain sitä, että postia saatetaan jakaa myöhäänkin. Usein olen nähnyt meillä päin postiauton viiden jälkeen, jopa kuuden maissa. Ja usein edellispäivän posti löytyy aamulla laatikosta kun menen hakemaan sanomalehteä (ja laatikko on edellispäivänä tarkistettu neljän jälkeen).
What! Oliko tuo se lisämaksullinen merkki jossa seuranta? Ja silti kesti 4 pv?
Paljon tuo merkki maksaa?
Mulla meni tavallisella merkillä perille juurikin samoilla ajoilla, lähetetty ti, perillä pe.