Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaisen läksyt tekemättä usein, kun äiti ei ole kuulunut vanhempien juoruryhmiin, missä he ovat poissaolojen läksyt toisilleen kertoneet.

Vierailija
14.05.2019 |

Opettaja pääsee pälkähästä, ei edes ole tarkastanut kirjaa ja läksyjä, ainakaan ilmoittanut kotiin niistä. Kun lapsi on ollut sairaana, hänen tehtävänsä niistä ollut tekemättä, mitä toiset tehneet koulussa ja saaneet sinä päivinä läksyiksi.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka paljon niitä poissaoloja oikein tulee?

Omani oli koko 1.luokalla poissa koulusta yhteensä 2 päivää. Ja nyt 2.luokalla vain yhden päivän. Syöttäkää niille lapsillenne kunnon ruokaa niin eivät sairastele!

Vierailija
22/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on maailma muuttunut, ennen ei vanhempia tarvittu läksyjen kyselyyn. Ekaluokkainen kysyi toiselta ekalyikkalaiselta.

Mun lapsuudessa opettaja sopi koulussa, kuka oppilas lähtee sairaalle näyttämään läksyt.

Sieltä sitten tuli se, jonka kanssa ope oli asiasta sopinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti jo kolmasluokkalaiset osaavat itse kysellä läksyt ja ottaa ne kuvat älypuhelimella - jopa lunttaukseen asti.

Vierailija
24/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo on maailma muuttunut, ennen ei vanhempia tarvittu läksyjen kyselyyn. Ekaluokkainen kysyi toiselta ekalyikkalaiselta.

Mun lapsuudessa opettaja sopi koulussa, kuka oppilas lähtee sairaalle näyttämään läksyt.

Sieltä sitten tuli se, jonka kanssa ope oli asiasta sopinut.

Nykyään olisi niin helppo ne wilmassa ilmoittaa, mutta siitä on tullut kanava lapsen haukkumiselle ja negatiivisille asioille.

Vierailija
25/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on nk ilmiöoppiminen niin lapsen täytyy olla aktiivinen ja kiinnostunut ja vanhemmat mukana. Koko ajan kartalla.

Vierailija
26/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua tässä kyllä huolestuttaa, että ekaluokkalaisella on poissaoloja niin paljon, että läksyt ovat usein sen takia tekemättä.

Vierailija
27/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kyllä ymmärrä ongelmaa. Meillä on vanhempien yhteinen Whatsapp-ryhmä, jossa ei tosiaankaan juoruilla, vaan siellä voi juuri kysyä esim. läksyjä tai muuta kouluun liittyvää. Mistäs AP tietää mitä "juoruryhmässä" tapahtuu, jos ei edes ole ryhmässä? Taitaa tuo "syrjiminen" olla hieman omassa päässä ja/tai oma moka kun vetäytyy itse syrjään muista.

Vierailija
28/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapsi aikanaan koitti kysyä läksyjä luokkalaisilta.  Joko ei vastattu tai ilkuttiin. Ihanaa, kun nykyään ne näkee Wilmasta. Eikä sairastella paljoa, mutta riittävän usein että päänvaivaa on joskus ollut.

Vierailija
29/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua tässä kyllä huolestuttaa, että ekaluokkalaisella on poissaoloja niin paljon, että läksyt ovat usein sen takia tekemättä.

Inhottavaa tällainen kommentointi. Esimerkiksi meidän ekaluokkalaisella oli perussairautensa vuoksi ekalla luokalla kerran kuussa sairaalassa käyntipäivä. Eli oli aina nuo päivät pois koulusta ja siihen vielä parit flunssat, joten meille tuli ekalla "paljon" poissaoloja.

Onneksi kaverille soittamalla sai läksyt tietää. Wilmasta ei saatu..

Vierailija
30/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on ja taas kaikki lankeaa

Vierailija
31/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua liittyä ryhmään, jota nimittelen juorukerhoksi - mutta tulkitsen asian kuitenkin niin, että ko ryhmä syrjii minua.

Vierailija
32/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua liittyä ryhmään, jota nimittelen juorukerhoksi - mutta tulkitsen asian kuitenkin niin, että ko ryhmä syrjii minua.

Mitä täällä valitat, kun itse olet ongelman aiheuttanut olemalla hankala.

Elä provoile

Vierailija
33/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika menee syksyllä ekalle ja aivan varmasti on opettajan kerrottava läksyt sen Wilman kautta, kun semmoinen kerran on. Meillä on jatkuvasti flunssaa eli poissaoloja tulee, emmekä me vanhemmat tunneta ketään. Ei pojalla myöskään ole sellaisia kavereita jotka meillä kävisivät. Eskarissa vain ovat nähneet, tuskin tilanne muuttuu. En valita, näin vain on. Eikö se Wilma ole juuri sitä varten kehitetty!

Vierailija
34/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi he sinua syrjisivät?

Vierailija
35/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Jännä että oma lapseni on aina saanut selville mitä on tullut läksyksi JOS on ollut sairaana. Enkä kuulu mihinkään juoruryhmään, saati kysele läksyjä wilmassa opettajalta! Lapsi kysyy luokkatovereiltaan ne ihan itse. Jos ei ole puhelinta millä kysyä, niin kysyy vaikka opelta sitten kun menee takas kouluun.

Eikös ne pidä silloin olla jo tehty?

Vierailija
36/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi he sinua syrjisivät?

Tämä on hyvä kysymys

Vierailija
37/37 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä valitat, kun itse olet ongelman aiheuttanut olemalla hankala.

Elä provoile

Tuon viestin kirjoittaja tuskin oli AP, siinä joku vain kirjoitti auki AP:n päättömän ajatusmallin. Lukutaito...